Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 11883 ggr
Mariaairam
0

Hur många gånger i månaden?

Hejsan allihoppa :)

Har en liten fundering angående sex;
Hur många gånger i månaden har du och din partner sex?

Inte för att ett förhållande enbart bygger på sex, men för många är det en stor del, antalet gånger är ju heller inte allt. Och så är jag lite nyfiken på hur alla andra har det :) Kan vara bra att få veta hur länge ni har varit tillsammans också!

Matiilda
0

Det brukar bli ett par ggr i veckan , men det är olika..

Mariaairam
0

Kan ju börja själv, jag och min pojkvän har varit tillsammans i tio månader. Just den här månaden har vi haft sex 26 gånger. För att få lite koll har jag faktiskt antecknat, haha :P Lite larvigt kanske men sån är jag..  Det är kanske inte en genomsnittlig månad, beror ju på hur många gånger i veckan vi ses och sådär fast ibland när vi vart med varandra hela tiden i kanske två veckor blir det ibland mindre sex. En mindre bra månad kanske bjuder på 10 tillfällen.

Mariaairam
0

Fast jag blev visst inte först :P

Mariaairam
0

#1 Jo det varierar ju en hel del. Hur länge har ni varit tsm då? :)

Aviendha
0

4 år. Bor särbos så det varierar helt beroende på hur mycket vi ses. Kanske blir någon dag i månaden bara med tanke på avståndet så jag vill inte ens tänka tanken på hur sällan det är numer :P

Matiilda
0

Vi har vart tillsammans i 5 månader .. tror jag. det är han som har koll haha

ChristineL
0

Vi har varit tillsammans ungefär ett år och tre månader, bott ihop de två senaste nu. Början av samboskapet blev det inte så mycket sex, vi hade alldeles för mycket annat att pyssla med, men de senaste 1-2 veckorna har det blivit väldigt mycket :)

Musiken
0

Har sex i princip varje dag vi ses (4-6 dagar i veckan). Ibland blir det sex mest hela dagen, och andra bara lite godnatt-sex, och nagon enstaka gang sa blir det inte alls.

Vi har varit tillsammans i ett ar nu.

oh-la
0

jag och sambon har varit tillsammans i 3,5 år och har väl sex nån till ett par ggr i veckan. ibland mer sällan när det är mycket runtomkring och ibland mer ofta.

Bergspuman
0

Bor inte ihop så det blir mkt sexande när vi ses :-)

Men vi e ju inte purunga längre…. 3-4 ggr på en helg brukar det bli.

hus-musen
0

väldigt olika faktiskt.. Ibland kanske 10 gånger på en månad, ibland 10 gånger på en helg=) Näe men det varierar stort, huvudsaken är att det är bra sex de gånger jag har sex, annars kan man ju lika gärna strunta i det.

Qui dormit, non peccat

regskylt
0

vi har varit ihop i 4 år, två år som sambos och har nu en 1 och ett haltåring.. men det blir 1 till 2 ggr i veckan ungefär.

HannaM
0

Väldigt väldigt sällan. Har varit tilsammans i… hmm sju år. Att det blir så sällan beror på mitt kassa psykiska mående och jag hatar det.

Mariaairam
0

#11 Jaa det är verkligen huvudsaken :)

Sofieen
0

Vi har vart tillsammans i 4 år. Det är svårt att säga eftersom allt handlar om tillfället. Ibland har vi perioder då det är stressigt och då blir det ju mindre. Men kanske.. i snitt, 2-3 gånger i veckan.

LinnB
0

Vi har varit tillsammans snart 2 år, och träffas väl ungefär 1-2 gånger i veckan, så det blir väl kanske runt 3-4 gånger i veckan numera… ibland mer, någon enstaka gång mindre.
Varierar en hel del beroende på. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

pernillaa
0

Här varierar det väldigt mycket då jag har problem med att jag blöder mycket och länge när jag har mens. Jag skulle vilja säga att det är stor skillnad på sex och samlag. Jag har inte haft samlag med min kille på 2-3 veckor nu p.g.a. att jag har haft mens och sen opererat en förlossningsskada i underlivet. Men nog fan har vi haft sex ändå under den här tiden. Två gånger igår. =)
Jag tillfredsställde honom och tillfredsställde mig själv psykiskt på så sätt.

