Nån som har ett råd...
===
Som ni vet så träffar jag en kille sedan över ett år tillbaka. Vi har inget regelrätt förhållande utan ses när vi kan och vill.
Vi kommer ingen vart utan står och stampar på samma ställe känns det som.
Med han känns det som om vi kännt varandra hela livet…vi har samma livssyn..samma intressen…m.m. Men det händer inte så mycket mer.
Jag har velat ha ett riktigt förhållande med honom..men har inte vågat fråga nu på sista tiden.
Men nu är det så att min första kärlek är singel igen och han vill ses. Han verkar till och med kanske vilja starta där vi slutade för så många år sedan.
Helt klart finns det något kvar hos oss bägge..men frågan är vad…
Hur 17 ska jag göra nu??
Jag ska träffa min gamla kärlek i veckan och känna efter.
Ska jag ge han jag träffat i ett år nu ett ultimatum?? Vill han bli ihop så blir vi det annars skiter vi i allt.
Vill inte han då kan jag gå vidare med mitt egna liv….
Men jag vill egentligen inte släppa honom…men känner att jag inte vill leva så här resten av livet utan vill nog satsa på nåt mer seriöst..med honom eller nån annan.
Hoppas ni förstår mitt svammel så här tidigt på morgonen..men det snurrar så mycket tankar i mitt huvud nu..
Hur hade ni gjort i denna sitsen?
Prata med killen du träffar just nu, och säg att du inte har hela livet på dig att vänta på honom, att det finns andra som också vill ha dig
#1 Det är ju just det att jag inte är beredd att förlora honom….Jag tycker väldigt mycket om denna mannen….
Vet inte hur jag känner för min gamla kärlek…om det finns nåt kvar.
Men om manen du är med nu inte vill ha något förhållande så är det ju du som blir sårad i slutändan ändå..
Jag måste faktiskt hålla me Jullan92.
Förklara hur du känner å hur du vill ha de.
För om du bara går å väntar som du säger att du inte vill så kommer de nog aldrig sluta snurra i ditt huvud.
För som hon säger vill han inte ha något förhållande kommer du antagligen bli sårad. å eftersom de verkar vara något du vill ha kanske de ä bättre att gå vidare isf?
Jo ni har rätt….
Vill han inte satsa nu så är det ju inget att bygga på.
Då är det nog bättre att avsluta och gå vidare.
Tack..
#5 tyvärr så kan de vara hårt ibland. hoppas de löser sig så du blir lycklig! de ä ju de som ä huvudsaken
Jag tror du tjänar mest på att vara ärlig fullt ut mot honom du träffar sedan 1 år. Att du nu har fått en invit från någon som vill ta upp tråden igen och att du kommit till tidpunkten när du är redo för ett riktigt förhållande.
Vill inte han du träffar, följa med på den vägen så är det givetvis jättetrist… men två som inte har samma mål med ett förhållande, kan ändå inte vara tillsammans, det är dömt att misslyckas.
Du har på något sätt kommit till vägs ände, önskar dig lycka till vad du än väljer att göra!

Ta inga förhastade beslut vilket fall! Speciellt om du tvekar och verkligen tycker om killen du träffar. Angående din första kärlek.. Det där är så invecklat. Jag säger inte att det är så i ditt fall. Men ofta är det ju så att man aldrig riktigt kommer över sin första kärlek. Man har liksom speciella känslor knutna till denna människa och det kan ibland, tror jag, göra att man tror sig känna något som inte finns där längre.
Jag har själv varit i en liknande situation och jag träffade mitt ex och första kärlek och de slutade i förvirring och komplicerade känslor. Massa minnen och egentligen glömda känslor bubblade upp till ytan igen..
Men jag insåg rätt snabbt att det var just gamla känslor som beblandades med verkligheten..
Hoppas du förstår vad jag menar :)
Tycker du ska ta det lugnt med ditt ex och inte låta han vara en orsak till att du bryter med din nuvarande partner. Lägg han åt sidan och koncentrera dig på vad du känner för din kille ist. Ett stort tips!
Kan bli fel annars tror jag…
Lycka till! :)
Om du och killen i distansforhallandet inte har bekraftat tvasamheten och att forhallandet ar seriost sa tycker jag att du kan ta en fika/ett glas vin med en gammal kompis utan att du behover redovisa allt i detalj.
Haller med Sturee om att man kan bli forvillad av gamla kanslor som uppvacks och nar man sedan konfronteras med verkligheten sa kanns det helt fel. Om du traffar ditt ex och du kanner att detta verkligen kan vara nagot, kan du ju ta ett snack med din nuvarande kille och beratta att ni traffas.
Han som jag träffat ett år nu har vi inte bekräftat nån tvåsamhet tillsammans med. Vi ses sporadiskt, kanske 1 ggr/vecka. Vi har inte lovat varandra något.
Men känner att allt stämmer ändå mellan oss så pass bra att ett förhållande mellan oss hade inte vart helt fel…sett ur mina ögon nu då.
Kan mycket väl vara så att man tror att känslorna finns kvar för den första kärleken.
Jag ska se och känna efter när vi tar en fika ihop. Om det fortfarande finns något kvar.
Ska inte förhasta mej utan se vart det barkar hän.