Jobbig skilsmässa, full av lögner
Jag är fulkomligt krossad. Min livspartner och bästa vän i mer än 20 år, har förvandlats till en hänsynslös, rå superegoist. Han har varit i Thailand i 4 veckor och knäckt vår ekonomi på barer (46.000 kr på bara nöjen), han har haft sex med thailändskor och håller fortfarande kontakten med flera stycken.
Min bästa vän som jag alltid litat på, ljuger för mig gång på gång, utan att blinka. När jag hittar kärleksmail mellan honom och hans thailändskor blir han ju påkommen. Och blir fullkomligt rasande. Han är inne på datingsajter för thailändskor och chattar för fullt. Ord som "I love you" och "I miss your beautiful body" bränner som eld i min själ. Men vi är bara vänner, säger han till mig….
Hemma ska allt skötas på hans villkor: jag ska skämta o vara glad. Jag får inte nämna något alls om hur jag känner eller mitt perspektiv - då otar han mig med att ge mig mitt livs helvete. Eller så ska han döda husdjuren.
Och i hans raseriutbrott är han fruktansvärt elak mot mig. Allt är mitt fel, Jag är psykist sjuk eller en hora, jag förstör hans liv. Han spottar på mig och bankar på mig så jag får stora blåmärken.
Men jag klarar inte av att bara spela med. Jag blir tokig av att bara le och låtsas som ingenting. Och jag kommer på honom med nya lögner varje dag. Jag som bönat och bett honom om att vara ärlig och visa mig den respekten. Men jag är plötsligt inget värd. Ingenting! Upplever att han lever helt i sin egen värld. Det otäckt, det går inte att resonera lugnt med honom.
Behöver jag säga att vi ska skilja oss?
Någon som varit med om en liknande situation? Snälla, jag behöver lite goda råd. Situationen är ohållbar!!!
Du ska inte bara skilja dig. Du ska polisanmäla honom för misshandel. Ingen människa ska behöva bli så behandlad som du har blivit. Du ska dessutom inte vänta utan göra det NU.
VILKET SVIN
Hoppas du har nära eller vänner som kan stötta dig.
Hur allt praktiskt går till har jag ingen erfarenhet av men det har säkert andra här inne.
Hoppas det går bra för dig.
/Maria
Håller med, anmäl honom!
Hemskt det du går igenom!!! Du är välkommen att skriva av dig hur mycket du vill här inne!!
Kram på dig
Tack snälla ni!
Ja, jag lever i min värsta mardröm just nu. Jag ska kontakta en jurist på måndag som får hjälpa mig med det formella. men det är så otäckt att se hur en människa kan förändras så över en natt.
Tack snälla för att jag får lov att få ett andningshål här. Jag behöver det verkligen. Kompisar fyller en funktion, forum ett annat :-)
Kram på er!
Men herregud vilket svin! Håller med dom andra, anmäl honom för misshandel. Och fortsätt skriva av dig här inne när du behöver. Stor kram!
Och kanske viktigast av allt, dokumentera dina skador! Det går ju inte att göra i efterhand.
Håller med dem andra om att du ska anmäla honom och fotografera alla dina blåmärken.
Usch vilketn ynkrygg, han inte bara misshandlar dig fysikskt utan även psykiskt.
Jättebra du skriver av dig och hoppas det ska gå bra för dig.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Din man är inte frisk. Mkt av det du skriver i inlägget tyder på att han har en antisocial (även kallad psykopatisk i de svårare fallen), alternativt narcissistisk personlighetsstörning. Just nu har han flippat totalt och ingenting du gör eller säger når honom.
Även om det är svårt, tycker jag att du skall försöka förhålla dig till honom som en sjuk individ; när han säger att allting är ditt fel, skall du konstatera tyst för dig själv att dessa ord kommer från en person med en psykisk störning och inte är någon slags sanning.
Så snart du lyckas komma ifrån honom, tycker jag att du skall bryta kontakten helt med honom.

Ta djuren, flytta snabbt som attan, anmäl honom och var glad att du kom undan innan det blev ännu värre. Usch vilken hemsk situation. Lycka till!
Säger som de andra. dokumentera dina blåmärken och få så mycket bevis så möjligt sen går du ner till polisen och anmäler honom, saken är väl den att han då får komma på förhör men är du rädd för vad han kan få för sig så meddela polisen om detta.
Du har ingen du kan bo hos under tiden ? Flytta när han inte är hemma och ta det viktigaste med dig. Ta med dig husdjuren oxå. Ring annars kvinnojouren och berätta din situation så kan dom fixa en bostad till dig.
Tack snälla ni, ni är helt underbara!
Jag har flyttat hem tillfälligt till en väninna. Var tvungen att komma bort från hans raseriutbrott. Jag klarar inte av att bara låtsas som ingenting, då och då pyser det ut någon kommentar och då är helvetet löst.
Inser att han är sjuk, tycker också beteendet verkar åt det psykopatiska hållet, och jag varken kan eller vill hjälpa honom. Samtidigt gör det sååå ont i mig, han var ju min allra bästa vän och partner i mer än 20 år.
Idag ska jag prata med en jurist.
Kram på er alla!
Stort lycka till! Du är den viktigaste personen i ditt liv, glöm aldrig det!
Lycka till o hoppas allt reder sig för dig!
#10 Bra initiativ av dig att flytta in tillfälligt hos din väninna.
Liksom någon annan skrev här, propsar även jag på Kvinnojouren om du inte lyckas styra upp det med boende på egen hand. De har (tyvärr) mga års erfarenheter av den typen av män och beteenden och är både tillmötesgående och villiga att hjälpa. Dessutom kan de ställa upp med samtalskontakt som är väl insatt i problematiken och kan stötta under skiljsmässan.