Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 10141 ggr
Forced
0

Hur ska jag få honom?

Såhär är läget:
Träffade en kille när jag var ute på en klubb och festade (vi dansade o strulade lite o så :p) för tre veckor sedan. Vi har smsat sen dess och han verkar jättetrevlig o juste.
På söndag ska jag på en ganska stor fest som han också ska till och det blir nog kul att ses igen. Tyvär verkar det som om han var flera andra tjejer på gång som han skriver till samtidigt och träffar och så vidare.
Hur ska jag göra.. tänk om någon av dom är på festen! Hur blir det i så fall och hur tycker ni att jag ska vara mot honom? Vill ju liksom att han ska 'välja' mig framför de andra…

Hoppas någon kan hjälpa mig för behöver verkligen hjälp!

Sean1234
0

Tjenare forced!

Visserligen varierar det från person till person men i slutändan för oss män kommer det ner till våra djuriska instinkter.

Vi är jägare i grund och botten och om jag vore den killen och hade en massa tjejer på gång osv och sen dig som är en tillräckligt intressant tjej så att jag håller kontakten med dig efter en krog kväll så skulle det bästa sättet för dig att få mig vara att agera som att du inte vill ha mig.

nu blev det krånligt men jag ska förklara. va helt enkelt svårfångad låt honom komma fram till dig ,, va trevlig självklart men ju mer du håller honom på avstånd dessto mer kommer intresset flyga över till dig " varför är hon så stroppig" " har jag gjort något " " varför är hon så mystisk " aaa du kommer helt enkelt ockupera hans ego och hans tankar.

Hoppas rådet hjälper dig och lycka till!

ChristineL
0

Jag håller med Sean, det där stämmer verkligen, har hört flera historier där denna strategi har fungerat.

Och OM det inte skulle fungera så är det faktiskt inte hela världen, mister man en står det tusen åter säger man ju ;)

Forced
0

Tack för tipset! Jag som varit helt tvärt emot innan, haha. Men det blir det ändring på nu, får väl se hur det fungerar så jag återkommer sen :)

Sean1234
0

forced,, det kommer alltid vara Kvinnor som har makten över oss män,, vi har ingen särskild stor makt tyvärr.

Och som ChristineL skrev om det inte skulle fungera så har du fortfarande lättare att få en kille en killar har för att få dig… och det är just det faktumet du alltid ska ha i huvudet när det gäller en kille du har inget och förlora och de har allt och förlora = dig!

Good luck!

Forced
0

#4 Hehe, man får väl hoppas på det.. haha :P

Men nu verkar det som om jag inte kommer att kunna gå på festen så kommer inte att kunna träffa honom där… tala om att det kommer att gå åt skogen för mig nu, för nån av de andra lär ju va där eler ngn annan. Så himla typiskt.
Men kanske kan träffa han en annan dag. Men då är det nyktert och då är jag så blyg jämt, det skulle bli så stelt och såå. :/

Sean1234
0

nja inte riktigt att du inte går på festen :) väcker ju en annan fråga i hans huvud! vart är hon ? visst tjejerna som han pratar med kommer vara där vilket gör att de är tillgängliga " som vanligt " vilket också gör det väldigt tråkigt. frågan han ställer sig själv då oftast är varför är hon inte här ,, varför hon så annorlunda.

du måste försöka se det positiva i det hela.

plus att blyghet är en uppskattat hos vissa gillar, personligen tycker jag blyghet är väldigt gulligt. och även kanske en uppfriskning från brudar som är öppna när det gäller allt!

Om du har msn kan du ju smsa din msn adress och säga hör av dig ifall du vill hitta på något skulle vara kul eller något sånt.

Vem vet att du inte är på festen kanske är det bästa som kunde ha hänt ;) ur varje återvändsgränd finns det alltid nya dörrar till en ny väg!

