Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 3200 ggr
[Hilo]
0

Hjälp med råd - Svartsjuka

Jag har en vännina som jag försöker hjälpa, men sitter verkligen fast.. Behöver lite andra vinklar.

Vi kallar henne R.
R har en kompis som hon är kär i, och han är kär i henne, men de kan inte bli ett par än tills hon vet hur hon ska göra med killen hon har paus med..
Killen i det hela förtår och är nöjd som det är..

Men saken är den att killen gick i säng med en tjej för inte så längesedan, och där upptäckte R att hon är svartsjuk som sjutton.
Hon kom då till mig för att få råd..
Hon blir nervös när han inte svarar och hon vet att det är svårt och kanske fel, då de inte ens är tillsammans.

Till hör att killen ångrar att han låg med den här tjejen som han absolut inte gillar.
Hon hör av sig ibland men han ignorerar henne och säger att R är den enda han gillar. Han vet alltså att R är svartsjuk av sig.

Jag har sagt att de ska prata och så vidare, men sen då.
Jag är själv svartsjuk av mig så jag vet inte riktigt hur hon ska göra för att känna sig bättre..

Är det luddigt kan ni gärna fråga, men i det stora hela.
Vad ska jag säga till henne, jag har sagt det jag kan komma på, men nu sitter jag fast..
Vet ju hur jobbigt det kan vara med svartsjukan, men aldrig vart det med någon jag inte är tillsammans med, så har inga bra råd.

Bergspuman
0

Mitt råd är. Lägg dig inte i. Låt väninnan sköta det där på egen hand.

Vuxna människor får faktiskt fixa sitt kärleksstrul själva.

[Hilo]
0

#1 Kanske bäst så.. hon har dokc hjälp mig så mycket så det känns inte rätt att säga åt henne att det är hennes eget problem.

Men kanske bara ska säga att jag inte har mer att komma med..

Bergspuman
0

Ja… jag vet själv att det kan bli väldigt jobbigt om man hamnar för djupt inne i någon annans kärlekstrassel. Det blir - inte bra.

Det finns säkert andra saker du kan göra för henne istället!Glad

[Hilo]
0

#3 Jo, hon är ju själv rätt insyltat så..  behöver nog inte fler pers..

Ja, det är det säkertGlad

Cindy
0

Säg till henne att enda sättet att komma ur soppan är att sluta vela och bestämma sig. Så länge hon har paus med en kille och öppet med en annan så har hon bäddat för att bli sårad och svartsjuk. Hon får känna efter vad hon vill och göra så helt enkelt.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Hilo]
0

#5 Jo, det har jag också sagt till henne.. Hoppas hon löser det snart.

Cindy
0

#6 Dåså, då har du sagt vad hon behöver höra.

Vänliga hälsningar
Cindy