Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4346 ggr
JossanH
0

En dunderfylla kan hända alla!

Jag vill bara delge min lilla berättelse om när jag blev fullast, dåligast och skämde ut mig totalt!

Jag ser att endel skriver och beklagar sig över omogna människor som blir fulla och beter sig si eller så och inget försvarstal här, bara att det iblnad inte blir som man tänkt sig och att det kan vara en engångsföreteelse.

Det här handlar om juldagen 2008. Jag var 24,5 år gammal. Hade kommit hem från norge, för att fira jul, där jag varit i 5 månader med en kompis. Vi festade i stort sett varenda helg där. Med några få undantag och ibland 2dagars.. Man tycker ju att kroppen borde blivit ganska så van vid alkohol vid det här laget..

På juldagen skulle vi på fest på en annan ort. Först hemmafest och sen ut i parken som vi gjorde varje år. Min pappa skjutsade oss.
Jag, min klant, åt inget under hela dagen utan tog en cider och kastade sedan i mig en dubbelmacka med smör. That´s it.
Drack 2 cider hemma o åkte sedan till festen. klockan var väl runt 19.00 när vi kom fram. Jag gjorde en grogg på bacardi apple och sprite. Drack väl ett par groggar och ett par shots. Minns inte så väl då jag endast kommer ihåg ca 30 min av festen… Vet bara att jag inte drack ens hälften så mycket som jag brukade göra i Norge när vi festade där..

Jag förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till men plötsligt var jag så full att jag knappt kunde gå och spydde som en idiot.
Min pojkvän och kompis ringde min pappa som fick skjutsa hem oss igen. Jag spydde flera gånger på festen och hela vägen hem i bilen. Tur att man har förutseende vänner som satte en icakasse i handen på mig.
Hemma spydde jag konstant. De kollade till mig ungefär en gång i kvarten och ändå lyckades jag kräkas i min säng. Jag kunde inte ens dricka vatten utan att det kom upp eller att jag inte svalde det.

Vaknar på morgonen vid 7tiden. Det är första minnet jag har på över 10 timmar.. Jag minns inte att jag har spytt en enda gång men måste självklart spy igen när jag vaknar.
Ringer till min mamma och föklarar läget, de var ju förstås oroliga för mig. i telefonen kunde jag inte ens säga "bacardi apple" för bara namnet av det fick mig att hulka.

När jag drack vatten dagen efter fick jag bara behålla det i några minuter sen spydde jag igen.

Vid 16.30 var första gången jag kunde ta mig ut ur badrummet/sovrummet och då kunde jag äntligen ta en dusch. Klockan var nog närmre 19.00 på kvällen när jag började känna hungerkänslor och fick behålla maten.
Tror jag kräktes sista gången vid 15.00…

Ibland blir det inte som man tänkt sig!

Jag var över 24 år när jag fick min värsta fylla i mitt liv. Man ska vara försiktig när man dricker och man vet aldrig hur mycket man tål.

Att det händer varje gång är en sak men om det händer en gång behöver det inte betyda att det inte är en engångsföreteelse.
Jag skäms. Jag har fått äta upp det mååånga gånger och ska tillägga att det var första gången jag träffade min pojkväns kusin/bästa vän och jag minns det inte öht..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Maria
0

Håller med dig. De flesta har nog råkat ut för liknande händelser och jag tänker inte berätta minaSkäms

Du hade i alla fall vänner och familj som såg till dig och tog hand om digFlört och det har jag också haft när det har hänt, annars kan det faktiskt gå riktigt illa.

/Maria

Aviendha
0

Agree. Ibland går det bara käpprätt trots att det inte ens borde kunna göra det.

Gerbilflicka
0

Oh hjälp, det här påminner mig om min mest pinsamma fylla någonsin… usch usch usch… Kan bidra till tråden med att berätta:

Jag var 19 och i England under sommaren. Så skulle min pojkvän och jag se på film tillsammans med två kompisar. Vi åt middag och de andra drack öl medan jag skulle ha lite vin. Ingen var alltså ute efter att festa eller bli fulla.

Grejen är att jag hade plockat ut en ny grej… "cornish mead", en sorts mjöd, eftersom det stod "flädersmak" på flaskan. Min pojkvän försäkrade att det var som vanligt vin, bara sötare (jo tjena!!). Jag blev otroligt förvånad över det första glaset, för det va sååå sött och gott!! Verkligen speciellt.

Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Tre glas senare (som gick i fortare än vin någonsin gjort eftersom det kändes mer som stark saft) så känner jag hur allt slår mig som en hammare i huvudet och jag blir aspackad på 2 sekunder. Och då menar jag verkligen FULL!

Det blir inte bättre av att kompisens familj (inklusive farmor) kommer hem och ska hälsa… Jag trodde jag skulle dö och sjunka genom jorden… Första gången jag träffade dem och jag blir ganska blyg då - så sitter jag full i deras soffa en vanlig vardag! Sedan fick jag gå barfota hem (klackskor funkade bara inte) och kände mig som världens billigaste, mest patetiska fjortis som inte ens tålde lite vin!

