Puss och kramar vid "Hej" och "Hejdå"
Kanske finns en sådan tråd, kanske letat slarvigt.
Är bara lite nyfiken på hur ni ser på det.
Är det okej att din partner ger en kram, och eller en puss vid "Hej" och "Hejdå"?
En puss på kinden, eller munnen - kan man skilja på..
Killar - Vanligast är väl tjejkompisar som kramar opch kanske ger en puss. Är det okej med båda könen, eller bara tjejkompisen, eller ingen?
Hoppas ni förstår hur jag menar
(Glad påsk!)
Vi kramar våra vänner, inga pussar där inte.
Pussar inte mina tjejkompisar heller.
Jag kramar alla mina vänner både vid "Hej" och "Hejdå", tjejer som killar, men det beror ofta på att jag inte träffar alla så ofta och vill gärna visa att jag tycker om dem (misstolka mig inte..)
Är en "kramig" människa som tycker om att kramas 
Det enda problemet jag har med att min pojkvän kramar någon är då han kramar sitt ex (vid "Hej" och "Hejdå") som ett halvår in i vårat förhållande började smsa, ringa mitt i nätterna och hålla på och nästan gjorde sjut på vårt förhållande, är glad att jag inte träffar henne så ofta(men det var lite för mycket off-topic)
Vi kramar våra vänner, både tjejer och killar. Ingen av oss pussar våra vänner. Känner mest att min sambo undviker att krama sitt ex när jag är med så det är lugna puckar.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag kramas, min pojkvan gor det inte. Han tycker att det ar konstigt (engelsman) och tycker att kindpussar ar mer passande. Dock gor han ingenting av detta.
// Amanda
Jag kramar närmaste vännerna och familjen, inte för vem som helst.
#4 Haha, kindpussar ja… första gången jag träffade min killes familj skulle ALLA kindpussas och jag tyckte det va riktigt konstigt. Det känns säkert passande för dem men väldigt, väldigt privat för mig.
Jag kramar mina kompisar och min man får krama sina kompisar.. Min vänner som jag har sexuella relationer till får en puss också, beroende på om andra är med eller om vi är ensamma.

endast kramar för oss! utom respektives familjs djur ;)
Kramar mina vänner, men får erkänna att jag har svårt för att krama folk jag nyss har lärt känna.
När jag bodde i Paris tog det många månader innan jag vande mig vid kindpussandet. Inte nog med att man förväntas pussa på främlingar, det var också knepigt att veta hur många pussar som passade sig i sammanhanget…
Hade tre svenska killkompisar där som jag alltid kramade. Vi möttes upp på en finare restaurang, och jag kramade allihopa. Insåg direkt att personalen stod och råstirrade på oss. Herregud vilken slampa! Kommer dit med en man, och kramar tre till! In public!! ;-)
Vänliga hälsningar
Cindy
#8 Haha! Vilken lustig historia ;)
Själv kramar jag vännerna, och vissa får även en puss, men det är bara en snabb..

