Vad ska jag göra?
Varning för LÅNG text!
Har vart mobbad fysiskt och psykiskt hela mitt liv framtill VT (vårtermin) i 8an.
Har då gått i samma klass som en kille (T) som slagit mig i 3an väldigt mycket och i min paralell klass går hans bästa vän (R) som även han har slagit mig i 3an.
Jag insåg att jag började bli smått kär i T och efter någon vecka så frågade jag efter hans nummer, efter detta har vi blivit tajtare oh tajtare och till sist var vi så gott som absolut bästa vänner, vi pratade med varandra om allt och ingenting.
När skolavslutningen för sommarlovet kom så gav jag han en puss på kinden. Han hade redan innan jullovet fått veta hur jag känt men vår vänskap förändrades inget mer än att vi blev lite tajtare.
På HT i 9an (höstterminen) så började även R att ta kontakt med mig, vi har känt varandra hela livet då han och min storebror är bästa vänner typ. Han har kommit upp stup i kvarten i nästan 5år men vi har aldrig pratat med varandra.
Han och jag umgicks lite, jag umgicks med T vi umgicks alla tre och hade jättre trevligt. Sedan fick jag veta att R var kär i mig. Och jag blev jätte glad, jag var tydligen omedvetet kär i honom samtidigt som T.
På jullovet i 9an så blev jag och R tillsammans och vi var det gladaste som fanns på denna jord.
T fick veta detta och det rörde honom inte ryggen, vi var med varandra alla tre, bara jag och T och bara R och T.
Men efter att jag och R börjat, efter 4 månader, visa även på skolan att vi var tillsammans mer med kramar och pussar så började T ta avstånd.
T skyllde på att han var lite avundsjuk på att jag hade någon att mysa med men inte han.
Ja sa att inget skulle hindra mig och T från att ha en filmkväll eller liknande. Dock blev det aldrig.
T bröt nämligen kontakten med mig totalt och även R. Från att ha vart as tajta till att han inte ens tål at höra mitt namn innan han blir arg…
Jag och R var tillsammans i 15 månader, tog slut den 14 Mars 2010. JAG var den som gjorde slut trots att jag älska honom och det gör jag än och han mig.
Jag gjorde slut pga att jag är den som tar alla andra före mig själv och hoppades då på att R och T skulle hitta tillbaka till varandra och förhoppningsvis jag och T.
R och T är med varandra nu men R berättade för mig att direkt mitt namn kom upp (ifall jag hälsade på sms eller något) så blev T jätte konstig och inte alls lika glad och pratglad utan mer tyst och skymundan.
Jag och R är otrolgit bra vänner, dem bästa som finns. Vi pratar med varandra om allt, kramas och umgås väldigt ofta. De exemplariska Exen brukar en kompis säga då vi inte bråkar eller så utan är världens bästa vänner.
Min pappa accepterar inte R så myckt då han anser att R inte ger mig någonting. Men pga all min ,obbning så har jag lärt mig ljuga - dåligt!
Och jag har skapat en mask som visar glädje, nyfikenhet och positivitet. Innanför mskaen döljer sig en otroligt deprimerad tjej. Många frågar varför jag inte tar av masken och visar mig själv, men sist jag gläntade på masken lite så gick jag och ställde mig framför ett tåg. Gick dock av spåret och tåget var 10m ifrån mig när jag gått av helt.
Jag har gått hos BUP i nästan 7-8år. Slutade dock för ganska exakt ett år sedan.
Min pappa säger, som sagt, att R inte tillför mig någonting. Men jag har gjort klart för pappa att R är den som tillför mig mest av alla!
Han är ärligt talat den enda som jag kan glänta på denna mask och faktiskt nästan helt ta bort den utan att bli deprimerad utan bara vara glad och avslappnad och det betyder guld för mig att den finns en person som får mig att bli så otroligt avslappnad.
Anledningen till att jag och R gjorde slut är följande;
* Jag hoppades på att R och T skulle börja umgås igen = Dem har börjat och jag är jätte glad för det.
* Jag och R är på olika nivåer, jag är otroligt dominerande och är inte rädd för att ta en konflikt eller säga och stå för vad jag tycker.
R har nyligen börjat med detta, hans pappa har aldrig tillåtet att han sagt emot eller någonting men när han väl är påväg så slänger hans pappa ner han i golvet med en blick och där ligger han tyst. Alltså en blick från pappan gör att han håller tyst och lägger sig med en gång istället för att säga vad han känner.
* Jag är mer mogen än R. Ja tänker otroligt ekonomiskt, framåt och noga. R impuls köper väldigt ofta då han har pengar.
R´s föräldrar säger också att jag bestämmer övre R och att jag får han att säga det och det.
Det enda som jag fått R att göra, som jag vill att han ska göra och som han måste kunna, är att stå upp på egna ben och kunna säga ifrån och berätta vad han känner. Jag har hamnat i bråk med detta då jag bestämmer så otroligt myckte enligt dem, men ärligt så bestämmer jag ingenting och R känner ingenting att jag bestämmer, snarare låter han få som han vill.
Min pappa har börjat klaga mycket på att R inte tillför mig någonting, tills att jag sa att jag kan vara mig själv totlt med honom.
Detta har dock fastnat i mitt huvud och jag känner att jag måste säga upp kontakten totalt med R för att min pappa ska bli nöjd.
Jag vet ingenting vad jag ska göra.
Ska jag säga upp kontakten med R?
Ska jag prova igen med R? (det vill jag och har funderat på det i 2 månader dock hindrar allt ovan mig)
OM jag provar igen så kommer kontakten mellan T och R förstöras igen vilket jag vägrar tillåta - ännu en anledning till att helt säga upp kontakten med R.
Snälla kom med allt ni kommer på. Vet ingenting vad jag ska göra =(
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag tycker att om inte T kan ta att du och R har en relation så är det hans problem. Om han inte vill vara vän med varken dig eller R pga det så är han en dålig vän om han hellre ser er vara isär än ihop pga sin egen avundsjuka.
Om R är van att bli dominerad över, som hans pappa gör, så är det nog lätt att även andra dominerar honom ex du. Du får kanske tänka på det och ta ett steg bakåt. Sen tycker jag det är helt fel av hans pappa att betee sig som han gör, det är att trycka ner sina barn. Att R börjar säga ifrån nu när du stöttar honom är bra och det är säkert därför hans föräldrar skyller på dig. Men bry dig inte om det.
Vad din pappa tycker spelar heller ingen roll, det är inte han som ska ha ett förhållande med R. Hade R betett sig illa mot dig hade det varit en annan sak.
Om du och R mår bra av det så tycker jag att ni ska bli ihop igen. T måste arbeta på sin avundsjuka.
Sara
#1 Tack för ditt svar!
Jag är väldigt medveten om att jag är väldigt svår att dominera över, och att jag är väldigt stark som person.
Men jag är även medveten om när jag dominerar över människor, och jag har aldrig sagt åt R att göra så eller de eller liknande utan han har fått totalt fria tyglar. Det enda jag sagt ifrån om är då jag vill vara själv.
Problemet är att jag har en extrem svaghet, jag tar andras parti föra mina egna. Det vill säga jag gör allt för att andra skall må bra och tar mig själv sist i alla lägen. Detta har gjort att jag gått in i väggen 2-3ggr/månaden och även gått på BUP 7-8år, men där är mycket mer inblandat också.
Så jag tar R och T´s parti för mig, dvs att jag ser hellre att dem två är vänner än att jag och R blir ihop och dem inte är vänner längre.
Då har jag ändå kvar R som absolut bästa vän och han har även T som vän igen.
Har pratat med min storasyster, pappa, mamma och T och in gemensamma tjejkompis och alla tycker att det verkar som ren svartsjuka. T hade räknat med något annat, dvs att det skulle vara mig och T och inte mig och R.
Men där ser jag att han får skylla sig själv, jag har sagt till honom att jag gillat honom otroligt mycket och så. Men gjorde han detsamma för mig så får han skylle sig själv att han inget gjorde för att visa eller så.

