Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 2800 ggr
Gerbilflicka
0

Dubbelt sa gammal pojkvan

Min syster som ar 18 ar har nyligen traffat en "kille" (man) som ar 36 ar gammal, alltsa dubbelt sa gammal som henne.

Min familj ar extremt upprord over detta och alla har mycket svart att acceptera det. Forst blev jag chockad och undrade vad tusan en 36-aring vill ha med en 18-aring att gora, men nu forsoker jag att inte lagga allt for mycket vikt vid det…

Det splittrar familjen pa ett ganska otackt satt. Alla kallar honom "pedofilen" och det gor saklart min syster mycket ledsen. Mina foraldrar bryr sig inte ens nar min bror sager det helt oppet i diskussioner. Min bror har t.o.m. sagt att han ville doda honom (vilket fick oss att tappa hakan, eftersom han ar varldens lugnaste och goaste 15-aring). Men det tror jag mest ar hans satt att hantera det, eftersom han inte vet sa mycket sjalv utan far andras asikter kastade pa sig. Det gar helt over styr med vilka ordval som kommer till anvandning.

Hon tanker aka utomlands for att bo med honom under sommaren, trots att hon bara har varit ihop med honom kanske 1-2 manader? Det far en saklart att bli lite extra fundersam da de omojligt kan kanna varandra ordentligt annu.

Personligen ar jag mest radd for att det blir obalans i ett sadant forhallande, mer som pappa och dotter an som flick- och pojkvan. Alltsa for att han ar vuxen och hon knappt hunnit bli myndig. Oavsatt hur smart min syster ar sa ar hon fortfarande bara 18, ganska naiv och romantisk.
Och ska han "forstora" hennes liv? Hon som vill resa och upptacka, han som ar klar med den biten och kanske vill bilda familj istallet…

Samtidigt vill jag inte vara med och styra hennes liv, for tank om min familj hade bestamt sig att engelsman var tabu? Vad ska fa styra karlek liksom?

Vad tycker ni, ar mina radslor orelevanta?
Vad kan man gora at familjen?

Och sist (undersokningen), vad tycker ni om att en sa ung tjej har en dubbelt sa gammal pojkvan?