Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 10872 ggr
Mariaairam
0

P-piller orsaka magont?

Hejsan,
jag har en liten undring angående p-piller. Har ätit p-piller i lite mer än sex månader nu, och det fungerar bra alltså jag har inte blivit gravid eller så :) Men det är så att sedan jag började med det här har jag haft magkatarr 2 ggr och mer vanlig magont än jag brukar ha annars. Iom att jag är så ung så är det ju ganska konstigt och inte alls bra att jag har det, har ätit omeprazol för besvären och det har gått över efter en tid.

Så kan man få magont av olika slag när man äter p-piller? Har ngn utav er upplevt ngt liknande?

Tack på förhand!
/Maria

SweGizmo
0

hmm.. jag har haft en del halsbränna sedan jag började med mina:s så ja, det kanske ökar saltsyreproduktionen vilket i sig kan leda till magkatarr.

Min blogg: SweGizmo.se

Karmatarerskanise
0

KOlla upp det med din gynekolog.

Mariaairam
0

Okej, så kanske det kan vara.. Men när jag var och förlängde mitt recept för ngn månad sedan så sa hon inte ngnting om detta trots att jag sa att jag hade haft magkatarr och sådär..

HannaM
0

www.fass.se är ett kanonställe att kolla upp ev. biverkningar.

Mariaairam
0

Ja, tack så mkt :) Har dock läst allt det där innan..

"Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare): Viktökning, huvudvärk, nedstämdhet, humörförändringar, minskad sexuell lust, illamående, magsmärta, bröstsmärtor, bröstspänningar och blödningar."

Det står ju magsmärta, men inte vad för magsmärta..

Hemulen
0

är du laktosintolerant? En del mediciner och tabletter innehåller laktos och kan orsaka både "vanlig" magont och magkatarr. I mitt fall orsakar de extrem magkatarr då jag förutom att vara laktosintolerant även har en öppen magmun och ofta har besvär med läckande magsyra (vilket alltid förvärras om jag äter laktosprodukter)

Mariaairam
0

#6 Nej det är jag inte. Åtminstone inte vad jag vet, men jag dricker ju mjölk och sådär utan problem.. Men jag har även haft den funderingen att det skulle bero på något sådant.

Cindy
0

Blir lite nyfiken på om du möjligtivis äter andra mediciner också? Ipren, t.ex. är en jäkel på att ställa till magkatarr!

Vänliga hälsningar
Cindy

Mariaairam
0

Nej inte regelbundet eller så. Bara någon gång ibland om jag tex har huvudvärk dock inte ipren utan alvedon.

Swandy
0

Samma med mig.. Vad heter dina piller ?

Mariaairam
0

#10 Neovletta heter dem.

Swandy
0

Samma som jag har då ? 21 st i kartan ?

Mariaairam
0

Nja, jag har 28 stycken.

Swandy
0

7 sockerpiller då :p

DinJejja
0

Jag äter med neovletta har ätit dom i över två år.  Men nu ett tag har jag haft rätt ont i magen. Inte så kul. Kan det bero på dom då?