Vad menar han? Vad ska jag göra?
För någon vecka sedan började en bekant till mig (2 år äldre kille och vi har gemensamma vänner) ta upp kontakten med mig på internet. Det visade sig att vi hade väldigt mkt att prata om och vi tjötade på, både två lika intresserade. det visade sig även att vi har väldigt mkt gemensamt och det kändes som om vi är på samma plan i livet, och väldigt samma syn på saker och ting.
Vi bytta telefonnummer och började snacka via sms. Från början hade vi bara trevligt och umgicks, men snart började det bli mer och mer flirt av det hela. Tillslut kände jag att vi måste gå vidare med detta och träffas (vi har iof en inplanerad fest hos gemensamma vänner som vi båda ska på, men det är ju veckor dit), så jag åkte hem till honom en kväll och vi umgicks. Jag hade nog förväntat mig att han skulle stöta på mig och visa mer intresse, kände mig ärligt lite dissad. Men på kvällen när jag åker hem så hinner jag inte mer än innanför dörren innan jag får ett sms där det i princip står att han tyckte det var tråkigt att jag åkte hem, och att han önskar han vore lite tuffare så han vågat fråga. Jaja, tänkte jag, det är väl lika bra att ta det lugnt och inte rusa fram, men synd att vi båda ville men att ingen tog första steget (jag ville inte göra det då jag kände dålig respons när jag var där + att jag ju mer eller mindre bjöd in mig själv till honom).
Dan efter är jag hemma hos min kompis, som bor granne till honom, och vi dricker lite vin. Sms:ar killen och undrar om han vill komma och göra oss sällskap, det vill ha inte men mkt lämpligt frågar han var jag ska sova (jag kan ju inte köra bilen hem när jag druckit vin). Så jag bjuder in mig till honom och han är snabbt på och säger ja! Jag går hem till honom och lägger mig och vi myser, hånglar och har sex, myser, sover, myser och hånglar… Allting perfekt så långt.
Så väntar jag på att han ska höra av sig, vilket han inte gör på hela dagen. På eftermiddagen skickar jag ett sms och tackar för natten och frågar om hans dag =P då berättar han att han ska hem till en tjej och käka middag och se på film den kvällen. Okej, klart han får umgås med kompisar, men man blir ju lite fundersam varför han skriver så, är det en diss? Sen har han inte hört av sig mer…..
Jag vill inte tjata, men jag vill ju inte bara vänta… jag vill ju veta om han är intresserad av mig och vill träffas mer… Vill inte tjata, men vill inte bara gå och vänta för att sedan bli besviken… Vad ska jag tro och vad ska jag göra? Det var natten till fredag jag sov hos honom och fredag kväll som han skulle på middag och filmkväll hos tjejen…
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag hade varit väldigt skeptisk mot honom och tagit han som en player. Det verkar att när han fick som han ville(sex antagligen) så hoppar han till nästa tjej. Det verkar inte alls seriöst, jag hade glömt honom och satsat på en man.
Ja det är ju det jag reagerar på också… känns jättekonstigt.. Det är det att han från början pratade om att han var intresserad av ett förhållande, han frågade om jag ville följa med på en resa om några veckor, han har inte alls betett sig som en vanlig player brukar göra så.. Jag vet även att den tjejen han skulle till är en kompis, men känns ju konstigt endå…

#2 Han låter lite som han vill ha ett förhållande när dte passar honom, känner han inte för dte en dag så är han med någon annan. Även om tjejen är en kompis känns det lite skumt, jag hade blivit sur om min sambo gått till en tjejkompis för att kolla film, hallå! jag finns!, hade jag sagt till homom.
Hrm… Det var ju lite klantigt av honom och skriva så… Kanske han hade det inplanerat sen tidigare? Killar brukar ju inte tala i tungor utan säger som det är utan att tänka efter. Vi tjejer brukar också analysera sönder saker och ting. Har många killkompisar som jag hänger med, ser film och käkar ihop med utan att det betyder ngt för den sakens skull. Jag undrar om han vill få dig osäker? Känna dig på pulsen lite? I vilket fall tycker jag att det var så pass klantigt att skriva så och av den anlednngen bör du vänta med och höra av dig. Han fattar nog själv vrf du inte hört av dig så småningom och är han intresserad skickar han iväg ett sms.
Jo men vi har ju liksom bara precis börjat träffas, har varit hos honom 2 ggr varav den ena sov jag över… Han är väldigt blyg av sig, och lite klumpig ibland med vad han säger… Jag känner också så att hallå är man intresserad så måst eman visa det (vilket han har gjort hela tiden, nästan lite väl mkt, sådär extremt mkt som jag normalt brukar göra, men jag har uppskattat att han varit sådan), men när man börjar träffa någon ny så brukar man väl vilja träffas flera gånger och inte plötsligt gå hem till en annan tjejkompis (det var inget han betämt sen tidigare)?