Jag har min son varannan vecka och eftersom vi är särbos och min säng är för kort för honom så har vi aldrig sex när jag har sonen, vilket blir varannan vecka då. Men när v är med varandra så kan det bli väldigt ofta. Men om jag nu ska dela upp det i ggr/ månad så skulle jag nog säga att vi har sex(inte samlag) i snitt 15-20 ggr/månad. Samlag tror jag det blir kanske 10 ggr eller så.
Vi har varit ett par snart 1 ½ år.

Ha en bra dag! // Pernilla

fotokrafs
0

Vi har varit ihop och bott tillsammans i drygt fyra år. Kan inte statistiken men kan gissa på samlag (kuk i fitta) en gång i veckan. Vi är lite osynk så när den ene är kåt brukar den andre vara trött.. men jag tror vi är rätt nöjda med vårt sexliv ändå Oskyldig

KadjaNina
0

Vi har varit tillsammans i snart två år och har sex nångång i veckan. Kanske 3-4 gånger. Ibland blir det mer eller mindre :)

Puma5016
0

Jag har ett distansförhållande.  Har haft de så i ett år nu.

Då vi träffas tors till måndag är de sex flera gånger om dagen  :)

Då han är hos mig i en månad, har vi sex minst en gång om dagen har väl hänt att de vart någon dags uppe håll. Och de händer oftast att de blir flera gånger per dag..

Vi tänder lätt på varandra ;)

Och så till kommer mys o kel också.

Lenore
0

Det är väldigt olika beroende på humör och yttre omständigheter men det brukar väl bli några gånger i veckan. Vi har varit tillsammans i snart 8 år.

Puma5016
0

#21  Klart att de med tiden blir mindre. Änså länge rullar de på.

Och sedan ska man testa och hålla gnistan uppe :)

focusdeed
0

Normalt är det 2-3 ggr i veckan men pendlar upp och ner.Just nu är det tvärstopp…Obestämd

[LucyInTheSky]
0

Varit i hop i snart 3 år.. Det varierar jätte mycket! Ibland kan det bli varje dag i en vecka sen kan det bli två gånger i nästa..

Gerbilflicka
0

Haha, det dar beror pa hur lange man har varit ihop och om man bor ihop tror jag… i borjan hade vi sex minst 3 ganger om dagen men nu kanske 3 ganger om veckan beroende pa hur han jobbar (han jobbar sent och jag gar upp tidigt). Har varit ihop i 2 ar och bott ihop i 1 ar.

Nu menar jag sjalvfallet samlag, annat som raknas till sex + mys blir det varje dag.

thilda-
0

blygsamma 1gång i veckan eller sällan vi har vart sambos i snart 4mån

Fridaaaa
0

vad är skillnaden på sex & samlag? Räknar det som samma!

Mys är skillnad, då ligger man framför t.ex tv och kramas och pussas, sex/samlag så är liksom "kuk i fitta" så att säga.

Vi hade mer sex innan (blivit mindre nu) men det går i perioder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinnB
0

#27 Sex kan ju vara lite olika, oralsex är ju inte "kuk i fitta" så att säga, men fortfarande sex. :)

Fast ja, det är ju olika på hur man ser på det. :P

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Gerbilflicka
0

#27 Sex = vanligt samlag, analsex, oralsex eller petting.
Mys = kyssas, kramas osv.

