Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 5425 ggr
Fridaaaa
0

Hur ska jag göra? Tips?

Om ca 2 veckor åker min pojkvän till Spanien med sin pappa & storebror utan mig, för det är hans pappa som bjuder dem. Är orolig att någonting ska hända där nere. Dem ska vara där nere en vecka och de lär vara på krogen MINST 1 gång per dag då hans pappa är ganska glad vid sprit, är rädd att min pojkvän ska dricka mycket och kanske göra någonting han ångrar sen. Han är alltid ärlig mot mig men med sprit i kroppen kan nog vem som helst göra saker dem aldrig skulle göra nyktra. Hjälp mig, hur ska jag hantera detta? Är ganska svartsjuk av mig, omedveten. Vill inte känna som jag gör, vill slippa vara orolig. Är glad för hans skull. Tips hur man ska hantera sånt här?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Du måste försöka lita på att han klarar av att dricka måttligt. Något annat tips har jag inte.

Det handlar ju mest om hur du ska tänka för att slippa oroa dig.

Har han gjort något dumt innan?

Fridaaaa
0

#1 Nej inte vad jag vet. Tror inte det, tror inte att han är sån som är otrogen, men han har blivit utsatt för otrohet av ett av sina ex. Är bara rädd att det är "grupptryck" och jag litar inte riktigt på andra tjejer på "semester" dem som är singlar flörtat gärna med killar på semestern. Det är mest dem jag är lite så där att dem ska göra något.

EddaM
0

Ta steget ut o lita på honom. Men jag förstår dig helt o vet att det inte är lätt o man blir ganska stressad med.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Fridaaaa
0

Ja det är svårt fastän man inte vill tänka så, så blir det så ändå :/

Försöker verkligen så gott jag kan att lita på honom, han har ju aldrig varit otrogen men svårt när han är utomlands, många singlar som vill åt killar. Men jag ska försöka så gott jag kan! Några "övningar" man kan göra för att lugna ner sig och tänka på annat?

Sara
0

Tänk så här, är han otrogen så är han det oavsätt om du går och oroar dig för det eller om du tar det lugnt och lever ditt liv som vanligt. Varför gå och oroa sig och må dåligt över nått du inte kan styra?

Är han otrogen så kommer du antingen aldrig få reda på det eller så får du reda på det. Får du reda på det så får du hantera det då.

Jag har förstört ett förhållande pga svartsjuka. Inget blir bättre av att oroa sig för nått som antingen händer eller inte händer. Däremot kan du driva killen till att dumpa dig eller, ja, att vara just otrogen om du tjatar om det.

Det enda som händer av att du ska gå och vara orolig är att DU mår fruktansvärt dåligt. Svartsjuka är ett gift som förstör både ens egen själsro och förhållandet.

Sara

Kalendula
0

Ställ dig framför spegeln le och säg högt: Jag är glad att min kille ska resa och ha roligt. Jag hoppas han får det trevligt med sin pappa och bror. Jag litar på honom.

Lycka till

Kalendula

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Fridaaaa
0

tack för bra tips!:)

SLennartsson
0

Jag förstår din oro. Jag var likadan.

Min pojkvän har dock inte varit utomlands sen vi blev tillsammans (men han var på Rhodos med sin pappa när vi bestämde oss för att bli mer än vänner)
Han har dock varit på festivaler med sina vänner där jag inte fått hänga med. Jag tyckte det var skitjobbigt att höra att han skulle dit.
Vi pratade en hel del om det, jag var tydlig och sa vad jag kände och vad jag var rädd för. Han förstod. Sen när han packade ihop sig samma dag han skulle åka kändes det ändå bra. Jag kom på mig själv att tänka om! Jag sa till mig själv att jag litar på honom! Han älskar mig! Han har inte gjort något dumt mot mig innan, varför skulle han göra det nu och såra mig?
Han har varit på 2 festivaler och 1 helg var han iväg med sina vänner. Dom drack alla dagar när de var iväg, inget hände och nu känns det inte alls svårt att låta han åka iväg. Han har bevisat att jag kan lita på honom! :)

Lita på din pojkvän, det kommer gå bra. Tro på dig själv!
Unna honom att åka iväg och var glad för hans skull. Tänk vad skönt när han kommer hem sen. :)

CelsiusT
0

Jag tror det är jtätebra som #8 säger att prata om det… Inte anklaga onom i förväg, utan bara förklara din oro och hur du känner. Att prata och berätta hur man känner är alltid det bästa!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Fridaaaa
0

#8 "skönt" att höra att någon känner som jag!

Tack för tipset! Hoppas att det känns bra för mig när han åker också! :)
Jag litar som sagt på honom men finns ju tjejer som har som utmaning att ta upptagna killar, mest DEM jag inte litar på.

Sara
0

# 10 Fast då får du tänka som så här att din pojkvän inte är ett viljelöst stycke. Även om en tjej är ute efter honom så kan han säga nej, de kommer inte att våldta honom.

Så om du litar på din pojkvän, som du bör göra, så får du lita på att han säger nej.

Sara

Fridaaaa
0

Nej det är sant! Tänkte inte på det sättet :) Tänker på det ett annat sätt nu.. kommer nog inte bli lätt men ska gå :D

gnagarlover
0

du kan lugnt skicka iväg honom. eftersom han själv varit utsatt för otrohet innan så vet han hur det känns.kramizar i massorFlört

Fridaaaa
0

#13 är DU medlem här?! 
Jag litar på honom, för jag VET att han aldrig skulle vara det :) Men jag är som jag är, oroar mig oftast i onödan. Så ville veta hur andra med känner sig :P och jag är tydligen inte ensam om det:)

ew
0

Förstår dig verkligen!! Lider av samma sak ;P  Kan inte ge dig tips för ja får ont i magen bara av å läsa va du skriver..haha illa. Men så litar ja inte på min kille till 100 heller.  Önskar de gick å trycka på en knapp så brydde man sig inte. Men litar du på din kille så luta dig på det! :)

Fridaaaa
0

#15 okej. dock litar jag på min, men jobbigt att inte kunna det :/

Lider med dig med!

SLennartsson
0

#10, Jo, det är sant. Den tanken slog mig också. Jag sa det till honom, men han tröstade mig med att om någon skulle gå på honom skulle han stöta bort henne direkt. Och jag är rätt säker på att även din pojkvän skulle göra detta med. :)

Fridaaaa
0

#17 ja det tror jag med :)

[Wera]
0

Även om jag är stupfull och inte vet vad jag gör har jag aldrig, aldrig strulat med någon! Spelar ingen roll om jag vart singel eller inte. Lika så min kille.

Så att göra något man ångrar bara för man är full? …

Sarah
0

Vill man ha en bra relation så är det bara att bestämma sig för att lita på sin partner… och inte låsa in dem.

asvensso
0

Lita pa honom! Jag skulle vara mer orolig for att kanske rakar i slagsmal eller blir ranad eller nagot om det blir for mycket sprit. Tror inte hans familj uppmuntrar honom att ragga pa brudar, speciellt inte om de har traffat dig.

Fridaaaa
0

#21 nej det gör dem verkligen inte :) har träffat dem många gånger :D