Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 9111 ggr
ElisabethA
0

Är det att vara otrogen?

Jag råkade av misstag se ett mail min sambo skrivit som inte var menat för mig. Rubrikan var "Längtar" och sedan hade han skrivit typ "Berätta vad du vill göra med mig när vi ses" avslutat med "Puss"

När jag konfronterade honom sa han att det aldrig varit något fysiskt utan bara "trams kompisar emellan". Det varkade som han talade sanning men jag vet inte. Just nu har jag lite svårt att känna något förtroende för honom…

Men nu till min fråga - Tycker ni detta är att vara otrogen mot sin partner?

Bergspuman
0

Jag skulle iaf bli väldigt misstänksam. I min värld tramsar man inte med Längtar, "vill göra saker med dig" och "puss" kompisar emellan. För mig är de uttrycken av den arten som man riktar mot nån man är intim med.

Men eftersom jag inte är i situationen själv blir det svårt ändå att säga vad saker är eller inte är… Du får nog fronta honom igen…

KadjaNina
0

Jag hade inte accepterat detta. Ser inte det här som skämt direkt.

ChristineL
0

Ja, för mig är det otrohet. Punkt.

ElisabethA
0

Så resonerar jag också…

pyromanen
0

Vet du vilken kompis det handlade om o ifall de har nån speciel ironisk humor med varandra.?  annars tycker jag också det låter skumt.  Om han inte har nåt att dölja så kan han väl berätta för dig mer precis vad det handlade om…

LinnB
0

Det är INTE OKEJ. Allt jag känner då jag läser det där.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Ceciliaolucifer
0

Otrogen? Nej! Missbrukat mitt förtroende? JA!

Vad man anser om otrohet är individuellt och något man tillsammans får prata om och göra upp i förväg. Det går inte att inte prata om det och sen komma och beskylla den andra för otrohet pga av ett sms, en kram eller en puss på kinden. Jag säger absolut inte att du är det jag beskriver! Försöker bara förklara hur jag ser på det :)

Jag tycker inte att det är otrohet. Men jag skulle iallafall bli ordentligt arg, ifrågasätta varför och be honom ringa upp personen i fråga och höra honom själv tala om för den berörda personen att det hela var ett "skämt". Sen skulle det vara hans jobb att återfå mitt förtroende igen.

Lycka till!

Aviendha
0

Jag vet inte om jag definierar det som otrohet, men det är absolut inte okey i min värld! Även om man nu skulle ha sådana kompisar som man tramsar med på det sättet så gör man det inte av respekt för ens partner. Inte i mitt förhållande iaf.

Karmatarerskanise
0

Det är inte ok enligt mig.

Sofieen
0

Oh, det skulle jag verkligen grubbla på. Jag hade haft svårt att tro på det. Var det en tjejkompis? Jag antar det =P Och varför skulle han "skämta" med en tjejkompis på det sättet?

Jag skulle haft svårt att tro det..

Bunn
0

Efttersom det står "Berätta vad du vill göra med mig när vi ses"

så misstänker jag att en eventuell träff var planerad.

Har han inte träffat personen i fråga tidigare eller planerat att utföra något utav det skrivna så tycker jag inte man kan se det som otrohet, men vad som ses som otrohet och inte är indviduellt, så i detta fall kan bara du avgöra. Jag tycker för den skull inte att det är okej att tramsa på detta sätt. Verkligen respeklöst!

Du gjorde helt rätt som konfronterade honom.

Lycka till!

fotokrafs
0

Min man har iaf en tjejkompis han kan tramsa med. Men just så där tror jag inte att han skriver, han skryter nog mer om sina stora doningar.. Fast vad vet jag.. Jag läser inte vad han skriver när han chattar.

Dock.. skulle han skriva ett sånt där mejl skulle jag nog bli lite fundersam på om han döljer något och varför.

Meddo
0

men nej :(  det där är inte okej.

ElisabethA
0

Jag känner som de flesta som svarat här. Det är INTE OK! Till saken hör att det inte var en tjej… Jag har träffat personen i fråga ett antal gånger utan att märka någon sådan "trams-jargong" mellan dem. Jag har upprepade gånger påpekat för min sambo att han missbrukat mitt förtroende och att jag har svårt att lita på honom - han måste jobba hårt för att återvinna mitt förtroende. Han åker iväg på utlandstjänst nästa år igen (detta pågick även förra gången han var iväg har nu kommit fram…) och då måste jag känna 100% förtroende för honom annars kan vi inte ha ett förhållande.

