Vad har jag gjort för fel?
Hmm… nu känner jag mig lite överkörd och förstår inte varför.
Jag har det senaste året flyttat och fått en hel del nya bekantskaper genom min hobby. Jag är med på det mesta och har alltid bjudits in till alla aktiviteter och fester - jättekul =D Det är ett sådant underbart gäng allihop. Det är väldigt blandade åldrar och jag är bland dom yngsta (20 år). Även min far (som bodde på orten från början) är med i bekantskapskretsen och umgås med samma människor.
Så var det en av mina närmaste vänner som fyller 60 i veckan. Han och jag har haft många aktiviteter och påhitt tillsammans. Vi hjälper alltid varandra och stöttar varandra. Jag är även nära vän med hans fru och jag är ofta på besök hos dom och umgås. Dels blir jag inbjuden till dom och dels åker jag dit på eget påhitt.
I november förra året så vid en av våra aktiviteter så berättade han att han skulle ha fest i slutet på januari pga sin födelsedag, alla är välkomna. Nu närmade det sig och jag har inte hört något datum. Igår på dagen var han hos mig och hjälpte mig med sin traktor och då passade han på att fråga om jag kunde göra honom en tjänst: åka till pizzerian och hämta mat och komma hem till honom med på kvällen för han skulle ha över några gubbar. Javisst det går fint sa jag.
Jag åker ner och hämtar maten (8 familjepizzor) och åker hem till honom. Han möter mig utanför och tar emot pizzorna och tackar för hjälpen och säger hej då.
Idag pratade jag med min pappa som var väldigt upprörd. Han berättade att han hade varit hos den här genensamma bekanta på festen. Det var minsann ingen gubb-bjudning/herrmiddag (som dom ibland haft vilket gjorde att jag inte vart förvånad alls när jag bekanten sa att han skulle ha det - han kanske trots allt inte orkade ha alla vänner på besök) utan HELA gänget hade varit där - utom jag. Alla, både unga och gamla, killar och tjejer hade varit med. Till och med en flickvän, till en av killarna i min ålder, som inte känner övriga utan bara varit med vid 1 tillfälle innan.
Vad har jag gjort för fel? Varför ville han inte ha mig där? Tror personen i fråga inte att jag skulle få reda på det här när han bjuder in min far? Att dessutom skicka mig att hämta maten (trots allt nån mil körsträcka med bilen)?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag hade åkt dit och frågat honom, ansikte mot ansikte.
Ingen annan än han vet varför han gjorde som han gjorde.
Håller med Lenore, det är det enda raka.
Mycket märkligt. Men ja, rakt på rödbetan och fråga bara!
/Christine
Håller med övriga!
Det är alltid bättre att vara rak och fråga än att kanske få felaktiga svar från andra och det blir konstiga slutsatser.
Jag hade absolut frågat, är alldeles för nyfiken för att låta bli
/Maria
Ja helt klart.. Ska försöka åka dit imorn å prata med honom. Men det känns jobbigt, varför drabbar sånt här mig hela tiden?
Istället för att säga till dig själv att "Vad har jag gjort för fel" så tänk "Varför gjorde han ett sådant konstigt val?" Lägg inte skulden hos dig utan hos honom.
En föreläsare jag känner tyckte när han var ung att han kände sig så dum när han själv var på någon föreläsning och inte fattade riktigt vad som sas. "Vad dum jag är som inte förstår"
Då vände han på tankebanan och tänkte " Vad dum han/hon är som pratar så att jag inte kan förstå"
/Maria
#7 Ja det är sant. =) Det är klart man ska tänka på det viset. Men tyvärr är det så att jag troligtvis har ett funktionshinder som gör att jag inte alltid förstår att jag betett mig fel (har svårt i sociala situationer). Alltså blir det i längden att man börjar först undrar vad jag har gjort för fel, tyvärr, innan man frågar sig varför han gjorde så.
Hur gick det?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Ja jag åkte dit för att prata med honom. Han var inte hemma då så tänkte åka tillbaka senare.. Tyvärr är jag sådan människa som har lätt för att skjuta ifrån mig saker, specielltom jag får en motgång. Så tyvärr har jag inte tagit mig i kragen och åkt dit något mer. Till följd har jag drömt en massa om detta och därmed sovit oroligt =(
#10 Men stackare! Men är han en sådan skit att han bara totaldissar dig sådär så kanske du borde försöka att bara strunta i honom också. Men det kan ju även ha blivit ett missförstånd, och isåfall är det synd att du inte pratar med honom.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#10 Hej
Oav om man har ett funktionshinder eller ej så är man den man är, och funktionshinder verkar bli allt mer vanligare idag , alla har sina egenheter och det är ingenting att skämmas över. Lägg inte skulden på dig själv. När det gäller din kompis så borde du ta samtalet fort som möjligt öga mot öga. Om han totaldissar erat samtal och tycker det ena o andra nonchalera honom isåfall. Jag tycker han har betett sig fruktansvärt illa jag kallar inte riktigt det vän. lycka till