Bara tanken på mjöd får mig att må illa numera. Jag vet inte exakt vad som är speciellt med det men det va fan inte att leka med iaf. Så tänk på VAD ni dricker! Ibland kan man stöta på något nytt som man inte är bekant med, och så vet man plötsligt inte vad man tål…

JossanH
0

#3 Ja, sånt där kan vara förrädiskt.. Har hört många historier om svärföräldrar som tagit hand om sina svärdöttrar…
Bla en speciell gång när en fd skolkamrat var på firmafest med sin pojkvän. Hon blev alldeles för full på stället och hamnade till sist ute på sina svärföräldrars trädgård där mamman fick släpa in henne och duscha henne. Tänk att bli duschad av sin svärmor.
Inte kul.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Hilo]
0

Håller med.
Man måste inte lida av djupa depressioner eller dylikt..

pyromanen
0

Dom flesta har nog varit med om att bli för full, jag med har legat utomhus, en nyårsnatt, i en trädgård o spytt Skäms.  Är man frisk o för övrigt någorlunda välmående så lär man sig och upprepar inte "succesèn". 

Där jag börjar tänka att det finns andra problem med är om det inte handlar om "första olyckan" (eller andra eller tredje) utan en person som har testat denhär gränsen och änddå håller på igen o igen att dricka sig jättefull.

Maria
0

#6 Jag håller med. Det är en stor skillnad.

/Maria

Salladshataren
0

Haha, jag kan bidra några historier om andra är fulla men inte om mig själv. För då jag har aldrig varit full, jag vill inte dricka mer när jag märker att jag blir sömning, varm i ansiktet och lite snurrig Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Maria
0

#8 Ordning och reda på digFlört

/Maria

JossanH
0

#6 Jo, men visst är det ju så :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Jag spyr omjag dricker rose:) slutar illa varje gång. Nu har jag lärt mig.

Emmice
0

Du kan ju ha blivit drogad med? Men eftersom du inte ätit något knapt på dagen ja då misstänker man ju rejäl fylla:)

Men skönt att du inte mindes att du spytt på natten.. det är ju aldrig kul o spy Tungan ute

JossanH
0

#12 Hade jag varit ute på krogen hade jag nog trott på droger, men var omgiven av gamla hederliga vänner när jag spårade ur, sen tillkom ju en del folk under den där timmen jag var där, men då var jag ju redan ur kontroll…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Emmice
0

Ja då var det säkert en rejäl fylla.. Men ville bara uppmärksamma, det är jättevanligt nu för tiden att bli drogad.. många vet inte att dom blivit det ens… Har många vänner ink mig själv blivit drogad.. Var försiktiga där ute!

Karmatarerskanise
0

Emmice, just därför ska man alltid köpa drickan själv och alltid ha koll på sitt glas.

Gerbilflicka
0

#5 Nej, man måste inte vara deprimerad för att bli full… men tanken bakom borde inte ignoreras. När jag var yngre så drack jag mig alltid för full när jag var antingen ledsen och ville bli glad igen eller när jag var nervös runt nya människor. Och alla de vänner jag har haft som ofta druckit på tok för mycket har haft något i bakgrunden som de vill döva, mer eller mindre medvetet.

[Hilo]
0

#16 Men om så då inte är fallet..

Gerbilflicka
0

#17 Finns ingen anledning till att diskutera det mer, du har rätt i att det kan handla om båda. :) Men tanken bakom är iaf att man kanske inte ska vara så snabb att dömma.

[Hilo]
0

#18 Precis  Flört

Bergspuman
0

Bananlikör, åstadkom mitt livs värsta fylla och spyorgie någonsin.

Har aldrig varit så dålig någonsin.

19 år och utomlands, på en kibbutz i Israel.

Satte utanför knuten vid baracken där jag bodde, på en skranglig stol och spydde ner i lövhögen typ hela natten.

Ingen såg mig, tror jag, men dagen efter observerades det hos vissa hur jag petade i maten och såg ynklig ut.

Behöver jag säga att jag aldrig rört just bananlikör igen???

JossanH
0

#20 Fy fasen för att bli dålig av något sånt :S Jag har aldrig gillat äpplesmak men bacardi appel var en riktig höjdare… Men inte nu längre. Nu kräks jag nästan av lukten :O

Sajtvärd på Iller.ifokus

Buffaomini
0

alla har vi haft våra fyllor och förhoppningsvis lär vi oss något av det. och jag tål några internapikar av de som var med. men det jag inte tål är att man senare på en blogg kallar mig patetisk. för att innan skrattat åt det och säga att allt är lugnt

men jag vet som sagt nu vilka man kan dela pinsamheter utan att det sprids