#5 precis! När man är nykär är dte ju nästan löjligt mkt gulli gull med den personen ;P Inte direkt att man sticker iväg till en kompis av det motsatta könet då utan till dne man gillar.
Jo, det är ju i och för sig sant… Hade varit kul med en killes syn på detta. Har ju samma dilemma själv…. Vet inte hur man går vidare från A-B.
Jag undrar om jag ska höra av mig till honom? Ska jag isf "ställa honom mot väggen" och fråga om han vill fortsätta träffa mig. Eller är det för stor risk att jag skrämmer bort honom? Ska jag vänta och se om han hör av sig och om inte se vad som händer på festen nästa helg?
Jag är lite sådär att jag gillar att reda ut saker och ting för jag gillar inte att gå och vänta och inte veta… Men jag vill inte heller skrämma bort honom vilket jag känner att jag lätt kan råka göra, jag brukar göra det… åh.. varför ska det vara så jäkla svårt!!

#8 Fråga vad han vill! Efter jag hade sex med min nuvarnade sambo första gången hade vi inte sagt om vi var tsm så jag skickade ett sms och frågade vad jag skulle säga till mina nyfikna vänner, sen dess är vi ihop-snart 2 år sedan.=)
#9 Du tror inte man skrämmer bort honom?

#10 Det är omöjligt att veta=P Det är bättre att vara ärlig både mot han och sig själv och fråga vad han vill få ut av det, om han vill gå vidare med ett seriöst förhållande eller leka runt.
Om du nu bestämmer dig för att ta kontakt med honom. Så tycker jag du ska ringa. Vet att det är tufft. Men jag själv ångrar att jag bara skickade ett sms.. och nu inte får svar. Hade jag ringt hade man kanske fått ut mer info liksom… och fattat dirket att det inte var lönt eller tvärtom. Nyfiken på hur det går. Håller tummarna för dig!
#12 Ja så känne rjag med.. Men samtidigt vet jag att han blir så himla blyg när man pratar IRL (antingen i telefon eller öga mot öga) och när man smsar så är han mkt tuffare och vågar säga vad han tänker och känner..

#13 Skulle han inte svara på smset så kan du ju ringa. Skyll på att det stod att smset inte kom fram så därför ringde du;)
#14 hehe.. ja de e klart det man kan ju alltid göra… men vad ska jag skriva då? hua.. varför är det så jäkla svårt… kände så enkelt i början av den här relationen, trodde inte det skulle bli så jäkla svårt den här gången…

#15 Jag skrev till min n.v sambo att "mina kompisar undrar om vi är tsm, vad ska jag säga?"
Har inte läst alla svar men jag kan nog tänka mig att eftersom han bara ville träffa dig på kvällen/natten, inte umgås innan, så ville han nog bara ha sex.
Och sen tyckte han nog det var ett lätt sätt att bli av med dig genom att visa att han var med andra tjejer… :/
#17 Vi träffades inte bara på kvällen och natten… Jag var där kvällen innan och såg på film och tjötade och umgicks… dagen efter skulle jag till min kompis som bor granne med honom och eftersom jag skulle dricka vin och inte kunde köra hem så var tanken att jag skulle stanna hos henne, men då faller det sig så att jag går och sover hos honom ist…
Vi har snackat på FB, sms och telefon en tid innan vi träffades (och vi är gamla bekanta) och han gjorde klart från början att han letar stadigt umgänge och inte tillfällig relation… Han har frågat om jag vill följa med på en resa han ska på om några veckor, vilket också känns som om det är mer än bara sex…