Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3474 ggr
Buuc
0

Jag är frisk - men nej, vänta lite här nu...

Ännu ett "skriva-av-sig"-inlägg från mig. Jag ska försöka att förklara så bra som möjligt så ni kan förstå mig, och för att ni ska kunna hänga med.

En liten sammanfattning om vad som hänt först och främst. Jag har skrivit om hans "svek" innan. En viktig person i mitt liv var han, vi kunde säga allt till varandra, och han var mycket ärlig, "brutalt" ärlig som vissa kallar det; han sa precis vad han tyckte, och det älskade jag hos honom. Men så visade det sig att han inte alls var en ärlig person. Han visade sig att vara en fegis, avbröt kontakten med mig plötsligt, utan att säga något. Blockerade mig på msn och så vidare. Han spelar död, helt enkelt. Det hände någonstans i September.

I början var jag orolig, trodde att nånting kanske hade hänt honom. Men sedan såg jag olika tecken o.s.v. och visste att han gömde sig från mig. Jag blev rasande och ledsen. Okej att han inte ville ha kontakt med mig längre, men han kunde åtminstonde sagt det åt mig. Då skulle han iallafall inte vara en fegis, då skulle han ju ändå vara ärlig. Och jag var ledsen för.. jag gillade ju honom. Han var annorlunda, och speciell. Jag hade inte ens vetat att det fanns såna som honom, innan jag träffade honom. Jag saknar honom något enormt.

Iallafall, när jag väl hade accepterat det han gjort så försökte jag glömma bort honom, men det är ju inte så lätt. Jag jämför honom hela tiden med andra kompisar och så, och jag blir hela tiden påmind om våra roliga minnen. Men för någon månad sen kände jag att jag var på topp, och lycklig. Jag saknade honom fortfarande, men jag kunde tänka på honom utan att bli ledsen.

Det varade inte så länge. Visst mår jag bra nu, men jag har t.ex. kontakt med en av hans bästa väninnor, och varje gång jag hör/ser hennes namn eller tänker på honom en längre stund, så får jag ont i magen, mår illa, jag kan tillochmed börja darra. För jag är rasande. Jag har lust att skälla ut honom rejält, fråga honom varför han är så feg, helt enkelt säga vad jag tycker. Jag sitter och darrar nu bara jag tänker på det.

Jag är frustrerad! Nu har jag hamnat i någon sorts mellangrejj. Jag kan prata om honom med kompisarna utan att riktigt tänka på honom, men om jag sitter själv ett bra tag utan att ha något som håller mig upptagen och koncentrerad, då börjar jag tänka på en massa som han sagt och så, och då blir jag riktigt arg. Jag är inte så ledsen längre, jag saknar honom lite ännu, men nu är jag bara arg.

Jag hade känt mig så hemma och trygg med honom; jag sa och gjorde mycket till honom som jag trodde att jag aldrig i mitt liv skulle göra. Egentligen ångrar jag inte det. Det kanske är lite tragiskt? Att jag inte ångrar allt jag och han har gått igenom? Faktum är att de 4 månaderna vi spenderade tillsamman var mycket härliga. Så jag ångrar ingenting.

Nu vet jag riktigt inte vad jag vill, eller vad jag känner. Ena sekunden kan jag känna mig tom, och känner inte någon längtan efter någonting. Andra sekunden kan jag vara överfylld med känslor att jag spricker. Det är jag ju också frusterad på; att jag inte vet vart jag själv är liksom.

För det mesta mår jag bra, men jag är ännu inte helt frisk liksom. Dessutom pågår det massa annat drama som sitter som ett ärr i mina tankar… Jag hinner nästan inte tänka igenom allt, för plötsligt poppar det upp något nytt bekymmer. Usch och fy. Ibland undrar jag om det är värt det.

Oj, det blev jättelångt märker jag nu. Förlåt om jag kanske upprepat något eller bara babblat en massa nonsens, men jag var tvungen att skriva av mig lite. Tack för er tid.

Karmatarerskanise
0

Har inga svar till dig, men jag kan förstå hur frustrerande och sårande det måste ha varit! Förstår att du är arg.

Det är himla jobbigt att int kunna släppa negativa känslor. Det tar så mycket energi. Jag är själv sån som slösar alldeles för mycket tid på negativa ting.

Aviendha
0

Förstår din ilska, helt naturligt efter att ha blivit sviken på det sätt du blivit. Känner igen mig mycket i din "mellangrej". Jag hanterar tyvärr det mesta i mitt liv på det sättet, kan prata om det utan att känna något, som att det inte rör mig. I mitt fall så knyter jag inte an  till mina känslor alls, och det är ju dumt på sikt. Men det kan vara en fas du går igenom i ditt läkande.

Du måste få sörja och vara arg, men så småningom så måste livet gå vidare med, och det gör det tids nog. Kram

Buuc
0

Jag håller med er, men jag är lite rädd att det här kanske sätter sig som ett ärr i mig, det kommer nog alltid finnas i bakhuvudet. Men jag är ju bara en "omogen, naiv" tonåring så jag kommer väl skratta åt det när jag är vuxen. Men innan jag träffade honom hade jag problem med att lita på folk, så ni kan tänka er hur det är för mig nu, efter det här. Men jag antar att det kommer gå över, så småningom. Jag mår iallafall bättre, det är bara ibland jag får små anfall så det vrids i magen på mig så illa jag mår när jag tänker på honom, men den värsta perioden är över och med tiden kommer det väl gå över helt. Hoppas jag.

Jag vill inte vara arg, jag vill gärna kunna tänka på alla bra minnen vi har, utan att kunna bli arg. Jag är inte världens mest positiva människa, men jag har väldigt lätt att förlåta. Så jag antar att det kommer bli bättre..

När jag skrev inlägget igår så fick jag ett sånt där "anfall", mådde illa och darrade av ilska. Nu när jag skriver det här är jag lite småirriterad och har lite ont i magen, men jag känner mig inte så arg längre. Det är skönt att bara få skriva av sig när man känner att man ska spricka! Jag är så tacksam att det finns främlingar som kan lyssna och bry sig utan att man ska vara så nära varandra, det blir liksom enklare så. Tack!

Aviendha
0

Jo, det kan bli ett ärr, eller så blir det inte det. Det har inte med din ålder att göra som jag ser det. Vissa saker sätter sig, och andra gör det inte på det sättet trots att man kanske tror det. Skulle det vara så att det gör det eller att du är rädd att det ska göra det så går det att göra något åt det.

Terapi är inte bara för oss knäppskallar ;) Alla människor behöver det någon gång, eller skulle behöva det bara för att. Men hey, valet är ju fritt :)

Visst är forum helt fantastiska i det avseendet?! Du är så välkommen så :) Att skriva av sig är ofta ett bra sätt att hantera och få ur sig uppdämda känslor.

Buuc
0

#4 Jo, jag funderar på att gå till skolkuratorn om jag känner mig jättedeprimerad eller så, nu när det är jullov mår jag bättre och får ägna min lediga tid åt att tänka och så. Det är skönt.

Forumet är också som en sorts terapi, då får jag skriva av mig och tipsen hjälper ju också, ibland. Jag är glad att kunna vända mig någonstans när jag har känslor som måste ut. :)