Ny blogg om sex
Här har jag startat en blogg som kommer vara för vanligt folk ^^
Kom gärna med idéer på vad jag ska skriva och vad ni vill läsa om =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Trasig länk!
"404 Not Found
nginx"
Vänliga hälsningar
Cindy

Du vill ha en blogg om sex?Tror du måste tänka på läsarnas, bloggarnas ålder och rikta dej antingen till unga eller mogna människor?Sen måste du bestämma dej för innehållet. Vill du släppain porr och dit hörande eller hålla dej till erotik och romans-en stor skillnad.Det handlar mycket om känslor, innom sex.Det är inte som att diska eller laga mat.Läser man yngres hemsidor och bloggar i ämnet, kan man bli mörkrädd.Allt tycks handla om teknik och vem som gör vad och hur.Det som saknas, enligt mej, är doften, musiken-känslona som leder till att man vill ha sex och närhet.Det är klart, i fyllan och villan har man inte sådana känslor, vill bara hitta någon ha sex med och Det är en helt annan sak.

Här är en ny länk till bloggen! #0 Du har lyckats få in adressen två gånger i länken som du bifogade i första inlägget, så det var därför det inte fungerade 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Tycker du ska låta folk "gästblogga" sm man kallar det i bloggvärlden. Och då om deras sexliv kanske eftersom det är en sexblgg.
Och för att börja från början… börja med "hur var det för dig att förlora oskulden":)
Så kan man vara anonym om man vill eller om man vill ha länk till sin blogg.
Min blogg: SweGizmo.se
Skriv litegranna om erat sexliv, givetvis kommer allt vara anonymt.
Och inte fula ord, jag är mer ute efter romantiken :D
MVH Sofia
Jag har nu skrivit ett inlägg, ge gärna kommentarer! :D
MVH Sofia
"Inga fula ord" i en sexblogg… menar du att man måste vara pryd om man ska uttrycka sig så att man inte får säga t.ex. kuk och knulla utan måste säga mandom och samlag? Eller är det att man inte ska svära? Eller är man bara välkommen om man alltid är romantisk i sitt sexliv?
Förklara gärna.
Själv tycker jag att det dödar hela poängen om man ska skriva typ "han rörde lätt vid hennes framstjärt och hon kände på hans manlighet".
Ska det vara historier så ska de väl vara till för att göra folk kåta? Och ska det vara i utbildningssyfte så finns det väl ännu mindre utrymme att vara pryd?
Fördelen med en relativt anonym blogg kan ju vara att det kan vara enklare att släppa på blygheten.
Som i allt annat litterärt är det detaljerna som ger tyngd i berättelsen. Fram med dem bara! Känslor, både psykiska, fysiska, beskriv miljö men våga även använda adjektiven i samband med beskrivningen av utseendet, kropparna, akten och allt ikring.
Tyvärr beskrivs mest före, och inget under. 75% inledning sen blir man dragen vid näsan när det hettar till vilket jag kan tycka är trist. Visst ska man ha inledningen, den är superviktig för at bygga upp känsla och spänning hos läsaren men man vill ju ha utdelningen med. Får man den så kan jag återkomma, eftersom det inom detta område är mer ett undantag än en regel att man får den.
Jobba lite med designen, den gör mycket till för att en blogg ska kännas välgenomtänkt eller om den ska klassas som lite "B" i mina ögon. Behöver ju inte vara mycket, men iaf så man kommer ifrån standardutförandet. En bra banner är alltid bra! Gärna ska den länka tillbaka till startsidan och finnas på alla sidor (alltså i kategorier, kommentarstråden etc)
blogg.se är rätt kasst i det avseendet att man inte kan få in "äldre inlägg" längst ner på sidan så man kan fortsätta bläddra sig igenom bloggen som en bok, utan man måste in och bängla i arkivsidorna efter kategori eller månad men det är ju inte alla som tycker det är störande. Anledninge till att jag nämner det är att du är såpass nystartad, med två inlägg så kan du omlokalisera bloggen rätt smärtfritt vilket blir jobbigare och jobbigare för var inlägg och förändring som kommer.
Bestäm dig för olika teman vettja. Ex första gången, länktips, noveller eller vad du nu vill köra med :) Det kan vara bra att ha det klart för sig från början. Visst går det ju att utöka med tiden men att ha huvuddragen klara från start underlättar både för en själv och för intrycket av bloggen som strukturerad. Lägg gärna god vikt vid korrekt språkbruk ;) Stavfel kan man ju överleva (word är annars bra för det), men om meningsbyggnaden är knas, syftningsfel finns och man är inkonsekvent i användandet av ex "de" eller "dom" (alltså säger de på ett ställe och dom på nästa) så kan man tappa farten i läsningen. Får man inget flow blir det jobbigt att läsa och då riskerar man att tappa läsare. Jobba även lite på styckesindelningen, den kan utnyttjas till at lägga tonvikt på olika saker beroende på hur man använder den men om den överanvänds kan läsandet bli hackigt.
Sen delar jag EmmaJos syn på orden. Man kan vara försiktig med dem om man vill, men om de används på rätt ställen och i rätt sammanhang kan man ändå få en städad text som känns verklig. Jag ber iaf inte min kille "köra in mandomen i min kärleksgrotta" annat än när jag vill fula mig ;) Men du kan ju variera detta och ha olika kategorier för det kanske?
Detta är ju inga krav alls eller så utan min egna syn på det hela, min erfarenhet och det som jag tänker på när jag kommer till en blogg och vad som får mig att stanna.
på bloggande.ifokus så kan du säkert finna tips på hur du fixar design, upplägg och annat. Annars har du ju designadinblogg.se som är lättförståelig som bara den som gör att tm jag kan göra underverk. Skrivlust.ifokus kan bidra med tips för hur man fångar läsare och binder dem i text så där rekomenderar jag ett besök om du inte redan kikat in :)
Paulina