Annars har man val som lesbiskt par aldrig sex tillsammans? Flört

ChristineL
0

#27 - För mig är sex ett samlingsord för alla typer av sex som man kan ha. Just samlag är mer "kuk i fitta" för mig iaf…

Karmatarerskanise
0

Men vilka ord ni använder. Jag föredrar pentetrering ;)

Johanna
0

alldeles för sällan sen vi fick barn…

blir inte ens 1gång/vecka nu..

[SarahOhrn]
0

Haha, nu får jag ångest när jag läser hur ofta andra har sex! Usch.. Jag och sambon har varit tillsammans i 2,5 år nu och bott ihop i 1,5 år. Haft en hel del problem under första 1,5 året tillsammans + att jag mår dåligt över mig själv och annat psykiskt… Så ja, senaste 1,5 åren har det blivit SÄLLAN.

Första halvåret ville j jag JÄMT, han ville aldrig. Så efter ungefär ett år gav jag upp.. Då bröjade han vilja men då had vi haft så mycket problem att det bara kändes lönlöst… Och allt slutade med att han va otrogen för drygt 1 år sen. Sen har vårt förhållande vart bra så sett men ändå inte och sexlivet, jag kan ju säga som så att vi kanske haft sex allt om allt 10 ggr senaste 1,5 åren och då överdriver jag nog…

Och det här va väl inte det bästa att läsa nu då kanske =P Vilken ångest jag får och ännu mer tankar på att det kanske inte är värt det, heh. Men till frågan! Innan det blev så dåligt mellan ossi alla fall va det väl 4 gånger i veckan beroende på hur mycket vi sågs.

Sambon har hela tiden haft nattjobb också vilket förstört det lite extra, när han väl vart ledig har han inte velat lika mycket och jag är inteså mycket för morgonsex o så, och är han ledig 2 nätter en vecka är jag självklart inte sugen just dom dagarna.. Det ställer till en del när han jobbar så mycket! =P

aangeleyes
0

3år nu och vi har sex minst 3ggr i veckan

Sofieen
0

4-5 ggr i veckan tro jag  Tungan ute

destroyed
0

nästan aldrig.. har så mycket problem i förhållandet så det händer inte bara

Sarah
0

det är öken… långdistansförhållande är skittråkigt!

Mehadlin
0

Total j*a torka. Har varit gift i 10 år (i augusti), ihop 14 år. Har inte legat med honom på minst 4 år (har inte järnkoll på tiden, kan vara 3 eller 5…).

Har aldrig haft ett särskilt passionerat förhållande, hade ett kompisförhållande från början som liksom "smög över" i ett riktigt förhållande. Har sen många år funderat på att skilja mig - av ren uttråkning, men är i nuläget helt ekonomiskt beroende av honom. Det enda som skulle driva mig iväg vore i så fall just sexbristen - saknaden efter någon som åtrår mig…!

snuttis
0

Har varit tillsammans i 25 år. Det har gått upp och ner genom åren. För tillfället har vi det 2-3 gånger i veckan, Har haft det så här i några månader nu. Ibland undrar man om andra människor har det så här när man varit tillsammans i många år.

Loveferrets
0

Aldrig o det är skönt att slippa.

Katti
0

Tja, få se nu… De kvällar (nätter är väl en bättre beskrivning) då alla barnen sover i sina egna sängar. Det kan väl bli några gånger om året. Nejdå, fullt så illa är det inte! 

Förr trodde jag att "avbrutet samlag" var en preventivmetod. Nu vet jag bättre (jo, det händer att man korta stunder önskar att man använt sig av det då) Kyss.

LinnSam
0

Jag är singel, men jag och Thomas
(inneboende och gammal barndomsvän)
hoppar gärna in till sänghalmen ett par ggr i veckan.
Säg varannan dag - när man har lust.

KK får man väl kalla det.. - Vi har känt varandra i lite över 20 år, och vi började väl ha sex för 3 år sedan.
Nu när han bor på gården är det ju mycket oftare.
Innan var det väl någon gång i månaden, när han kom och hälsade på, hehe.

