Jag ORKAR INTE med honom mer!
Alla våra problem blir bara värre och värre, är det inte religion är det andra tjejer, att han inte hör av sig, allt dumt han kallar mig, allt skit han håller på med osv.
Pratade med honom senast igår om att han får välja mellan allt kriminellt skit han håller på med eller mej, självklart väljer han mig säger han men vad är han ute och gör just nu när han väljer att inte svara i telefonen, blir bara så trött på honom?!?…
Igår pratade vi även om att jag blir ledsen över att bli kallad hora, smuts, otillräcklig, en i mängden hela tiden men hans svar på det är att det fanns en anledning till att han sa så och att jag förtjänar det. Ingen enligt min mening förtjänar att bli kallad sånt.
Att han inte hör av sig på hela dagarna förän på natten vid kl 1 tiden och vill prata i 5 min gör mig också sårad, så var det aldrig innan. Allt blir bara värre och värre undrar vad som kommer här näst.
Jaja, behövde bara skriva av mig lite.
MVH Sofie

Som du själv skriver, ingen förtjänar att bli kallad för hora eller dylikt, han gör dig ledsen om och om igen och är uppenbarligen inte pålitlig.
Varför stannar du?
Men. Varför förnedrar du dig själv så?
Inse att det faktum att han kallar dig hora o smuts, vilket i sig är brottsligt och som du skulle kunna polisanmäla honom för, är HANS problem och inte era. Det kan aldrig vara ditt problem ett endaste dugg att han kallar dig hora och smuts.
Lämna honom, du går under om du stannar.
Han var muslim va?
Då kan du använda dig av hans egna verktyg och föreställningar. Ta hjälp av dina manliga släktingar. Har du ingen bror, så kanske du har en pappa, eller en farbror eller en kusin, eller morbror, eller liknande. Säg till honom att om han inte genast slutar behandla dig på det där viset, så kommer du att se till att dina manliga släktingar kontaktar honom och talar om att man inte beter sig så mot dig. Han kommer att bli rädd, jag lovar.
Jag körde samma knep mot en syrian jag dejtade lite för 3 år sen, som inte ville lämna mig i fred efter att jag dumpade honom. Jag sa att jag skulle berätta för hans föräldrar att han spelade (han hade varit dum nog att berätta att de inte gillade att han gjorde det), och så sa jag att slutade han inte ringa skulle jag bussa mina tre bröder på honom. Han lämnade mig i fred pronto och har aldrig hörts av sen dess. Trots att han bor bara ca 400 meter från mig.
Jag säger som de andra: Lämna honom! Det är inte lätt att lämna någon man älskar men ibland måste man ta tag i sina problem.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Håller med alla ovanstående! Har inget mer att tillägga.
/Christine
Du förtjänar så jävla mycket bättre kille!
Du skriver själv att problemen blir värre och värre. Det lär knappast sluta vid det du nyss skrev.
LÄMNA HONOM MEDAN DU KAN!
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag har varit med om ungefär samma sak. Blev behandlad som skit, kallad massa saker och fick någon gång även stryk.
Jag säger bara en sak. Lämna honom!
Jag lämnade mitt ex, efter 2,5 år, för 3 månader sen.
Det är det bästa jag gjort, trots att det var svårt.
Han var raka motsatsen det första året, men han blev bara värre och värre, precis som du beskriver.
Stå på dig. *kram*

Hej Sofie jag har en fråga till dig ganska så enkel fråga faktiskt varför efter allt du skrivit i detta inlägg och föregående inlägg stannar du kvar hos honom ?
För övrigt håller jag med ovanstående!
/S

förutom att hota med att skicka manliga vänner/släktingar på honom! det är inget jag rekommenderar!
/S

Håller också med de andra. Det finns ingen anledning att stanna kvar för här är de dåliga sidorna alldeles för dåliga så inget kan väga upp det. Lämna honom.
Jag har NOLLTOLERANS för den typen av ord som din kille kallat dig vid upprepade tillfällen.
Den här killen verkar inte bara dålig, utan rentav farlig. Hans respektlöshet gentemot dig lyser igenom när han kallar dig hora etc och en person som kan säga sådant till sin partner kan du vara övertygad om även är kapabel att misshandla dig fysiskt. Det är bara samma beteende och grundinställning som tar sig olika uttryck. Det är bara en tidsfråga…
Lämna honom omedelbart.

Ja herregud… varför stannar du? Hur kan du ens tveka att lämna honom?

Lämna honom så fort du kan innan du råkar illa ut.

#2 och #3, det skulle aldrig hjälpa, han blir aldrig rädd och väger 100 kg muskler och kom 2a i EM, mma. Det finns ingenting jag någonsin skulle kunna göra för att skrämma honom eller få honom att visa mig resekt tyvärr:(

#16 Du säger själv att det inte finns något vis du skulle kunna få honom att visa dig respekt, varför stanna i det förhållandet?
Kan vara lättare om man ser det ur en annan persons synvinkel.
Tänk dig att din bästa vän berättar att hon är i en situation som din, att hon har en pojkvän som kallar henne för hora m.m. Vad skulle du råda henne att göra?