Gillar inte att krama vänner alls. Min man är ok.
Jag kramar inte mina vänner. Kan väl vara ok med en kram om man träffar en släkting man inte sett på väldigt länge. Annars kramar jag bara min sambo
Jag kramar oftast på både vänner och bekanta när jag hälsar på dem eller säger hejdå. Pussar brukar jag dock endast ge till min partner och mina familjemedlemmar - och vid ngt enstaka tillfälle, när jag är på extra bra humör, kan jag även pussa någon nära vän på kinden.
Min partner och jag pussar och kramar så gott som alltid på varandra vid hej eller hejdå.
Han, i sin tur, tycker jag har en lite lustig syn på det här med pussar och vänner. Under vårt första år ihop, brukade han kyssa sina nära, kvinnliga vänner på munnen när han hälsade på dem och det vankades festligheter. Detta var dock innan han visste var jag stod ifråga om sådant och dessutom innan jag visste att han gjorde det. Det hade varit okej i hans tidigare förhållanden, så han tog väl förgivet att även jag skulle tycka att det var okej. Så, vi fungerar alla olika som sagt…
Brukar krama mina kompisar när jag möter dem och när vi säger hejdå. Men inga kindpussar eller så.
Kramar är okej men vi pussar inte på andra av motsatt kön i vårat förhållande. Jag tycker helt enkelt att det duger med en kram
Jag kan både krama och pussa, beroende på vän och situation. Sambon kramar och pussar nog enbart mig, eller en kram kan han ge en tjejkompis/bekant om hon är den som ger kramen från början.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vi kramar våra närmsta vänner när vi ses, men inga pussar.
~Quila Roze~
Jag kramar mina vänner, vissa kan få en snabb puss också. Bryr mig inte heller om killen pussar/kramar sina vänner vid hej eller hej då, inget som stör mig.
Jag ger goda vänner stora kramar och bara ett hej och ett leende till de bakanta, kind pussas med de väner man har från utlandet.
I sverge har jag erfarenhet av att killkompisar oftare pussar mig på kinden än vad tjejkompisar gör, de tycker det e konstigt.

Jag är inte i så stort behov av andra människors närhet, så jag kramar ingen.
Bara min pojkvän, mamma & pappa.
Och min bästis.
Ingen annan vän.
Jag kan vara ganska svartsjuk, så jag skulle nog bli lite sur om min pojkvän kramade en annan tjej.
Jag är egentligen rätt reserverad av mig när det gäller att dela ut kramar, så dem som får kramar av mig, då är det sådana jag lärt känna och tycker om.
Men när det väl är så, då kan jag dela ut ömhetsbetygelser ganska fritt. T ex kan jag lägga armen om arbetskamrater och trycka till lite. Eller klämma någons arm eller krama om axeln. Det har jag gjort även med ett par manliga arbetskamrater jag jobbar mycket med. Men bara på ett vänskapligt sätt som inte kan missförstås.
Ibland får jag svårt att särskilja känslor som visas genom beröring. Har inte växt upp med mycket beröring, så när någon rör vid mig tror jag därför att den tycker om mig.
Nu har jag lärt mig att vissa människor är väldigt fysiska av sig och kan dela ut beröringar utan att det betyder så mycket. Men det är svårt innan man känner människan, att veta vilken sort h*n är: snål eller frikostig med beröringar? Tycker om eller tycker inte om mig?
Min exman var mycket fysisk av sig och tog i mig jämt, han har växt upp så. Min nuvarande är inte alls så, och jag som nu vant mig vid konstanta beröringar, finner att jag saknar det jättemycket!

vi kramar våra föräldrar, jag kramar ibland mina kompisar, han kanske kanske ibland. helst inte (enligt han sj). inga problem.
aldrig funderat på det där.
men ingen pussar någon annan, även om det är bara vid hej eller hejdå.

Alla ni som kramar vänner när ni träffas, vet ni om vännerna gillar det? Jag har svårt med kroppskontakt och upplever att en hel del människor tar för sig utan att fråga.

#22 jag kramar om de kramar mig först.
har inte kramat nån på 3 år
Jag och mina närmaste vänner kramas.. Vissa av mina vänner gillar inte kramar, men det märker man väldigt tydligt och jag skulle aldrig krama någon tidigt i en relation utan först när man lärt känna varandra och då märker man om ngn har svårt för närkontakt och då kan jag lägga en hand på armen (för att prova + att ge dom närhet endå, det mår man bra av rent fysiskt). Nångång har jag råkat krama en kompis som man först mitt upp i kramen märker att dom inte gillar det, men endå inte säger något, då kramar jag helt enkelt inte den människan igen utan väntar tills den vill krama mig (kör handen på armen och efter ett tag brukar dom släppa loss och kramas dom med, om än kort). Pussar finns absolut inte med, känns jättekonstigt..
Medarbetare på westernridning.ifokus