Relationer iFokus

Relationer

Etikettifokus
Läst 9560 ggr
energibollen
0

Hur dejtar man? Vad vill han?

Så här är det: Träffade en kille för tre veckor sedan. Träffades ute, dansade, gick längs stranden, han följde med mig hem och sov över . Inget sex. Verkade jättenervös. Pratade, skrattade, pussades, kysstes och retades. Han stannade hela eftermiddagen sen var han tvungen och åka. Han bor nämligen inte i närheten utan 60 mil från mig och hans kompisar väntade på hotellet. Frågade inte efter hans nr. Kände att det inte var lönt. Han tänkte nog samma sak. Han åkte. Satt kvar där och kände mig så dum. Vrf tog jag inte hans nr? Dagarna gick. Kunde inte låta bli och tänka på honom. Sökte på facebook men hittade honom inte. Gick in några dagar senare och då var han där! Han hade precis lagt upp sin profil :). Skrev ett meddelande och han svarade. Gav mitt nr och på helgen ringde det och där var han! Överraskning och jag blev så glad! Trodde ju aldrig jag skulle få se han igen. Han stannade tors-sönd och sen åkte han. Då sa han: ringer dig idag el i morgon. Han ringde inte. Blev skitosäker och vågade inte kontakta honom då ju. På onsdagen skrev han ett sms och vi skrev fram och tillbaka. Sista smset skrev han. Tänkte att jag skriver mer i morgon. Var trött på smsandet… Ville ringa men var för osäker! Skrev på torsdagen men han svarade inte! Nu är det söndag och fortfarande inget svar. Vet han skulle iväg utomlands på weekend med sina kompisar, men ändå? Nu är jag skitosäker och vågar inte kontakta igen. Vill ju ta det lugnt och inte skrämma iväg honom. Brukar vara för osäker och slänger mig över killar av den anledningen. Vet att det inte är en bra taktik, så nu backar jag istället. Den andra taktiken fungerar inte! Då blir killen så säker så han behandlar mig som garbage! Vill han skall vara lite osäker och inte ta mig för given (hört att killar gillar jaga…) men vill inte han ska tro att jag är ointresserad! Skickade ju sms så då kan han väll inte tro det? Att tillägga: När han skulle åka sa han att han ville komma hit igen om han fick så vi kunde få mer tid på tumanhand (hans kompisar var med förra gången). Sen skoja han ett tillfälle och sa att han bara skulle få för sin flickvän… Då blev jag helt chockad och frågade om han hade tjej. Då sa han ja… och sen log han och sa. DU JU! Men nu hör han inte av sig! Vad har jag gjort för fel? Får panik. Vill inte han skall försvinna nu. Vad gör jag? Ska jag vänta? Ha is i magen? Visst är det väl som dem säger? Killar hör av sig om dem är intresserade. Det har jag hört överallt! Jag vill inte verka desperat ju.

Ok. Ni tänker kanske: Hallååå tjejen. Han la in sig på facebook för att du skulle hitta honom dumhuvud! Han reste 60 mil en gång till för att se dig! JOO, så tänker jag med. Klart han är intresserad. Vet bara inte hur jag ska göra för att inte skrämma bort honom, och samtidigt inte verka ointresserad så att han lägger ner av den anledningen! Hur på får man vara? Du kille: Hade inte du hört av dig om den du är intresserad av smsat dig? Eller hade du väntat så länge bara för att du är på väg utomlands? Är jag för kall?

CelsiusT
0

Vill väldigt gärna höra vad du får för svar.. Jag är precis som du at tjag lätt katar mig om halsen på killen jag blir intreerad av och plötsligt så har han all makt och det brukar sluta med att han behandlar mig som skit för att han tar mig för givet.

Jag är också urkass på att veta när man ska höra av sig och när man ska vänta, och hur länge….

Sitter just nu med liknande dilemma…. =(

Medarbetare på westernridning.ifokus

energibollen
0

Hihi, kommenterade precis ditt inlägg. Lättare och ge andra råd….

Bergspuman
0

Ja herregud den där leken och det där spelet. Jag kan ju berätta att det inte är ett dyft enklare när man passerat 40!

Men jag har väl kommit fram till att för tusan, vill man ha killen / karlen - GO FOR IT!

Ja, han kan dissa en men knappast för att man är för på. Utan dissar han, så är han helt enkelt inte tillräckligt intresserad. Råkade du vara på, men han inte är tillräckligt intresserad, så blir det diss. Råkade du vara på, men han är lika intresserad han, så bryr han sig inte om ifall du var på.

En kille som är intresserad, han VISAR det. Och han blir GLAD när tjejen är på.

It's as simple as that.

energibollen
0

Ja, du har rätt. Har han inte hört av sig när han kommit hem så ska jag attans i det ringa! Orkar inte med väntan längre. Bättre och veta. Bara så himla nervös.

CelsiusT
0

#3 Ja du har nog rätt.. Jag gillar inte killar när dom är för på, men är det någon jag är lika intresserad av så tycker jag bara det är gulligt…

Jag ska ta å höra av mig till "min" i morn, så får du energibollen höra av dig till "din" imorn så får du berätta hur det gick =)

energibollen
0

Han hörde av sig sent igår kväll när han kommit hem. Vi smsade fram och tillbaka, fram och tillbaka. Till slut blev det väll i princip sagt att vi ska ses igen till helgen :)! Han frågade :) om jag orkade med han igen! en längre tid! Tänka sig… 

Jag skickade ett sms och det tog tid, ja, men det var värt lite is i magen. Killar är inte lika sms/ringgalna har jag märkt. Dem hör typ av sig när dem har något och säga eller fråga… medans vi sitter där och väntar och väntar, analyserar och analyserar. Hade dock hört av mig idag om han inte hört av sig för att bara få veta och slippa ödlsa tid.

Nu får man ju bara hoppas det forsätter i rätt riktning ;););).

CelsiusT
0

Jag smsade idag.. Frågade hur helgen varit och om han lessnat på mig.. Tog två röda så svarade han att han inte lessnat på mig.. han hade haft annat för sig under helgen… =) Det är bättre att vara lite på och få det ur världen istället för att gå och fundera…

Bergspuman
0

Sådärja, bra gjort till er bägge två!

Jag har också haft sådana där stunder trots att jag och min särbo hållit ihop snart 1,5 år. Mycket för att vi bor 7 mil från varandra.

När jag inte hör av honom på några dagar, tror jag att han ledsnat! Vilket ju är så tokigt att tänka så det inte är sant.

När jag då kontaktat honom, visar det sig alltid att han antingen varit iväg på grejer, eller så har han inte laddat mobilen Glad

Killar tänker inte som vi tjejer, det är bara att konstatera. De kan tänka jättemycket på en, men de säger det inte och de skickar inte sms eller ringer för att visa det…