När jag läser din text känner jag att du lever ditt liv genom att behaga andra.. det är ditt liv och du har bara ett.. Varken T din pappa eller R föräldrar ska bestämma hur du ska leva ditt liv.. om du o R älskar varandra så mycket så borde ni vara ihopa.. T får skylla sig själv att han inte tog chansen när han hade den..
du ska ju inte säga upp kontakten med R för att din pappa vill det..
jag tycker att du ska sätta dig ner o fundera ut riktigt vad DU vill..
#3 Jag är tyvärr den som tar alla andra före mig själv, har alltid gjort det. Även när det gäller dem jag itne ens sett tidigare, gått in i x antal slagsmål bara för att få bort ett gäng killar från en mindre kille dem valt ut att ge sig på, det roliga är - dem har aldrig en anledning när man frågar dem varför dem gav sig på honom.
Jag har funderat mycket på mig och R. Det som stoppar mig är följande:
Jag är mycket mer dominerande än R, och jag behöver en jämn eller mer dominerande kille.
Jag står upp mot allt oavsett vad och säger precis det jag tycker.
R klarar inte detta pga hans pappas idiotiska uppfostran - R är deras arbetsrobot medans dem sitter på verandan och dricker kaffe i solen. R får nästan alltid arga föräldrar när han ber någon av dem att köra han dit eller dit. Men när R´s lillasyster vill något så ställer dem gladeligen upp. En rejäl särbehandling.
R kunde inte ens stå upp för mig när jag hamnade i bråk med R´s mamma. Han stog helt tyst och kollade bara mig.
Jag har alltid fått sått up mot hans föräldrar själv medans han stått tyst. Sen hatar hans föräldrar mig eftersom att jag fått R att stå mer på egna ben. Han insåg mer efter att vi gjorde slut att han MÅSTE stå på egna ben för att klara sig i livet.

Vet du vad? Du kanske skall prata med T o höra med honom försiktigt hur det är med honom och vad han tycker o tänker. Ni är vänner med R båda två. Jag tror nog att T kanske är kär i dig! Det är kanske därför som han reagerar som han gör. Så prata med honom kanske?
Men du har rätt i att R skall börja tänka själv nu o stå på sina egna ben och tack vare dig så blir han säkert inte som sina föräldar mot sina framtida barn. Sedan att hans föräldrar e som de är kan ingen göra något åt, mer än de själva o tyvärr så låter det som om de inte kommer att ändra sig heller.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#5 Jo, jag har haft otroligt svårt att få en tid med honom. Jag har testat allt från att ringa och fråga till att bara gå hem till honom utan hans vetskap.
Men nu äntligen ar vi bestämt oss för att träffas och bara prata om allt och ingenting nu i helgen. Tänkte försiktigt dra upp det där då.
Han säger själv att han aldrig tänker och vill bli som sina egna föräldrar. Han tänker inte särbehandla sina barn, om han får några. Och han tänker itne använda dem som några arbetsrobotar.

Jag hoppas att ni får det trevligt i helgen o får prata om allt som ni behöver prata om. =)
Låter bra det. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#7 Hoppas jag med =). Hoppas jag verkligen.