Hur hanterar ni skit från vänner o arbetskompisar
Jag har problem med en del… ja är så där överförstående o tar andras ansvar o ger mig skuld för att en del kläcker ur sig en massa skit på mig så jag känner mig påflugen, nedtrampad o liten som en unge
här omdagen va jag på jobbet o skulle fråga en i personalen va saken ja höll i skulle vara till(det kunde tolkas på ett sexuellt sätt) jag tittade lite fnittrigt på henne heheh ja man kan ju få lite fantasier hihih.. då kommer en annan fram o säger ja du vill väl ha den i din stjärt… jag höll på att sätta i halsen men gav henne licksom som att det var kul/fräckt.. jasså sa jag ja usch vilka fantasier du har… heheh nej du det där va du som avslöjade va du tänkte sa jag bara…
horan gick nöjt därifrån…
vad skulle ni sagt? säger man så? vi känner inte varandra? hon verkar vara en sån som är så.. men som vanligt blir jag i skuld.. skulle ni säga åt henne nästa gång på jobbet?
det där är väl på en tonnårsnivå?
det är mycket sånt jag får höra av en del… hårda sexuella char gonger o som är riktat åt mig..
skulle ni reagera? o va fan gör man?

prata med din chef, visst kan det vara jobbigt att peka ut vissa personer, men man kan ju be chefen ta upp det generellt om man inte vill, annars kan man alltid anmäla eller hota att anmäla för sexuella trakaserier.
sarah först vill jag tacka dig för svar..
men så alvarligt är det inte så att ja ser det som sexuella trackaserier….jag ser inte det så bara en sjuk knäpp kvinna som behöver läxas upp… hon är fräck i käften helt enkelt o ja tar henne nu i veckan inga problem…
jag ska säga till henne att hålla käften o säga åt henne att fortsätter det drar jag med henne till chefen… men ja vet att hon kommer sluta för jag har en förmåga att chocka folk.. ser så snäll o oskyldig ut en sån där som aldrig säger åt nån… men det är helt tvärtom…
hon kommer inte ta det här vuxet.. en ja sa åt för länge sedan började gråta.. sa aldrig ett skit mera..
det är bara det att ja fattar inte vad det är för fel på folk.. jag har alltid trott att äldre Kvinnor är klokare o lungnare o finare än mig..
jag tror hon är runt 40 o för mig går inte det ihop att en sån ska vara så där knäpp….
jag undrade mera hur ni skulle reagerat.. om det där är någe att reagera på.. har en förmåga att vilseleda det hela med att säga åt mig själv att vara för känslig för sånna skämt som hon kom med..
"Träna" din arbetskamrat med positiv förstärkning. Det kanske låter konstigt men det funkar faktiskt. Belöna det beteende du vill ha från henne med ett stort, äkta leende. Om hon säger något opassande så bli inte arg utan antingen visar du med kroppen att du blir generad eller så säger du, med stor värdighet och lugn, att du tycker hennes kommentar var opassande.
Du kallar henne "horan" i ditt inlägg och det är tyvärr också lite tonårsnivå är jag rädd. Man kan välja mellan att lösa situationen på olika sätt, men eftersom din kollega inte verkar säga saker för att vara elak så tycker jag du kan försöka med metoden jag nämde ovan. Det låter som att hon är taktlös och socialt osäker. Vissa förstår inte gränser utan hon kanske tror att hon är ungdomlig och rolig som vågar skämta om sex.
När du spelar med i hennes skämt istället för att säga ifrån direkt så ger du ju signaler till att hennes uppförande är okej. Det kan leda till att hon tror att ni är på samma nivå och bara har högt i tak, för att sedan få en chock när du pratar med chefen.

Håller med EmmaJo, att sikta på att få folk att gråta verkar riktigt illa. Bättre att hantera saker som vuxen än att skälla ut folk. Säg att du inte uppskattar den typen av komentarer utan att såra.
jag håller med er… ja är vuxen när det ska sägas till att jag skriver horan är ju inget ja säger till henne.. utan det är väl mina känslor i mig som blir så.. jag blir förbannad o vill bara få slut på sånt…
jo jag ska försöka säga åt henne men en kontstruktiv kritik… o hon som började gråta va jag vuxen men bestämmd inför.. hon vart chockad för att ja vände så snabbt.. från att som ni menade att det verakr på mig som jag tål sånt..
jag frågade en bekant till mig idag om hur jag är utåt.. jag berättade om den här kollegan o då sa han att jag är så stark utåt.. ingen man lickom tror sig ha dåligt självförtroende.. ja sa men det har ja inte jag är jätte skör.. ja men jag tror hon tror att du är på hennes nivå..
han sa att det är inte fel på mig utan det var fel sagt av henne.. att hon är gränslös…
jag har aldrig tyckt om hennes stil.. men det är hon som pratar med mig, hon är där o hoppar fram från ingenstans…
tack för era svar… ps… min vän tyckte att jag skulle till chefen om hon fortsätter…
Jag hade sagt i från att jag tagit illa upp. Folk får tåla att man säger ifrån lika väl som att folk kan såra en i sina kommentarer och skämt. Då får man visa och säga ifrån. Tycker att folk generellt sett är för fega för att säga ifrån oavsett om det är bra eller dålig kritik. För ingen vet vad jag tänker, känner och tycker om jag inget säger. 
Kram o lycka till
Kalendula
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Sag ifran om du kanner att folk beter sig otrevligt, men utan svordomar eller aggressivitet. Om du ska jobba vidare dar sa var vanlig men bestamd och lamna sa att saga faltet oppet for kvinnan att be om ursakt eller saga OK att hon ska battra sig. Om du konfronterar henne infor alla sa finns det inte sa mycket mer att saga och det blir bara mer infekterat.
Nu berattar du inte vad din arbetsplats ar eller vad det var for sak du holl upp och vilken typ av kvinna det ar. Om du t ex arbetar pa en pastorsexpedition och du haller upp en sak som ser ut som ett organ i nyllet pa en ganska konservativ dam och sager det du skriver att "du undrar vad det ar" sa kan det ju ocksa feltolkas. Arbetar du i en butik som saljer sexleksaker sa far du nog acceptera lite mothugg om du serverar upp en sadan fraga.
Har ni t ex tjafsat forut om saker sa kanske hon tyckte att det var droppen att du kom men en snuskig kommentar? Sa titta ocksa lite pa situationen och din roll i den om du vill att saker ska losa sig.
Men hora ar ett starkt ord - varfor tycker du att hon ar en hora? Har du synpunkter pa hennes livsstil eller sexualitet? Ar det synonymt med karring eller nagot annat skallsord for dig?