Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3098 ggr
marinelady
0

Nätdejtingens frågetecken...

Jag har under en längre period pratat med en kille som jag bestämde dejt med, han råkade bli sjuk och den blev aldrig av. Sen efter det har ingen av oss riktigt haft tiden för någon dejt, vi har pratat i telefon, sms och msn lite då och då. Men saken är den att jag tycker att jag ställer alla frågor och att det är jag som driver saker framåt. Jag finner inte att han är nyfiken nog på mig och verkligen försöker charma mig… och det borde man kunna begära tycker jag, någonstans i min hjärna förtjänar jag det..Men jag vet inte om han är medveten om att jag vill det.

Han har förklarat en gång i tiden att han inte vill skapa sig en falsk bild av mig innan vi ses därför är han lite oengagerad, för då kan den falska bilden krocka med den verkliga..men det håller inte riktigt för mig som anledning…

Så nu börjar jag fundera, låter man de rinna ut i sanden eller sätter man ner foten och säger tack och adjö men nu får det vara och förklarar varför…

Vad skulla jag tjäna på att förklara för honom egentligen? Jo jag får ett definitivt avbrott… men samtidigt kanske jag dödar något som efter månaders av små prat och turer hit och dit kanske leder till något och de funkar. Många kanske blev det där…

Jag tycker han verkar trevlig och ganska social men inte tillräckligt på helt enkelt… och de är vad jag letar efter. Jag är passionerad av mig och ganska eldfängd, jag gör saker helt och hållet eller inte alls. Man kan faktiskt inte ändra på människor så då funderar man.. vad gör jag?

Bergspuman
0

Man går efter sin magkänsla, ungefär som du gjort nu. Intuitionen säger dig att hans lynne och temperament inte passar dig riktigt. Förmodligen är det så i levande livet också.

Eftersom ni inte har hunnit träffas är det ju ingen större förlust egentligen, eller…?

Aviendha
0

Jag är inne på pumans spår här. Jag skulle inte orka lägga energin och tiden på någon som inte helt faller mig i smaken. För andra så kanske hans sätt fungerar perfekt, men det gör det ju inte för dig. Visst, allt kanske blir bättre sen, men jag vill att det ska vara bra hela vägen igenom. För jag vet att det går och jag vet att jag kan få det och jo, man förtjänar inte mindre än så heller :)

marinelady
0

Men ska man låta de rinna ut i sanden eller sätta abrupt stopp för det hela?

Aviendha
0

Vad känns bäst för dig? Kör på det :)

marinelady
0

Jag pendlar lite… vad ger de som sagt att bryta det direkt… och vad ger de att inte göra det…

Men ju mer vi pratar ju mer inser jag att nej vi ligger lite för långt ifrån varandra och de finns inget riktigt ärligt intresse från honom… inte enligt min magkänsla..

Sara
0

Fördelen med att bryta direkt är att du kan gå vidare. Det finns massor med killar där ute.

Sara

KimE
0

Jag brukar vilja träffas så fort som möjligt så att man inte bygger upp ogrundade förväntningar och får en snabb uppfattning om personligheten.