Fundering runt sex utomlans
Hej
Jag har funderat ett par gånger när jag har varit utomlans i italien grekland att testa sex med någon
Men jag skulle veta hur det är. jag har bara
hört korta saker om detta från kompisar typ
att det inte är kärleksfult och mer hårdhänt än här hemma. Att det är mer in med den snabbt och få det gjort. Än annan sak som jag undrar över är var tycker
era pojlvänner här i sverige om man berättar om romanser vi medelhavet
Det är väldigt olika beroende på vem man har sex med, precis som här. Kärleksfullt är det kanske inte precis, om man bara har sex för sexets skull och inte för att man tycker om varandra.
Tänk på att alltid använda kondom, både vid vaginalt, analt och oralt samlag. Könssjukdomar är ganska vanliga!
Vad pojkvännen tycker är nog olika det med, men jag skulle tro att dom flesta skulle säga att det var otrohet.
För vår del är det inga problem att vara med andra var vi än befinner oss för vi är polygama men det kan nog vara svårt i ett monogamt förhållande.
Hej
Jag har ingen pojkvän nu
men jag är väldig öppen om mig själv mot mina
pojkvänner. Så frågan var menad om jag skulle berätta för
någon i framtiden
Tja, det är ju upp till dig hur mycket du väljer att berätta om ditt sexliv innan honom och hur mycket han vill höra.
Det är inget jag hade valt att dölja iaf. Tycker du att det skulle finnas någon anledning till det eftersom du undrar?
antagligen inte. Jag tänkte på hur de skulle reagera
Vet du om det är någon generell skillnad i mellan länderna
nere vi medelhavet hur man blir behandlad av männen
Varför skulle det vara så annorlunda utomlands? Visst finns det en kulturell aspekt på det hela, men jag tror nog att det är ganska individuellt hur man fungerar sexuellt.
Jag kan dessutom tillägga att jag är halvgrekinna (med en svensk mor och grekisk far). Jag har haft sex med en grekisk kille vid ett tillfälle (visserligen en som bodde i Sverige) och han utmärkte sig inte på ngt sätt utöver andra killar jag har idkat könsumgänge med.
Vad gäller framtida pojkvänner och vad de skulle anse om dina tidigare sexpartners, tycker jag att det är fullkomligt irrelevant. Man bör alltid testa sig innan man har sexuell kontakt med en ny partner och vara noggrann med att skydda sig med kondom vid tillfälliga sexuella förbindelser. Utöver detta, har du ingen som helt plikt att redogöra för en ny partner vilka du har haft sex med tidigare (av vilket ursprung de varit eller dylikt). Det är din ensak. Så länge du kan garantera att du inte bär på några sexuellt överförbara sjukdomar, är ditt förflutna ngt som endast rör dig.
Jag förstår inte frågan riktigt. "Har funderat på att testa sex med någon"
Det spelar väl inge roll var man är någon stans? Det blir väl som det blir om "passion uppstår" oavsett om man är i Eslöv eller Corfu (som exempel)
De finns både bra och dåliga män över hela världen och kulturellt så är ju Europa som hemma tycker jag.
/Maria
Föstår inte heller riktigt… Men det viktigaste, oavsett var du har sex är använd kondom!
/Christine

Ja killar är killar oavsett vilket land de kommer ifrån, om allt du vill ha är ett one-night-stand så törs jag påstå att utländska killar är precis som svenska. Det handlar fortfarande om personligheten och att alla killar och tjejer är olika.
Tror inte att nånframtida pojkvän bryr sig om du har haft sex men en kille när du var i ett annat land eller om du har haft sex med en kille i sverige fakiskt.
Qui dormit, non peccat

förstår inte riktigt varför du skulle berätta om dina tidigare erövringar för en framtida kille så länge han inte frågar? tror att det kan var aganska kränkande om man inte uttryckligen frågar vad du gjort innan. det rör lixom dig och inte honom och risken är väl att han bli ledsen eller arg om han inte bett om att få höra. själv klan jag känna samma sak oavsett vem det är. jag vill inte veta exakt vad alla gjort i sängen med andra och jag tycker det är onödig info.
och att ha sex utomlands, tja, det är väl inte roligare än random sex i Sv. använd kondom bara.
1: anv kondom när du har sex utomlands eller överlag om du inte känner personen.
2: berätta aldrig ditt förflutna om dina gamla romanser för din "nya pojkvän" oav om han inte visar något så mår grabbarna piss inanpå dom känner att dom inte räcker till. Frågar han , så behver du ändå inte svara för det är gammal. Oav om en kille frågar o får svaret han ej vill höra så mår han också piss. (ja har erfarenhet av detta därför råder jag dig att INGET säga)
3: Det är så oliak från person till person en del är hårdhänta andra inte.

#10 Fast det där är ju väldigt individuellt, den nya partnern måste acceptera att man har haft ett sexliv före oxå. Men man behöver inte prata om det i tid och otid. De enda jag känner som reagerat så är sånna med uselt självförtroende.
Qui dormit, non peccat

#11, fast det är ju skillnad på att acceptera det och att vilja höra med vem och vilka man legat med. jag är superglad att min sambo varit med andra innan mig, men jag vill inte veta vad de gjorde, hur det kändes, var och när de gjorde det. det finns lixom ingen anledning att prata om det alls. och det tycker jag rör alla i min närhet. jag vet att mina kompisar och deras respektive ligger med varandra, men för den delen är jag inte intresserad av att veta vad de gör.
det jag menar är att självklart kan man prata om sånt om den andra undrar, men att sitta och prata om sitt sexliv om den andra inte vill veta exakt vad man gjort tycker jag är onödigt och dumt. min sambo vet att jag haft sex med andra, och har inge problem med det, men han är inte så himla sugen på detaljer, och det tycker jag inte man ska tvinga på någon.

#12 Precis, som jag skrev man behöver inte prata om det i tid och otid. Men acceptera måste man, annars läre man ju bli galen!=)
Qui dormit, non peccat
Det man ska tänka på är vid barer och liknande där det jobbar ett gäng killar är det ofta det pågår små tävlingar om vem som kan ligga med flest etc. Vet killgäng som jobbat på skidorter i Sverige där de lätt har fått med sig någon hem och där de har legat med enormt mycket tjejer och tävlat sins emellan.
Av sådanna anledningar finns det många könssjukdomar som man ska passa sig för. Alltid kondom!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vilke är bäst då italienare eller greker ?

#15 det har med personen att göra, inte vilket land han/hon kommer ifrån.
Qui dormit, non peccat
#0 Inte karleksfullt utan mer hardhant och "fa det gjort"? Det handlar inte om landet tror jag, utan snarare att det handlar om one night stands om du ar utomlands. Ar det bara ett knull sa ar det val inte sa manga som ar karleksfulla av sig.
Jag tror snarare din onskan att prova sex med nagon utomlands handlar om romantiska fantasier om att det skulle vara mer spannande, passionerat eller liknande. Latt att man blir besviken istallet. Sarskilt om du - hoppsan - fick hiv eller nagot annat pa kopet!
Men det ar klart, dirtytalk blir ju helt klart battre pa spanska eller engelska… sa lange det inte ar en svensk kille som borjar snacka engelska i sangen. Alla varianter finns ju. 

Mina utländska sexpartners har varit grymma :) inte lika stela som svenskar och mycket mer passionerade. Men, som sagt, olika från person till person. Och, one night stand brukar ju inte alltid vara så kärleksfullt.
Använd kondom och ha kul om det är det du vill.
Killar här behöver inte veta vilka du har haft sex med och varför skulle de bry sig om du hade haft sex med en grek eller en svensk??