Relationer iFokus

Relationer

Etikett: familj
Läst 4603 ggr
halludu
0

Hjälp! Jag är rädd för min mamma!

Jag är jätte rädd för mamma. Jag måste hela tiden läsa av henne. Känner mig jätte osäker och Rädd hemma. Det är fruktansvärt! Med pappa känner jag mig trygg.
Min föräldrar bråkar väldigt mycket och mår jätte dåligt av att höra alla skrik och smällande i dörrar mm. Har även blivit av med min häst på sistonne och mina föräldrar beslutade att jag skulle få köpa en. Och att de står för lånet tills jag få heltids jobb. Detta skyller mamma ofta på och tar till vid eventuella bråk med mig. Hon kan skrika på mig utan anledning. Hon brukar vara fruktansvärt arg. Är verkligen jätte rädd för henne. Jag vill helst inte vara hemma för mår jätte dåligt då!

Hjälp så fort som möjligt!

Karmatarerskanise
0

Hur gammal är du?
Du kan alltid ringa till socialen där du bor och förklara.

KimE
0

Vem äger hästen?

JohannaEkroth
0

http://www.bris.se/?pageID=24

Och ja, du ska ringa socialtjänsten i den kommun du bor. Om du vill prata med någon anonymt eller så kan du ringa BRIS. Det syns inte på telefonräkningen om du har ringt dit tillexempel och du får vara anonym om du vill. Du får prata om vad som helst med dem om du inte orkar/vågar prata om mamma första gången.

Tel BRIS: 116 111

Du kan också berätta för någon du har förtroende för, en kompis förälder kanske eller släkting om att d är rädd för mamma och inte trivs hemma.

En vuxen kan alltid hjälpa dig att ringa till socialtjänsten och be dem ringa upp dig om du inte vågar ringa själv.

BUP, barn och ungdomspsykiatriska kliniken i din kommun kan också vara ett alternativ. Jag och mamma gick där och pratade för vi hade en jobbig relation när jag var tonåring. Dit kan du också ringa.

Telefonnumren till socialtjänsten och BUP hittar du på http://www.eniro.se och din stad.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

halludu
0

Jag har fått hjälp och kontakt med kurator och vill att tråden tas bort.. Eller iaf låser sig..

Inlägget är låst för nya kommentarer