Vad gäller personen som han tramsat med kommer jag att konfrontera honom nästa gång vi ses. Jag vill inte ta det per telefon för det är lättare att se om någon ljuger när man står ansikte mot ansikte. Vad som händer efter det får vi se. Jag har alltid sagt att jag inte ska vara kvar i en relation om andra parten är mig otrogen, men det är lättare sagt än gjort märker jag nu när jag befinner mig i denna situation. Jag trodde jag var stark och bara kunde packa mina grejer och säga "bye-bye" men så lätt är det inte…

svartgronabrigaden
0

Beror ju på. Innan man går in i ett förhållande får man sätta upp lite "ramar att hålla sig". Hur kan ha ha vetat det är otrohet?

Ceciliaolucifer
0

#14 Man vet aldrig hur man kommer känna sig förens den dagen man står där. Har det här hänt förut så skulle jag ha haft mkt mindre förståelse för hans skämt och hur han hanterar det här.

Man kan bestämma sig för att göra en stor sak av det hela eller bara se det för vad det är, ett sms som sårade dig. Men vill du få ett ärligt svar och ett stopp på det hela så skulle jag nog sätta ner foten på en gång.

jobbigt för dig :(

Lenore
0

Även om det inte hade varit lätt hade jag gjort slut. För mig är det omöjligt att leva ihop med någon jag inte känner tillit för då jag ser det som en av grundstenarna i förhållandet. Finns inte tilliten raserar det resten. Givetvis kan man försöka bygga upp det igen men om det är ett återkommande problem skulle jag dra mig ur innan jag blev ännu mera sårad.

Maria
0

Det är inte otrohet men det är en annan form av svek tycker jag som jag inte hade accepterat.

/Maria

[Fiction]
0

Skitsamma vad man kallar det, otrohet eller ej, men du tycker uppenbarligen inte att det är okej och då är det ett svek.

Vet du vem tjejen ifråga var?

Ceciliaolucifer
0

#19 Det var en kille, inte en tjej.

ElisabethA
0

Visst har han svikit mig och det är inte OK. Jag har satt ner foten och satt gränser. Jag hoppas att vi tillsammans kan ta oss igenom detta, men att det kräver öppenhet (om ALLT!!!) och det är min kille medveten om. Han har blivit som en ny kille nu nästan. Han berättar var han varit på dagarna och han kommer hem en timme tidigare än han brukar efter jobbet. (hmm…) Nåja, jag är villig att ge honom en ny chans och han är väl medveten om att om han sviker mig på detta sätt igen, är det definitivt slut.

Ceciliaolucifer
0

#21 Vad skönt för dig! Skrattande
jag håller tummarna för er nu.

Sara
0

Skrev han så till en kille som han är vän med? Är han bisexuell?

Om han är heterosexuell så är det ganska klart att det bara är trams men är han bi så skulle jag nog börja fundera.

Sara

Tiamat
0

jag personligen hade sagt tack och adjö =)

men det beror på mitt speciella sinnelag. jag är nämligen väldigt bestämd av mig. jag vet vad jag vill kunna få ut av en relation, bland annat 100% ärlighet och tro på varandra. när detta rubbats så finns för min del inte så mycket  att stanna kvar för.

en relation ska ju bygga på att man strävar åt samma håll. vill den ena sen ändra riktning så är det helt och hållet dens rättighet men då är det den andres rättighet att få veta det också och inte bli behandlad på ett falskt sätt.

gör man slut i tid så ger man den andre en chans att hitta en ny partner som vill samma sak. tänk att bedra någon i 10 år och sedan klämma ur sig sveket…usch säger jag. kunde väl åbäket sagt 9 år tidigare så att den andre haft en chans o hitta en ny relation där man strävar åt samma håll.

grrrr.

lycka till föresten och följ din syn på vad en relation ska innebära och ditt hjärta såklart.

