Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 13178 ggr
CelsiusT
0

sex och kyssar

Måste sex innehålla kyssar för er? Eller är kyssar något som talar om att man älskar varandra? Kan sex med kyssar endå vara en "kul grej"? Kan man ha sex utan att kyssa/pussa varandra alls?

Medarbetare på westernridning.ifokus

ChristineL
0

Sex måste inte innehålla kyssar, kyssar och smek är ju väldigt trevlig som förspel, tycker inte att kyssar är ett sätt att tala om att man älskar någon. Anser att sex är mycket intimare så förstår inte dom som har one night stands utan att kyssa på munnen, vad är grejen med det? :P

Sarah
0

Nej, jag kan ha svårt för kyssar under sex. Inte så mycket för att ligga och gosa och kyssas heller. Det ska vara hett hett hett för att jag ska gila det.

Jag kysser inte mycket om jag har one night stands:) kanske hångla lite innan, men sen föredrar jag att ha lite hårdare sex med ons, utan intimitet. Sen går jag hem.

Karmatarerskanise
0

Ibland kysser vi varandra, ibland inte.

CelsiusT
0

Jag har så svårt för sex utan pussar/kyssar. Förstår inte grejjen.. En sak är att man just under in/ut inte kysser varandra, kanske för att det inte passar, men under förspel och runt om liksom… Jag tycker inte ses är detsamma som in/ut utan för mig är sex alltihop och då hör kyssar dit =) Men alla är ju olika.. Blev så förvånad en gång när ett one night stands inte ville kyssas…

Medarbetare på westernridning.ifokus

Aviendha
0

För mig så beror det mer på personen. Jag har inga problem med kyssar och ons (på den tiden man hade sådana) kan fortfarande distansera mig till det hela, kyssar är inte nödvändigtvis intima för min del. Men med killen är de ju det :) Under sex varierar det, beror på typen av sex helt enkelt.

LinnSam
0

Klart det inte måste.
Jag och min KK kysser varandra ytterst sällan under akten, aldrig utanför sovrummet..

Men kan ju själv säga att det blir mer inom ett förhållande..

Musiken
0

Jag vill helst ha kyssar under akten. Blir lite mer intimt da, men klarar mig lika bra utan ocksa.

Bella-R
0

För mig är sex & kyssar något som hör ihop.

Blir det utan blir det väl mer KKsex elr porrfilmssex, något jag tycker ger en fel bild av att älska.

Elr kanske mer ett annat sätt att ha sex på.

Finns ju trots att flera sätt.

När man älskar, tycker jag att kyssar ingår i akten.

När man har KK elr har porrfilmssex, kan jag tänka mig att kyssar är bortvalt.

Beror som sagt på, men jag själv föredrar sex + kyssar.

/ Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Hilo]
0

Nej det måste inte, men det är mysigt..

Cindy
0

Jag upplever att kyssar under sex är något som faller bort med tiden. I början av de tre längre förhållanden jag haft har hånglet varit intensivt. Men efter ett par år… näe, jag kan inte sätta fingret på varför men det är helt klart mindre mängd kyssar 2-3 år in i förhållandet för min del.

Lusten och hettan är densamma, och man är ju sjukt mkt mer vältrimmade i sänghalmen efter en tid. Jag har dock helt enkelt inte samma behov av hångel längre.

#8 Förr när jag hade KKs hånglade jag alltid med dom. Vet inte riktigt vad du definierar som porrfilmssex, är det vissa ställningar du syftar på? Jag har ganska porrig sex-smak men det har aldrig hindrat kyssar. Eller menar du att du inte skulle hångla med någon du inte har känslor för?

Pussar i tid o otid annars är fortfarande lika mysigt!

Vänliga hälsningar
Cindy

Destany
0

Jag anser att kyssar e mer intimt än sex.. Jag vet inte varför men jag känner så  , så jag kysste nästan aldrig min fd KK.. Kysser jag nån så tycker jag verkligen om den personen..

Bergspuman
0

Min erfarenhet är också att kyssarna och hånglet liksom glider undan efter ett tag i samma förhållande. Jag vet inte varför. Man borde ju fortsätta med det, för det är ju så skönt och upphetsande, just tanken på vad det KAN leda till Glad.

Men för egen del har jag svårt att tänka mig sex utan kyssar, för det blir sådant där kk-liknande sex som jag ju väljer bort, eftersom närheten goset smeket och ömheten betyder så mycket för mig.

Klart man kanske inte klamrar sig fast vid den andres mun just när man är mitt uppe i den ljuva akten, men å andra sidan kan det vara just det man vill - suga sig fast som en igel, ha ha ha Tungan ute

Men det blir varken sex eller kyssar med någon jag inte tycker om, det måste finnas åtminstone attraktion eller tycka om i någon form.

[Caroline92]
0

#11, jag håller med dig! Kyssar är mer verkligt. Sex är.. bara sex typ :P Jag hade sex med mitt ex innan vi kysstes, men vi var ändå mer som KKs för jag hade inte de känslorna för honom :P