Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 15288 ggr
monica84
0

Vet inte om jag hamnat rätt...Hjälp...

Vet inte om jag hamnat rätt med denna tråden…

Men jag har ett problem och de är ganska stort för mig..

Jag och min man har sex ofta och de är absolut inget fel på sexet.

MEN

När han kommer i mig så börjar det klia… det kliar ngt fruktansvärt och jag har i flera dagar försökt få tag på en gynekolog för att fråga vad de kan vara…

Ngn som upplevt liknande eller vet vad de kan vara???

Kondom är inte riktigt ngt alternativ då vi båda vill ha en liten bebis…

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till…

Det känns jobbigt och min man lider med mig varje gång vi haft sex. Vi trivs väldigt bra ihopa och är nygifta o då vill man gärna att de sexuella ska fungera bra .

Snälla ngn som vet ngt om vad de kan vara…

viktoria91
0

Du kan var allergisk mot hans sperma.

monica84
0

Jo har läst ngt om det men de måste väl ändå finnas ngt man kan göra åt de?

Kondom förvisso eller så får man väl helt enkelt stå ut med den fruktansvärda klådan…

Men de är ju inte heller så skoj… :(

Aviendha
0

Antihistamin kanske fungerar även mot sådana besvär?

monica84
0

hmmm kanske de … kan ju vara värt att testa…

Läste någonstans på internet att man kunde få problem att bli gravid om man var allergisk mot sin mans sperma…

Tanken på de gör mig ganska upprörd…

Vill ju ha ett litet barn till  fast de får ta den tiden det tar…

monica84
0

Antihistamin kanske fungerar även mot sådana besvär?

Tänker du på vanliga allergi tabletter då eller vilken sort kan man prova tror du?

Villig till att prova de mesta

Aviendha
0

Vanliga allergitabletter tänkte jag på. De hjälper ju mot andra allergier. Bäst vore ju om du kunde få hjälp av barnmorska.

viktoria91
0

Vet inte vad man kan göra åt det.

Kalendula
0

Hej!

Jag har hört att vanligt hostmedicin typ bisolvon kan hjälpa om man har svårt för att bli gravid. Det löser upp slemhinnorna lite så att sperman och ägget har lättare att ta sig fram.

Och antihistamin kan hjälpa om du är allergisk mot hans sperma.

Lycka till

Kalendula

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

monica84
0

Nämen oj tack så mkt för tipsen ni gav mig…

Woohooo nu ska här testas…

Försvinner klådan o allt så kommer jag att skriva de här… Cool

Tack än en gång…

Aviendha
0

Om man har svårt att bli gravid så kan man tvätta sperman så att kvinnans kropp inte kämpar emot för fulla muggar när de kommer i kontakt med varandra. Men jag vet inte hur enkel process det är. Tycker ändå att du ska försöka prata med en BM, de kan ju ha andra tips och råd.

Sarah
0

kissa och duscha efteråt, funkar med mig då jag i perioder haft liknande besvär,  men men vissa peroner kliar det massor och med andra inget. :)

Cindy
0

Jag tycker att du ska skydda dig mot sperman större delen av månaden när du ändå inte kan bli gravid, för att skona ditt underliv. Skölj ur (!) slidan om han kommit i dig, men använd ännu hellre kondom eller avbrutet samlag.

Är underlivet ständigt irriterat pga spermaöverkänslighet tror jag din chans att bli gravid är lägre.

Lär dig din menscykel! För dagbok med blödningsdagar, ta tempen samma tid varje dag och lär dig på så sätt när du har ägglossning. Det är då du kan bli gravid, och då kan ni skippa kondomen.

Vänliga hälsningar
Cindy