oralsex = handlar om att ge och ta?
Jag tänkte dra upp detta eftersom jag har tänkt på det mycket. Alltid när jag hör om olika människors sexliv har det varit "om jag ger han, så ger han mig." (eller tvärtom) samt att man alltid känner sig tvingad att ge tillbaka om man fått, annars är man taskig…
Det roliga är att jag och min partner är helt tvärtom.. Vi vill ge varandra hela tiden. Ingen säger "kan inte du ge mig oralsex nu?" utan det är alltid att man vill ge den andra. Och jag känner det i mig, jag tycker det är mer tillfredsställande för mig psykiskt att tillfredsställa honom än tvärtom. Även om jag såklart gillar att få också!
Men jag menar.. Vad är er åsikt? Är det inte ett lite väl robot beteende "Jag ger, jag får. Han ger, han får". Mina kompisar blir sura om dem givit mer än fått.
Jag bryr mig inte, tycker det faller in som de ska. Om de inte går till överdrift såklart! Men vad tycker ni?
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono
Håller inte koll på vem av oss som fått/gett mest, det blir som det känns för helt enkelt. Att få är inget som betyder att man måste ge även om det ofta faller sig så.
Paulina
Jag älskar att ge, och att ta emot är inte så viktigt för mig.
Även om det är skönt, och tillfredställande så är det bättre i mitt huvud att se honom njuta av att jag ger honom..
Personligen ser jag ingen menig med att shabbla om sånt, om man nu inte rent uttryckligt kräver oralsex, och måste ha det för att bli helt tillfredställd.
Fast där å andra sidan kan jag tycka att om det nu är så viktigt, kanske man ska se sig efter en annan partner - även om allt inte Ska handla om sex.
Nu vart det luddigt.
Men nej, jag anser inte att det är viktigt att han ger mig om jag ger honom.
Så jag håller med dig.
Visst, sexlivet, och ett förhållande handlar ju om att kompromissa, men det får ju inte gå till överdrift, då förlorar man så mycket genom att haka upp sig på en sådan sak.
Det bör inte vara så att ena parten aldrig ger, medans den får.
Man ska ju vara villig att göra det samma för sin partner. Men hur ofta man gör det på varandra är ju inget man behöver hålla koll på.
#3 Men om man är okej med att aldrig få och alltid ge, så kan det väl vara så?
Det hade inte känts rätt för mig nej. Varken att vara den som får utan att ge eller att vara den som ger utan att få.
I ett väl fungerande förhållande så brukar man inte ha det problemet.
Jag skulle aldrig be om oralsex om jag inte själv är beredd att ge det.
#5 Alla är vi olika. Jag får ut så mycket av att ge, så om min partner inte vill ge så är det som det är.. Det är inte lika viktigt, och skulle inte störa mig.
Även om jag förstår hur du menar.
Javisst är vi alla olika, och tur är väl det 
#7 Ja, tråkigt vore det väl annars 
#6 Jag är som dig, att jag njuter mer av att se honom må bra. Tänker inte så jätte mycket på själva orgasmen och de sköna i de hela (tyvärr). Kanske borde man vara mer självisk.. Men som ni sa så är vi alla olika med dedär och därför är de kul o höra andras åsikter =)
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono
visst tycker man om att få :)
men jag måste ändå erkänna att jag gillar att ge..
Personligen så njuter jag väldigt mycke av att se min partner när han njuter och att känna att han får de sjönt :)
Men han får allt ge han me men de klagar han inte på han klagar istället på att han inte "får" tillfredställa mej tillräckligt ofta :)
#10 å när han väl får de så kan sexet hålla på hur länge som hellst känns de som.. (men man får ju tat lungt mellan åt :) )
Har inte orkat läsa kommentarerna men vill svara endå.
Jag kan i perioder älska att ge, men jag har aldirg uppskattat att få. När jag är med en kille så kan jag plötsligt bara känna för att ge, men då blir killen antingen sån att han absolut vill ge tillbaka och jag avbryter vilket gör att han tror att han gjort något fel (vissa killar accepterar det bara, men det har hänt flera gånger att dom blivit väldigt besvikna). Eller så blir det så att han inte vill få pga at than inte känner för att ge. Det blir så fel, jag vill ge men jag gilla rinte att få.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag och min sambo gillar att både ge och få, 69:an är perfekt XD
Hos oss är det som för er, TS!! :) Om jag ger och han tar, tvingar jag inte alls min kille att ge mig med. Jag har aldrig sagt "kan inte du ge mig oralsex nu?" och han har aldrig bett mig att ge han oralsex heller.
Fast för mig så var det första gången att ge oralt så det var ett tag då jag tog och han gav, så fick han inget "tbx" - Kände mig dum då som aldrig gav han men jag bad heller aldrig om att få något iomed att jag inte var beredd på att ge han DÅ utan det var han so vela ge då :) Nu ger jag han dock ibland och han ger mig ibland. Fast jag föredrar absolut att ge än att få när det kommer till oralsex. Uppskattar inte att få oralsex lika mkt… :)