Good luck

Forced
0

#6 Taaack för svaren, verkligen guld värda! Skrattande

Men jag har honom redan på msn och facebook.. på msn är han alltid väldigt 'off' och han börjar aldrig skriva först även fast han ser att jag är inloggad. Han har själv föreslagit att vi ska ses ngn dag förut, men nu verkar han ha fler tjejer på G än han hade före vi sågs första gången såå..
Ja jag är förvirrad, om vi ses vad ska man prata om liksom?
Kan tänka mig att det lär bli både stelt, tyst och allmänt pinsamt eftersom jag inte är samma person som full och som nykter… :/
Jag är ju 19 år men har inte haft ngn seriös pojkvän så kanske därför jag bara stressar upp mig i onödan, men har inga killkompisar heller så därför blir det kanske lite stelt och så.. suck, inte van o umgås med killar haha :P

Sean1234
0

haha söt är du!

okej nr 1 skriv inte till honom på msn först det är steg 1. sen steg två är att ta reda på vilka de andra tjejerna är och döda de! haha nee jag skojjar. skämt osidå ,, han verkar vara en bekräftelsefreak så att säga. vill ha uppmärksamhet och hålla många tjejer i luften. sån var jag och mitt ex knäckte det ur mig direkt.

du har ena foten inne ni har kontakt ni har varandras nr msn och facebook. problemet är att han har kontakt med många brudar. spelar egentligen ingen roll . det är du som spelar roll. bestäm en fika en casuall fika så att säga. säg att du vill lära känna honom lite bättre och att det skulle bli kul och träffa honom igen. inled samtalet med att han ska berätta lite om sig själv. vad gör du på fritiden, hur ser din familj ut, pluggar du , jobbar du , vad för musik tycker du om, alla de här punkterna kan du bygga vidare på.

Koppla bara av jag lovar dig att så länge du kopplar av och försöker le så mycket som möjligt så går allting bra. ha inte för höga förhoppningar. vem vet det kanske är så att killen är en känslokall idiot. det är det du ska ta reda på.

Helt enkelt såhär ligger det till forced, när ni träffas är det itne för och avgöra om han kommer tycka om dig bättre än de andra tjejerna eller inte. det viktigaste är om du ens kommer tycka om honom , om han är din typ ,, du ska sätta dig själv först när det gäller just den biten. sen oooom han duger åt dig:) då märker du även om ni klickar ihop. oftast just de killarna som har så många olika tjejer på G som också har det absolut sämsta  självförtroendet. också oftast de som oftast blir kära.

Va dig själv, Koppla av, du har INGET och förlora, i värsta fall om det inte blir något så har du en värdefull erfarenhet som du sen bygger vidare på. ta hans förslag träffas ta en fika på något lugnt ställe där ni kan sitta och prata i lugn och ro. vem vet saker och ting kanske klickar eller så gör de inte det. thats life. och om det går vidare och ni träffas mer. så vänta med och ligga med honom tro mig det kommer gynna er båda men nu ska vi inte tänka så långt fram.

Hellre ångra att man försökte under en kort period än spendera hela sitt liv och ångra att man alldrig tog chansen, what could have been.

Mvh Sean

DinJejja
1

Vilka bra svar du skrvit Sean! Tar åt mig av dom också känner jag! :)

Forced
0

Tack för att du tagit dig tid att svara Sean! Tror nog mycket av det du säger kan stämma in faktiskt… jaa, ska nog träffa han någon dag om han föreslår det igen så! Ska inte skriva till honom först nu och se om han överhuvudtaget hör av sig igen.. typ om inte om en vecka kanske jag kan skicka ett litet sms för o "påminna" honom om att jag finns :p 
Men ojoj, jag kommer vara sjukt nervös innan vi ses men som du sa så finns det ju nget att förlora! :D

Sean1234
0

Inget och tacka för ,, glad att kunna hjälpa till och bidra!

Och även där har du ju egentligen ett test på killen,, om du inte skriver först och han inte hör av sig alls. då är han fan inget och ha seriöst. men något får mig och känna ändå att killar som honom som kräver uppmärksamheten så pass mycket och gärna vill vara omtyckta av ALLA tjejer runt omkring kommer reagera!

har du några fler frågor är det bara och fråga på! kollar forumen hela tiden!