Tislan
0

Jag och min Sambo Markus har varit tillsammans i snart tre år och bott tillsammans i 9 månader. Vi har sex 2-3 ggr i veckan om inte mer :)

fruktgumman
0

varit tillsammans i 11 år, sex 3-4 ggr/ veckan

destroyed
1

Blir när vi har lust nuförtiden.. Jag vill mest hela tiden och han brukar väl ha sina stunde han med:) Men allt som allt, varannan dag eller mer brukar det bli

tjockofet
0

4 år tillsammans, väntar första barnet och mår ganska illa, blir inte lika ofta som innan då, 1-2 ggr/v

[Hilo]
0

Jag och min pojk har vart tillsammans i snart 4½ år.
Vi har inte sex lika.. vad ska vi säga.. kontinuerligt(?) längre.
Ibland blir det 2 gånger på en dag för att sedan inte ha sex på en vecka.

Inget vi tycker är direkt dåligt.. Vi båda är ofta trötta efter jobbet i veckorna.. Så det blir fredagsmys - och helgmys oftast Flört

Sarah
0

Nu singel igen, träffar mitt ex lite redan… det som jag gjorde slut med för ett år sedan, nu får jag ligga kontinuerligt igen :)

viktoria91
0

varit tsm i cirka 1,5 år och bott ihop nästan lika länge. oftast sex varje dag om inte mer. =)

viktoria91
0

har blivit lite mindre på sista tiden då vi har katter som springer över en då vi har sex och det känns lite skumt XD

MimmieM
0

#48 Haha, att inte träffa någon ny betyder ju inte att man inte kan återuppta något gammalt ;)

Carpe Diem

Sarah
0

#51 Nej precis, det borde ju du veta;)

uffepersson
0

28-31 dagar/månad beroende på vilken månad det är

MimmieM
0

#52 Precis, haha! Och här har det fungerat förträffligt ;)

Carpe Diem

Mainebusters
0

Hmm… hittade precis denna sajt och tyckte att den var trevlig tills jag såg att det är ok att använda ord som k** och f****.. det ser inget vidare ut. Det finns andra ord att använda och ger ett mer seriöst intryck av sajten.

Är inte pryd, men det ser väldigt tråkigt ut i skrift. Så tack för besöket! Flört

Karmatarerskanise
0

Mainebusters; håller med om att vissa ord borde skrivas på andra sätt. Tråkigt att du inte kan skriva på sajten pga det.

Ser du förbi dom orden så finner du ett bra innehåll.

Mainebusters
0

#56  Tyvärr så stör det mig något enormt.. tror säkert att sajten är bra annars! Flört

Sarah
0

Det är ju vanliga ord i talspråk. Ses inte som fult.

viktoria91
0

# 58 håller med dig, det heter ju det så =)

[Hilo]
0

Vad orden faktiskt betyder är ju inget farligt alls - det är vad vi gjort dem till, som skällsord som jag tror får många att ta illa vid..

Dock måste man ju respektera vad andra tycker är fula ord o.s.v.
Det är relativt.
Även om jag själv inte har några som helst problem med dessa ord..

Sarah
0

Vad jag menar är att de orden är vanligare att folk använder idag. Jag har en fitta och det är inget fult i det alls. Ordet känns bättre än att säga vagina… Alla ord kan säkerligen ses som fula av någon.

[Hilo]
0

#61 Absolut, och då ska man ju kanske tänka på att folk blir stötta av ordet.
Själva betydelsen av just fitta har inget med de kvinliga könsorganet att göra what so ever, samma med kuk och det manliga könsorganet.
Orden - även vanliga idag - ses ota som skällsord - samma med bög och flata m.f. Även om just de orden kanske inte är lika laddade.

Som jag sa är allt relativt - att du har en fitta är inget fult, men ordet i sig kan störa andra - och det finns mer inte lika laddade ord som man kan använda.

Ville bara säga det..

Sarah
0

#62 Jag är otydlig ;) betydelsen har förändrats. Inte skällsord på samma sätt längre.

