Relationer iFokus

Relationer

Etikett: vänskap
Läst 2732 ggr
miracle
0

Svårt knyta an - vänner som försvinner...

Jag bor i ett mindre samhälle där unga människor idag inte stannar särskilt länge. Här finns inga jobb så man måste mer eller mindre ge sig iväg. Med detta följer att vänner flyttar och lämnar. Att hålla kontakten är svårt då avstånden är långa. Detta börjar bli tungt numera, jag känner mig ensam. Det känns som att jag gång på gång får försöka knyta an till nya vänner. Som jag vet förr eller senare kommer att ge sig iväg. Till detta hör att jag tar tid på mig innan jag öppnar mig och litar på andra. Hinner helt enkelt inte umgås med en människa så pass länge att jag känner fullt förtroende för henne. En sak till som gör ont är när andra pratar om sin bästa vän, jag har aldrig haft en vän som kommit så nära att det blir min bästa vän. De gånger jag har börjat känna så, då har det hänt något så att vi har skilts åt. Antingen genom en flytt eller så har personen hittat en ny vän och lämnat mig. Jag säger inte att det bara är den andra personens fel, men det gör lika ont i alla fall. Bor just nu ensam,  arbetssökande och hoppar in timmar på olika arbetsplatser så hinner inte lära känna nya personer.

Känns som att snart ger jag upp, orkar inte med att släppa in nya personer i mitt liv. De kommer att ge sig iväg igen. Jag vet att det här blev deppigt, men är så jag känner just nu. Ville bara skriva av mig lite.

chokladfudge
0

Tids nog så dyker någon upp som inte ger sig iväg. Ge inte upp.

hus-musen
0

Det behöver inte vara så farligt, det finns ju mobiler, msn, mail osv så kontakt kan man hålla ändå! Det är inte så dyrt att resa heller beroende på vart man ska resa naturligtvis. Om man vill så kan man hålla kontakten=)

De flesta av mina vänner bor kvar i min hemby, 37 mil ifrån mig. Men vi pratar via msn, telefon och träffas på helger ändå. Så kontakten är kvar med de som står mig nära! Min bästa kompis bor kvar och våran kontakt har inte försvunnit. Har man riktiga vänner så finns de kvar. Har även fått nya vänner där jag bor nu så

Det finns inget som säger att man måste stå alla sina vänner nära, man kan ha kul oxå med personer som man egentligen bara är bekant med.

Qui dormit, non peccat

Laina-helt-enkelt
0

Hej Flört

Hur är du för msn och sådant? Jag letar lite efter nya mejlkompisar. jag bor i Linköping så det är ju en rejäl biti från Öland. Vad har du för intressen? Är du tjej eller kille?

//Laina