Good Luck and god speed!

Forced
0

Jag sa aldrig till honom att jag inte skulle på festen, men har inte hört ett ljud sedan två dagar före den.. (fem dar med andra ord…) och han har haft alla chanser eftersom vi har varit inne på facebook samtidigt osv.
Så himla tråkigt att det blev så :(
Men jag tänker iaf inte höra av mig först igen nu, antingen gör han det eller så får det rinna ut i sanden! Eller är det dumt av mig?

Jag hade liksom hoppats på dett "Ser dig inte här?" under själva festen eller iaf ett "Såg inte dig igår, synd att du inte kom!"  … :/

Bergspuman
0

Inte för att det är nån tröst just nu, men när du är sisådär 25 år äldre kommer du INTE att oroa dig för att du ska få honom eller ej, vill du ha honom så slår du bara på stora charmen och ser till att han dukar under för den ha ha ha! Och öva på din humor, killar älskar tjejer som får dem att skratta!

Skrattande

Vill du ha honom - ge inte upp … Det går fler tåg!

Sean1234
0

Tjenare forced sorry att jag inte kommenterar förens nu!

Well visst är det tråkigt ,,, håller med om att du egentligen borde ha fått ett sms! enkel förklaring kan va att han inte hade pengar på mobilen och är en sån lat jävel som inte pallar tanka på! en annan förklaring kan vara att han helt enkelt börja tappa lite intresse!

Det är nu du måste välja att antingen försöka ta upp kontakten igen få upp intresset igen och sen bli passiv och få honom och jaga dig återigen!

Eller så väntar du in honom ,, men eftersom han inte hört av sig på så länge kanske du ska ta ett minimalt steg få upp intresset ,, helt enkelt få in ditt namn i hans tankar igen!

Peace and love Sean

Sarah
0

Varför jaga en kille som inte verkar vilja? Lägg ner honom. En kille som är intresserad visar det.

Forced
0

#15 Men det är just det att han var jätteintresserad förut och jag med, men plöstsligt så slutade han bara höra av sig.. :/

Sarah
0

Vilket visar att han inte är intreserad längre :( fegt sätt, men frmodligen väldigt sant.

Forced
0

#17  Joo, jag tror jag bara ska släppa honom nu.. även om det känns väldigt tråkigt :/

Sean1234
0

Inget dumt men jag blir så jävla förbannad när jag hör sånt där!

" låt honom gå "

Det riktiga fega och idiotiska är att GE UPP när det gäller kärlek! det finns inget som heter a lost cause!

Som sagt nothing personal men att tänka på det sättet är fel! visst kan man lägga en gräns mellan att stalka en person och försöka få personen,, men i det skedet som forced ligger i så är allt tillåtet och fortfarande möjligt!

Forced keep going!

Peace and Love sean

Forced
0

Men det känns som om jag försökt få tillbaka hans uppmärksamhet men han svarar bara kort (om ens alls) och verkar inte direkt vilja hålla kontakten. Det gick verkligen på en vecka, från att han verkligen var PÅ till helt OFF.
Fattar inte vad som hände därimellan, antar att det kommit en annan tjej in i bilden som jag inte vet om helt enkelt. 

:/

Sean1234
0

Tjenare forced!

Beslutet är ju helt och hållet ditt självklart! det kan vara som du säger också att en annan tjej kommit in i bilden. men det innebär ju inte att ni inte kan vara vänner isåfall om du förstår vad jag menar ;).

Ni kan ju fortfarande umgås och du kan ju fortfarande få honom och lära känna dig bättre och vem vet i framtiden if its made to me its going to be!

Good luck

Peace and love Sean

Forced
0

Kan ju ge en liten update nu…

Har inte hört av honom på flera månader tuvär, och det känns på något sätt konstigt att återuppta kontakten igen nu. Men jag har verkligen försökt få honom att se att jag fortfarande finns och sådär, men det verkar inte fungera nå bra tuvär.
Men kanske ska höra av mig nästa gång jag kommer till staden han bor i om jag vågar  :p