[Hilo]
0

Vad Fitta betyder - Våt ängsmark
Vad fitta betyder - Kvinnligt könsorgan, i folkmun
Vad fitta betyder - Ett skällsord

Visst är betydelsen densamma, men innebörden är en annan- Det håller jag med om.
Men faktum kvarstår att Fitta och Kuk är i mångas öron ett fult ord.
Det finns MASSOR med andra, mer korrekta ord man kan använda om man vill undvika att göra någon stött.

Enligt ordboken - Vulva, eller blygd.
-Sen har vi ju, vagina, snipa, mus, mutta, pulla, puppa, o.s.v.

Jag försöker i alla fall tänka på vad jag säger, beroende på vem jag pratar med.
I familjen, och bland mina vänner, ja då säger vi fitta och kuk.
I andra kretsar, kanske musen, eller något annat.

Haha vad långt det vart!
Sorry.

Mainebusters
0

#58  Nej, det är verkligen inte de ord jag använder i vardagen! Kanske är för gammal för det.. 44 år gammal är jag! *ler* Penis, snoppen, musen och rumpen är de ord jag använder. De orden låter inte fult och direkt stötande. Men, det kanske är yngre förmågor som gillar "de fula" orden?

Om barnen  kommer hem från skolan och använder de orden, är det ok?

Men ett samlag som är penetrerande, vem kan missuppfatta det? Flört

Men som sagt, åsikterna är som baken, och tacka sjutton för det!

(Och ja, jag tycker att det är FULA ord, det låter inte speciellt smickrande för våra ädla könsorgan!)

Ha en bra dag!!

Karmatarerskanise
0

Håller med om att det låter fult, och jag är 25 :) Vi kan ju börja använda lite "snällare" ord här inne. För dessa ord används som skällsord fortfarande.

Emelie-tex
0

Vi har vart ihop i ca 5 år, sambos i 2,5 år, förlovade. Senaste året har det blivit ca 1-2 gånger i mån, pga att jag har lite problem med äggledarna, så jag måste få p spruta vilket har tagit bort min sexlust nästan helt.

Det äg gudomligt att ha en kille som inte bryr sig om det, utan stöttar en och inte ställer krav.

SweGizmo
0

Jag och min sambo har vart ihop i 5 år och just nu dem senaste månaderna så blir det kanske 1 gång i veckan:/ skulle gärna ha lite mer men men, när jag vill så vill inte han och när han vill så vill inte jag:D haha.

Fast vissa perioder har man ju mer och ibland även mindre.

Min blogg: SweGizmo.se

viktoria91
0

#67 håller med dig att dte är skönt att ha en kille som stöttar. har skolios och har ofta ont i mer eller mindre hela kroppen. vi har aldrig sex om jag ha det minsta ont då han tycker båda ska njuta =)

Bergspuman
0

#67 Håller med jag också, jag har ett annat problem och det är mellanblödningar, det småsipprar mellan menstruationerna. Väldigt irriterande. Har kollat mig hos gyn och allt är normalt och OK, så det är sannolikt åldern som gör det (snart 46).

Han pressar mig inte, även om han låter mig veta diskret att han har lust. Jätteskönt. Just för att han är så avslappnad och inte ställer krav, så gör jag det istället gärna skönt för honom. Vill ju inte att han ska behöva lida bara för att jag inte har lust. Man känner sig inte så fräsch när det sipprar hela tiden…

viktoria91
0

#70 haha! du är som jag, han ska inte behöva lida för att jag inte kan så man erbjuder något annat =)

[Caroline92]
0

Jag och min sambo har varit tillsammans i ett halvår och har haft sex kanske.. 3 gånger de senaste 2 månaderna, men det är för att jag har haft mens i två månader >.< Har precis börjat med p-piller så :P Men innan dess så hade vi sex 4-5 gånger i veckan ungefär. Nu är nog mensen strax slut, så nu jävlar :D