Tummisa
0

Jag snackade mycke med andra på nätet om vad man ville göra med dem. De var mest för man var sugen på sex. Men min partner jag levde med ville aldrig älska med mig. De kunde gå veckor eller månader innan de hände någon sexuell aktivitet i vårt sovrum. De var mitt sätt att tillfredställa mig själv. Fast suget fanns ju fortfarande kvar. Man ville ju helst göra de med sin partner men vad gör man om den man älskar inte vill? De kändes som jag inte betydde något längre. Nu har jag gått vidare. Men hade nog helst velat att de funkade för känslorna finns ju kvar…

guraknugen
0

#12: Med tanke på att du sitter bara några decimeter från mig när jag chattar så är nog det jag skriver inte så där jättehemligt…

Men visst är det en massa snusk, men det är ju på det skämtsamma planet, vilket jag är övertygad om att även hon förstår. Och det är ju inte BARA snusk heller…

Just nu verkar hon inte ens vara online dock, så vem ska jag prata snusk med nu…? Ha ha ha

[Golgadoth]
0

Jag är 16, skojade med en tjej som är 30, om att jag skulle hångla sönder henne, och att det var synd att hon var gift men en annan kvinna. Dock så är jag varken lesbisk eller intresserad utav henne, utan det var bara "trams" oss emellan, hon sade att hon tyckte att det var synd att jag var så ung, men vi skojade bara mest. :)

Love-
0

jag hade aldrig accepterat om min kille hade skrivit så iaf

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

ElisabethA
0

En månad var allt frid och fröjd men på nyårsafton gjorde han slut via sms… Jäkligt omoget när man varit tillsammans två år och köpt hus ihop. Jag åkte hem till mina föräldrar en vecka och när jag kom tillbaka så låg det en lapp och mina flyttkartonger stod färdigvikta och klara att packa i… Han har inte hört av sig till någon mer än hans mamma och han har telefonen avstängd.

Det är definitivt slut och just nu vill jag bara att vi ska kunna sätta oss ner tillsammans och få ett ordentligt avslut på vårt förhållande. Ekonomi och andra saker måste vi ju reda ut tillsammans, men han verkar tro att det löser sig självt om han bara försvinner länge nog… Suck…

Musiken
0

Nej vad trist! Ibland ar det svart att forsta hur vissa manniskor ar funtade riktigt.. Hoppas du far tag pa honom och kan losa allt!

LinnB
0

Vad… moget. Obestämd

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

ElisabethA
0

#31 Eller hur… Blir så trött…

Mysan59
0

Men - hur i helsicke kan man bete sig på det sättet?! Är han inte klok?

Hoppas han tar sitt förnuft till fånga så ni åtminstone kan prata ut om detta…

Love-
0

via sms fan vad fegt, om man ska göra slut ska man sitta ner med persoen och säga det och gärna säga vrf

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

ElisabethA
0

#33 Jag undrar om han har slagit i huvudet eller något, för det är verkligen inte likt honom. Tom hans kompisar är förvånade över hans beteende. Jag hoppas också vi kan prata ut om det och vill han inte ses så får vi väl göra det via telefon, men nog katten behöver vi prata ut!

#34 jo det tycker jag med. Han beter sig som en tonåring som varit ihop med en tjej i en vecka…

Karinnh
0

Inte fysisk men mental otrohet,skulle inte lita på honom.

NaimaG
0

Mina kompisar skriver så till mig och jag likadant till dem trots att jag har man. Men åt andra sidan så känner min man mina kompisar och dem kan skriva så även till han trots att de är samma kön, tramserier helt enkelt. Men det är mitt fall.

Jag hade nog blivit misstänksam som du om jag läst ett sådant mail utan att veta vem kompisen var. hade jag vetat vem kompisen var så hade jag nog konfronterat kompisen för att höra bådas versioner och kanske sagt att jag inte tollererar det.

monica84
0

Otrohet kommer vid tanken på att vilja vara med någon annan än den man är tillsammans med.

Tänker man på att vara med någon annan så kanske man inte är rätt för varandra.

Min egna åsikt o teori….

Kalendula
0

Hej!

Det är ju helt klart ett svek. Och jag hade sett det som att jag inte var tillräcklig i hans ögon.

Kalendula

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

LaSadie
0

Nu läste jag vad som hänt mellan er.

Men: Jag anser inte att det är otrohet men en rejäl törn i förtroende. Har en gräns vid det fysiska men att prata om det är på gränsen. Anser att vid otrohet så är det något fel i förhållandet. Någon saknar nått som kan uppfyllas genom att vara otrogen.