Vem ska jag välja ?
Jag har ett jättejobbigt problem. ;/
Jag har två killar som är intresserade av mig och jag har väl gått lite för långt (strulat med båda) och gett en av dem falska förhoppningar kanske. Eller inte kanske, utan garanterat. Den ena är galet goo, snäll, omtänksam och allt det där man, eller jag, vill ha hos en kille. Utom utseendet. Och det är så synd. Utsidan är långt ifrån det viktigaste, det tycker jag verkligen. Hade han sett någorlunda ut hade det varit okej så. Men han är faktiskt ful och är ganska tunn i kroppen vilket jag inte drar som fördel. Men därför är han ingen jag direkt tänder på även om jag flera gånger önskat att jag kunde göra det. Och jag anser att det ändå är ganska viktigt i ett förhållande, att man faktiskt har något i utseendet man attraheras av. Nu funderar ni säkert på varför jag börjat med denna kille över huvud taget, men det började på nyår och det säger väl sitt.
Den andra killen har jag spanat på hela terminen och äntligen börjat umgås med. Känner inte honom allt för väl så kan inte säga så mycket om hans personlighet men han verkar snäll och så. Dessutom är han söt och har en snygg, manlig, kropp som jag verkligen gillar.
Men jag vet inte hur jag ska tänka eller välja och det känns som att det kommer bli fel och elakt hur jag än gör. Jag borde kanske inte strulat till det från början men nu är det redan gjort.
Hur ska jag göra med den killen jag väljer bort, hur ska jag förklara för att såra så lite som möjligt ?
Så nu vill jag höra avd ni andra tycker, hhälp och råd är verkligen önskvärt !
// Sofia
Säg som det är bara och linda inte in det i en massa vita lögner bara så brukar det gå bra. De flesta vill nog att man bara säger som det är och inte fjantar runt.
Angående valet har jag ingen aning ;P Du får tänka och känna efter vad de kan erbjuda och vad du vill ha :)
Lycka till!
Uppriktigt sagt tycker jag inte att det låter som om du var kär i någon av dem! Om det nu är kärlek du vill ha, och det tycker jag att det låter som? Är man kär så vet man det. Du måste ju inte välja någon av dem, eller hur!
Tyvärr kan man inte gå genom livet utan att såra någon. Bättre säga som det är direkt än att dra ut på det.

#2 Helt rätt uppfattat.
Jag är inte kär i någon av dem, det är väl också därför det inte låter så. Och när jag skriver "vem ska jag välja?" menar jag inte "vem ska jag bli tillsammans med ?", utan snarare "vem ska jag ge mer tid att lära känna ?". Jag kan inte umgås med de båda på denna nivån, det känns inte bra förmig och det är elakt. Men jag vill heller inte sänka nivån. Så det är råd om hur jag ska tänka eller gå til väga jag är ute efter. Har du något sånt är du välkommen med ett nytt inlägg. 
Mvh Ellenfyrkant
Jag är inne på samma spår som #2.
För att tolka det du skriver lite krasst, säger du att du inte är fysiskt attraherad av kille nummer ett. Som jag ser det är fysisk attraktion ett grundläggande element i en kärleksrelation och, även om det är långt ifrån det viktigaste elementet, är det en förutsättning för att ta relationen vidare till nästa nivå. På så vis anser jag att du själv ger svaret på din fråga i ditt inledande inlägg - du är inte tillräckligt attraherad av honom och bör därför avsluta denna relation. För er bådas skull. Jag tror inte att han skulle vara intresserad av att ha ett förhållande med en tjej som inte attraheras av honom, lika lite som jag tror att du skulle bli tillräckligt tillfredsställd i ett förhållande där den pusselbiten saknas.
Jag förstår dock din kluvenhet i detta och kan även relatera till den personligen, då även jag brottats med detta dilemma åtskilllga ggr i mitt liv.
Å ena sidan matas vi med politiskt korrekta moralpredikningar om att "utseendet inte är allt", att "personligheten är det viktigaste" och att "ytlighet är förkastligt". Det må så vara och jag kan hålla med om dessa påståenden; det finns givetvis en poäng däri. Därmed inte sagt att vi helt och hållet skall bortse från allt som inte inkluderar personlighet. Som jag ser det är attraktionen en förutsättning, men därtill måste även de personliga egenskaperna vara tilltalande för oss. Först då, blir det relevant att överväga huruvida vi bör fördjupa relationen eller ej.
Vad gäller kille nummer två verkar han iaf uppfylla attraktionskraven, men i övrigt har både du och jag för lite kött på benen för att avgöra huruvida du bör inleda ngt med honom eller ej. Här tror jag att det skulle vara på sin plats att lära känna honom som person, för att sedan avgöra om han fortfarande är intressant eller ej.
Du behöver ju inte välja någon av dem. Däremot tycker jag att du skall avsluta relationen med den förste killen illa kvickt, baserat på vad du skriver i ditt inlägg.
Vad gäller att avsluta en relation, tror jag att det är bäst att vara så ärlig som möjligt utan att för den skull vara elak. Du kan t ex säga att du har känt efter och insett att du inte vill ha den typen av relation med honom och att du är intresserad av någon annan. Däremot behöver du inte skada honom genom att säga att du inte finner honom attraktiv.
Finns ingen här inne som kan säga vem du ska välja, du måste följa ditt hjärta. Att stå inför problem, val och dilemman är en del av livet. Ta paus ifrån båda och se vem du saknar mest kanske?
/Christine
jag tycker personligen att du inte ska ha någon av dem med tanke på du msåte nog hitta dig själv först innan du öppnar ditt hjärta för någon annan.