Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 4375 ggr
Emmice
0

Hur ska jag komma över detta?

Ok till o börja med..

Allt detta är verkligen jätte långt .. men..det känns skönt o få ur sig det..Jag måste bara få skriva av mig.. för o få se det svart på vitt själv..Förstår om ni inte orkar läsa allt..

Jag gjorde slut med mitt ex för nästan nio månader sen. vi bodde ihop, och har ett barn på nu 18 månader ihop.

Det fins så många så många anledningar till varför jag gjorde slut.. spelberoende.. apatisk.. skulle kunna sitta här i timmar o babbla på..

för några månader sen höll han nästan på att hamna på gatan då han vart utslängd från sin svarta andrahandslägenhet åter pga hans dåliga val..

Jag öppnar mitt hem för honom, vi var ju inte osams på nått sätt och han är ju mitt barns pappa. Min son fick ju träffa sin pappa ofta med tänkte jag..Samtidigt som jag var dum nog o tro att han hade ändrat sig..

Självklart så var detta jättedumt när kännslorna bubblar upp lite igen, o vi började bete oss som om vi var ihop.. pussades hade sex… lovade att vi inte var med några andra.. men vi var inte ihop.

Precis när han gått till sitt jobb så såg jag hans Facebook då han glömt logga ur.. Och då gjorde jag något väldigt dummt.. jag kollade hans inkorg…

Han hade pratat med ett flertal tjejer här i mitt hem och från Min dator skrivit när jag legat o sovit.

Han berättade hur han drömt sexdrömar om en tjej..

hur har började bli seriöst intresserad av förhållande med en annan, men hon hade bettet sig omoget sist dom såg.. han är 27 och hon var 19. och sen en annan tjej hur otroligt vacker hon var… Detta var alltså när han bodde hos oss..

Han är kärleksfull och har ju förmågan att få en o känna sig speciell men nu i efterhand så ser jag att han skrivit samma kallelse till andra.. som lillen, sötnos.. princessan

Jag kännde mig grovt bedragen och inte värd ett skit..som ett band hårt knutet runt hjärtat och jag bara grät o grät..

Nej, exet och jag vi var inte ihop men vi hade ju börjat bete oss så och han hade desutom förnekat nått med andra tjejer.. När jag konfroterae honom och sa vad jag sett då sa han att an har ju inte haft sex med någon av dem.. det verkar ju som dom visst haft det i mina ögon..

Jag tycker han gång på gång.. har bevisat att han INTE är en sån bra kille som han säger och tror att han är…

säger en sak gör en annan sak..

Någon vecka senare så hade jag lugnat ner mig lite.. och han var ute o festade..Jag kunde inte sova utan hade en jobbig kännsla i magen.. 

när han kommit hem och somnat så får han ett mess.. konstigt o få ett mess fyra på morgonen.. brukar ju inte vara vännerna som messar då..Morgonen efter hade vår son varit o klättrat på sin pappas säng o snott hans mob som han brukar.. telefonen han ger mig är låst men lyser för min pojk knappat på den… då ser jag starten på ett sms.. det står åh.. jag vill inte.. o så klickar jag vidare… FEL jag vet.. men jag kunde inte stå imot.. det stod alltså.. -"Åh men jag vill ju inte ha någon annan än dig"

När jag var gravid var han på gotland o festade med sin bästa vän..han sa att han träffat på sitt "kk ex" (som var kär i honom) på en ute servering…   nu ett år senare såg jag en bild på nätet, som var på mitt ex och henne sitta o sola i bikini på en fin strand med piknick när han var där det hade han ljugit om och inte berättat för mig..! 

Jag har alldrig trott att han varit otrogen.. Me nu i efterhand börjar jag undra..

Denna kille ha fått mig svartsjuk osäker och jag har tappat mitt jag.. jag känner mig så ledsen, så arg, så kränkt, så lurad.. visst man är två med o skaffa barn med det var mest han som ville och vi hade ibland oskyddat sex lite halft imot min vilja.. o då sa han nu ska det bli barn.. tragiskt jag vet..

