När man inte orkar bry sig längre!
Min sambo har lämnat mig för "hundrade gången" eller oftast har han bara "hotat" att göra det o i natt sover han hos en kompis.När saker o ting inte blir som man tänkt så blir det alltid att han ska flytta…
Faktiskt så orkar jag inte bry mig längre, o han blir sur när jag låter han gå. Säger att jag har gett upp… Det är ju han som vill flytta?!
Det som är jobbigt är väl att vi har två barn 3 o 5 år med bokstavsdiagnoser… Jag har inte min familj i närheten o inget jobb, känns lite tungt att få bostad osv.
Någon som känner igen sig?

Förstår hur du känner.. Vilken extremt barnslig karl du har! Sätt ner foten, tänker du på fullaste allvar låta honom fjanta runt på det viset och skylla på dig? Antingen flyttar han eller så flyttar han inte så enkelt är det faktiskt. Jag hade inte accepterat att min sambo betett sig sådär. Jag har ioförsig inga barn att ta hand om så jag kan gå om jag skulle vilja det..
Hur som helst, varken du eller barnen mår bra av att han håller på sådär, har ni satt er ner och haft ett sansat samtal om varför han gör som han gör? Pratat med någon typ i terapi kanske är en ide? Just för barnens skull alltså.
Qui dormit, non peccat
Håller med hus-musen, man kan inte bete sig på det viset, speciellt inte när man har barn ihop!
Ni måste verkligen prata ut om det.
Tror han att han genom att hota med att flytta kan få sin vilja igenom? att du är så rädd att förlora honom att han kan styra dig med hjälp av hot? Väldigt omoget skulle jag säga.
Har han oxå någon bokstavsdiagnos?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
På mig låter det som att ni inte förstår varandras kärleksspråk. Du måste tala om för honom vad du uppskattar att han gör för att du ska känna dig älskad och omtyckt. Och du måste fråga honom vad han uppskattar att du gör för honom för att han ska känna sig älskad och omtyckt. Lättast att ta reda på vad han har för kärleksspråk till dig är att se vad han gör för dig. Det han gör för dig är samma sak som han vill ha.
Lycka till :)
Kalendula
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"