ursäkta att jag säger det, men Sofie-K, din kille är ett ärkekräk! ett förhållande måste bygga på respekt för varandra och det visar din kille dig INTE. det han gör mot dig är inte bara sjukt och fruktansvärt kränkande, det är faktiskt brottsligt.
om du känner att du har svårt att komma fram till det som vi andra tycker är självklart, att du ska lämna honom, fråga dina kompisar vad de tycker om alltihop. vänner brukar se saker som man själv inte ser. fundera över hur du känner i ert förhållande. känner du dig kränkt, rädd, lycklig, nedtryckt eller liknande. försök sätt enkla ord på ert förhållande. då kan du inte bortförklara det för dig själv. kan du se en kille som kallar dig hora, håller på med skitsaker och beter sig fruktansvärt illa som pappan till dina barn? kan du tänka dig att leva såhär för resten av ditt liv, för du har trotts allt bara ett liv och om du vill slösa bort det på en person som inte behandlar dig bättre än skit under skorna är det ditt eget val. annars, lämna honom och lev på riktigt innan du hamnar ordentligt i skiten. det är ju bättre att göra det nu, än när du försöker dölja blåtiror och blåmärken med smink, och är rädd att gå utanför dörren. det är nämligen ingen hemlighet att många misshandelsförhållanden börjar med sådant här…
Det du utsätts för är psykisk misshandel. Jag kom att tänka på en sak som jag inte ser att någon har nämnt tidigare - kvinnojourer! Om du inte känner att du har styrka nog att lämna honom, har du möjlighet att kontakta en kvinnojour för att få samtal och stöttning. Det är gratis och de brukar vara väldigt snälla och insatta i den sortens problematik. Det är deras vardag.
Och tro inte att din situation skiljer sig nämnvärt från andra Kvinnor som söker sig till dem och att den är en bagatell. Du behöver erkänna för dig själv att detta är allvarligt och inget vanligt relationsproblem som mer eller mindre "alla" har och som går att råda bukt på med lite parterapi, kommunikation eller liknande. Ju förr du erkänner det för dig själv, desto mindre skada kommer du ta.
Blir lika ledsen och förvånad var gång jag läser om Kvinnor som stannar och låter sig behandlas som skit!
Det finns så många BRA män ute i världen. Skiten ska man inte ha att göra med! Kommer inget gott med det.
Vill du leva ditt liv som man bör, lämnar du honom NU!
Som sagt, kontakta en kvinnojour! De kan ge dig stöd!
Sofie! Vad e detta! Nu ser du till o fakking lyssnar! Som jag sagt miiiljoner ggr! Lämna honom. Jag e 2 sekunder från o anmäla o göra allt jag kan för att få in honom, de krävs inte mkt precis för den människan att hamna i finkan ett tag.
ja jag e inte bättre själv, men han e en idiot rent ut sagt, det var inte mitt ex. Inte ens i närheten av honom. (tror inte man får nämna namn här men du fattar vem jag pratar om)
Gör som ALLA här säger! Lämnahonom. Han kan ta den blonda tjejen o leka med henne tills han tröttnar, för då är han otrogen mot henne också. Tro mej. En gång otrogen, alltid otrogen. En gång kvinnomisshandlar, alltid kvinnomisshandlar - vi har diskuterat de så många ggr.
Inse ditt egna bästa i detta.. var klok i ditt val. Du är en smart tjej!
Vi ses imorgon, och då ska du få skit för att du fortfarande tänker på honom! Avslöjad! <3 Du vet att jag bryr mej om dej o vill ditt bästa! Strunta i personerna som inte tänker på ditt bästa, de är bara skitmänniskor.
#21 - Iom att du ser att detta händer är du faktiskt skyldig att anmäla det så det tycker jag du ska göra omedelbums!
/Christine

#22 nej det finns inte anmälningsplikt på psykisk misshandel… inte ens fysisk. Sen är en moralisk plikt ngt annat.
#22 - Misshandel (såväl psykisk som fysisk) är ett brott. Ser man ett brott begås så är man skyldig/har rätt att ingripa på ett eller annat sätt.
/Christine

#24 nej, rätt har man, men man har bara anmälningsplikt vid mord som jag har förstått det. Man skuldbelägger inte folk som inte vågar gripa in. Många Kvinnor blir misshandlade av sina män och man skuldbelägger inte deras familj etc för att de inte anmäler.
Man har inte anmälningsplikt vid misshandel.
#26- Jag har brottsbalken framför mig, och det står tydligt att den som vet att ett brott begås, eller ska begås, har skyldighet att anmäla detta. Om man inte gör det så kan man bli dömd för negativ medhjälp med fängelse i upp till två år.
/Christine
Sen kan man tolka allt i lagboken precis hur man vill, och vrida o vända på de exakt hur man känner för de.
Exakt samma i tex bibeln/koranen! Därför alla olika troende människor tror olika fast dom har samma religion.
#28 - Det är sant, men då kan man i det här fallet prata om moral istället. Vad är för vän som står och ser på när ens kompis trycks ner i skiten?
Man kan hålla på och diskutera i all evighet om man vill det!
/Christine
Man kan ju vrida de till att jag e en dålig vän om man vill, ja.
goodbye.
Ofta ska man kalla en tjej för hora? Va fan väntar du på? Du måste våga och göra slut med honom. Vadå väger 100 kg, det finns ju lagar som alla måste följa, vi bor fan i Sverige och det är 2010 inte 1939.

Antar att det inte e någon ide att tala om vad du ska göra eller inte. Kan bara tala om att hade det vart jag, så hade han rykt.