Nu har han inte bott här sen några månader. Och i natt drömmde jag en hemsk dröm.. Ja skulle träffa honom ute på enstrand eller nått.. o så ser han sitt kk ex.. o börjar prata med henne.. helt skiter i mig o bryr sig  inte.. jag blir ledsen o går till en annan strand.. o då ser jag dom komma.. dom säger nått kränkande sen går dom vidare som förälskade hand i hand..

Ifölja av detta så hamnar jag på hans Facebook för en tjej kompis sa att han skrivit nått fint om våran son där..Då ha han skrivit ju till denna exkk-tjej att han saknade hennes söta hund.. Och en annan tjej skrev att hon undrade om hon kunde svänga förbi hemma hos honom.. Just denna tjej som han skrivit att han haft sexdrömmar om och  med… Detta krossar baramitt hjärta… vaknar på natten o kan inte somna om hjärtat bara slår så hårt.. allt känns så overkligt….

Jag känner mig så lurad, så arg och bitter mot honom, för allt han gjort och INTE gjort…
Samtidigt som jag fortfarande har så straka kännslor för honom..

Det går ju inte komma över honom när vi måste ses hela tiden och ha kontakt pga vårat gemensamma barn..

Jag tvingas sitta här hemma alla dagar o kvällar då våran son bor hos mig på heltid, sonen träffar sin pappa några timmar en gång i veckan…
Medans han går vidare o flörtar på med tjejer där ute.. o lever livet jobbar tjänar pengar.. kan göra precis vad han vill o träffa sin son när HAN själv känner för det..

Jag blir så arg och så ledsen… hur kommer man ur dessa känslor?

Hur gör jag för att gå vidare? bygga min självkännsla?

tack ni som orkade läsa hela vägen hit..

aanz
0

Det är svårt när det finns ett barn med i bilden..

Maria
0

Eftersom du beskriver honom som ditt ex så får du nog förlika dig med att han faktiskt är ditt ex.

Även om du har låtit honom bo hos dig så kanske inte han har uppfattat att ni är tillsammans igen såsom du har gjort.

Även om det gör ont så säger du ju själv att han är egentligen ingen du orkar leva ihop med.

Ni kommer för alltid däremot ha kontakt med varandra eftersom ni har barn ihop men försök att låta det stanna därvid. Även om det är svårt.

/Maria

Emmice
0

Jo precis han är ju mitt ex.

Men hur kommer man över denna klumpen i halsen.. o vakna på nätterna som jag gör… Hur hittar man sig själv igen? Vem är jag?

Emmice
0

hur gör man för o släpa taget? Sluta vara arg?

finns det ingen som varit i liknande situiation? Hur överlevde ni..

Sara
0

Enda är att sätta totalstopp. Ha bara kontakt med honom när det gäller ert barn. Acceptera att det är slut och förlika dig med att det aldrig blir ni. Han är vuxen, han får fixa sitt eget boende.

Ni behöver ju inte bli ovänner för det men nära vänner.. Nej, då kommer du aldrig komma över dina känslor.

Lättare sagt än gjort, jag vet. Men tänk på alla dåliga saker och fråga dig om du verkligen vill vara med nån som håller på som han. Var glad att du har sluppit undan, för du mår antagligen mycket bättre utan honom.

Sara

Emmice
0

Jo tack Sara, jag ska försöka tänka att jag varit glad att Slippa leva med någon som inte gör mig lycklig…

dumt bara att jag fäst mig fast så mycket vid honom o vad han gör hur vackra tjejer han träffar… så svartsjuk… Det är inte likt mig.. jag som brukar säga hans förlust o gå vidare…

aanz
0

Gör det denna gången med.. Vanligtvis är det ofta så..just för du inte har någon annan..

Sara
0

# 6 Been there, done that.. Skitjobbigt och helt normalt.

Ett annat råd är att börja flörta själv, snacka på msn, gå på dejt, upptäck hur många goa killar det finns där ute.

Du behöver ju inte inleda ett förhållande innan du känner dig redo men ge dig ut och fiska, du kan alltid släppa tillbaka fisken i havet om det är fel fisk. Flört

Sara