Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 3363 ggr
1stjarna
0

sexskämtet som inte kändes bra....

över något som jag grubblar över. Har mått dåligt på sista tiden och är orolig för närmare nyårsaftonfesten hemma hos mig..

PS: det kan bli en lång läsning.

Behöver bara tips och inte vill förstöra för någon utan att de bör tänka om lite vad de säger…även de skämtar om det men det har gått lite för överdrift nu. Som de har gått lite över gränsen på något sätt. De skämtar inte en gång utan flera gånger så det lät nästan som de vill göra det?…..

jag kanske överreagerar men ändå varför gör de om och om igen och säger lite "sextiskt" skämt.

Det började med att jag pratade med min väns kille förra veckan, vi säger han kallas för H. Vi pratar som vanligt och sen skämtade han om typ fyrakant, alltså han o flickvännen och jag/min kille skulle ha det efter festen. Jag sa glöm det, (något i den stilen) och då backar han med skämt att det duger fint fint med bara hans tjej.

Sen dagen efter jag träffade min kille G och umgås..senare sa han att han och H pratat via msn och skämtat om det. Även jag vet min kille vill ha trekant men respekterar mig för jag inte skulle ställa upp på det. Jag sa bara att jag inte skulle gå med på det.

Så gick dagar till vi möttes igen, i söndags vi alla fyra och umgås. Då skämtar/eller pratar (som om de menar allvar) G och H om det igen. Sen nämnde G om att hans tjej A skulle gå på det.

Jag trodde inte honom för jag känner min vän A skulle inte gilla det. Men vad vet jag? Funderade förut om jag skulle fråga A men vill inte strula till allting, eller bråka med någon.

Det som är jobbigt är att A och H ska sova över hemma hos mig efter när festen är över. Och min kille G ska det också. G och H tänker försöka skoja med att få A dricka mer alkohol för hon själv alltid ska köra men nu behöver hon inte det så de tycker vore kul se henne berusad, (hon har aldrig varit riktig full vad jag vet)

Det som ger mig mer obehag med vad spriten kan göra att de tappar gränsen, ifall om de vill "göra" det de skämtat om. jag kunde inte riktigt tolka om de menar allvar eller skämtar men ändå. De vet nog att jag inte skulle ställa upp på det. *aldrig*.

Jag grubblar över hur jag ska bete mig, vad jag ska säga på rätta sätt utan att det blir bråk.

Jag har enkelt bara mått så dåligt och har själv ångester . Blir nästan bara som "kall" nästan när vi samlas igen…inte mig själv och kollar i smyg på min gubbe hur han beter sig, om han tittar på på min vän med speciella blick eller så.

Vad tror ni själva? har ni upplevt såna situation och vad gjorde ni? Nån bra tips?

ChristineL
0

Du ska absolut prata med A! Och vad är för pojkvänner ni har egentligen som tror att alkohol kan få dom dit dom vill? Om inte A vill dricka så är det upp till henne. Och vill inte du ha gruppsex så övriga respektera detta, det är inget att skämta om alls.

Prata med A, varför skulle det leda till bråk? Jag ser det bara att ni skulle reda ut det istället.

Sara
0

Jag och mina vänner är själv sådana att vi kan skämta om sex och sånt och då ganska grovt men det har aldrig gått för långt.

Jag tycker att du ska snacka med din pojkvän och din kompis och säga att du inte tycker det är ok. Säg det till H oxå. Är de bra personer så lyssnar de och accepterar att du inte vill att de ska skämta om det.

Sara

1stjarna
0

ChristneL: Ja det har jag funderat på att göra men vet inte hur jag ska dra upp denna ämnet och det är liksom "känsligt" för mig när jag mår dåligt. Var lite orolig om det blir strul sen om A berättar för både H/G hur jag känner och så kanske de blir sura eller nåt. vet inte…

Sara: Jag har absolut inget emot sexskämt, som ni brukar göra typ, jag skrattar bara åt det typ och när det inte menas allvar.  men inte nu den sista tiden när de börjar dra upp "jag-du-han-hon sex-skämtet" flera ggr.

1stjarna
0

Ursäkta om det blir mkt snack här…det får ni avgöra om ni vill svara eller inte…

Rapporten hur det gått på nyårsaftonen, det har varit trevligt men lite jobbigt med min intution, om det är så eller inte. Problemet är att min pojkvän kan bli förbannad på mig och säga såna saker som att omvända mig vad som är realtiskt även han inte försod jag inte tyckte om det.

Jag hade en känsla ibland att G var på nåt sätt förtjust i min vän även han sagt att hon inte är hans typ men skämtar om såna saker som gör mig lite illa till mods. plus lite för mkt "fysiska skämt". Och sen har jag på känn att A är förtjust i G. Hon beter sig klumpigt åt ibland.

Jag skriver några exemplar.. säg till mig bara om ni tycker det är bara skämt, och ni hade upplevt sådant.. eller ni känner igen vissa av de symboler. Jag kanske överanalyserar lite för mkt men om jag ska vara ärlig så känns det bara inte bra.

1. G slog vad med A om hon tränar två ggr i veckan denna nya året och om inte så får hon en puss av G. Det sa de inget till mig förrän dagen efter när vi är vaken och då frågade A till G om han mindes vad han sa igår.

2. När As kille H gav G förlovningsringen så provade han den på fingret och skojade att A och G är förlovad. Då retades jag med honom att vi kan fixa det för oss. Han sa bara nej. (vet att vi ska inte det men varför skulle han vara intresserad av A o Hs förlovningring då?

3. A drog bara upp Gs hand o kollar vad klockan är utan att fråga honom i stället?

4. G säger att han älskar dem som en vänner. Men han brukar aldrig säga till hans vänner?

5. G använder vissa fysiska skämt lite för ofta, med att smiska, klia på A och en som jag kände att det gick över gränsen och kunnat säga i från men teg. När G provligger på deras luftmadrass, jag hann inte se vad som hände men anar att A la sig på luftmadrassen o skämtar att de ligger på varandra, hon drog upp sin ben på Gs ben. De tittade på mig och skrattade på skoj men det spändes i min mage.

6. A har iaf nämnt en ord mer än en gång. En skämt en-två ggr kan jag ta det men det blir mer än 4 ggr, då när jag och G pussar så säger A: "Äckligt", inspelat som en liten flicka ser vuxna pussar om ni förstår poängen.

--------------------------------------------------

Än så länge vad jag ser är G lika kärleksfull med mig men ändå har jag nu börjat få min osäkerhet/grubbel för våra relation för det han uppfört sig. och problemet med hur jag ska börja uttrycka det med honom och A.

Sara
0

Alltså, du kan ta det på två sätt.

1. Se det som att det är de skämt de säger att de är. Säg åt dig själv att det bara är nonsens från deras sida och oroa dig inte. Lev livet och låt det som händer hända.

2. Säg ifrån på skarpen att du känner dig obehaglig till mods när de håller på så där. Att du inte uppskattar skämten. Lyssnar de inte så bli arg och säg till dem att de får skärpa sig om de vill att ni ska umgås.

Saker som att hon kollar vad klockan är kan man ju göra med vänner och även lägga benet på magen om man är nära vänner. Men om det inte uppskattas av respektive partner så borde de respektera det och sluta.

Det där med förlovningsringen var ganska okänsligt från hans sida.

Sara