Mitt hjärta brister, polska följetongen
I lördags var jag ute, som vanligt, och killen som visade sig ha tjej var oxå där. Hans vänner kom naturligtvis fram och hälsade på mig, vi är ju vänner så det är ju inte konstigt.
Jag, full som jag var, får ett utbrott och skäller typ att han är ingen bra kille osv osv, men de säger hela tiden att han ÄR en bra kille, han har problem i Polen och mår dåligt osv osv. Att tjejen var där men att det inte var hans flickvän. Jag bara skrattar åt dem och säger att jag är inte dum. Så kommer han bakifrån och hör allt och blir typ likblek. Så han förstår att jag är jättearg på honom.
Sen så undviker han mig hela kvällen, vilket inte är konstigt för jag fräser varje gång han är i närheten.
Så kommer en bekant, kille, fram och tjötar och flörtar och J´s vänner bara, du det där gillar inte J. Jag bara, so what!
Ni vet, man känner liksom när någon tittar på en och jag märker att J tittar så när jag tittar på honom så slår han undan blicken.
När tryckarna kommer så kommer min bekant och vi dansar. Det ser polackerna och de liksom tittar på mig, på J, på mig, på J.
Först när de kom blev jag bara arg, sedan blev jag ledsen, jag är såå kär.
Tänk om det bara är nått jävla missförstånd pga språket?
Borde jag inte slåss för den jag uppenbarligen är så kär i?
Mitt hjärta är så brustet!
Sara
Ditt beteende det är väl inte det bästa sättet att få en kille intresserad…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Nej ditt beteende gör ju inte direkt killen intresserad. Sätt dej ner och diskutera med han vad du känner och fråga hur han känner och vill ha det :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilket menar ni? Att jag visade att jag var arg?
Är inte det en rätt normal reaktion när man får reda på att han har haft en flickvän (antagligen) och ändå haft sex och hånglat med mig?
Sara
Jag tror ändå att du gör bäst i att glömma Pojken från Polen. Får lite dåliga vibbar med tanke på allt strul som varit. En bra och stabil relation ska inte inledas på det viset.
Jag kanske har fel … det är ju inte jag som är i din situation, men jag får ändå onda aningar när jag hör hur utvecklingen varit.
Håller med bergspuman

Håller nog med de två ovanstående… men, visst, ni har vissa språkproblem och brister i kommunikationen. Det skadar kanske inte att reda ut allt, bara för att veta vad det egentligen är som hänt. För din egen ros skull. Få till ett samtal, sen an du bestämma dig.
Håller med bergspuman!
men samtidigt kan de ju vara bra att reda ut allt.
Men hur ska man kunna reda ut något så intimt som känslor med en som tolkar?
/Maria
Det ni säger är så vettigt och sant. Dock känns det som om jag skiter i allt det bara det blir bra nu.
Sara

Du vet ju inte vad han vill… se till att ta reda på det. Jag vet hur det känns, att gå och tänka på ngn som man själv har sårat och som har sårat en. Jag är nu tillbaka med mitt ex som det tog slut med för 1,5 år sedan. Vi har gjort varandra så sjukt illa, men kommit förbi allt och är lyckligare än någonsin.
Ja jag ska nog bara låta det svalna av och nästa gång vi ses ute vara som vanligt. Så får vi se vad som händer.
Sara
Du skulle ju kunna skriva ett brev till honom, så kan du få ut lite mer intima känslor istället för att du ska ha någon som tolkar. Använd google translation så kan du skriva på svenska och sen bara översätta. Även om du tänker gå vidare så är det ju skönt med ett bra avslut.
Och att du blev arg va väl inte så konstigt… förstår faktiskt inte att folk reagerar på det. Särskilt när det är något så stort som att han hade 2 flickvänner på samma gång så är det väl snarare skitbra att du inte bara accepterar det.
Jag har försökt använda google translation men den översätter helt snett. Blir skitskumt översatt.
Dock funderar jag på att gå till biblioteket och sätta mig och leta ord i en ordbok. Då blir det rätt ord även om det inte blir grammatiskt rätt.
Men jag vet inte. Jag får pejla in honom nästa gång jag ser honom ute. Se om jag skrämt iväg honom eller om vi kan vara i samma rum.
Sara
#13 Ja den översättningen är inte bra, men jag tror man fattar det mesta ändå.

Ett tips med google translate ar att anvanda otroligt enkla meningar. Da blir det oftast ratt :) Eller bara oversatta separata ord om man kanner sig relativt saker pa resten av meningen.
// Amanda
Så har jag gjort innan, översatt ord för ord och gjort egna meningar. Blir ok men inte grammatiskt korrekt, vilket inte spelar så stor roll.
Sara

jag tycker att du ska kämpa för er kärlek… även om ni har haft det struligt och så. Är han fortfarande ihop med den tjejen i Polen? för e han det så kanske det inte e nån ide.. Men om du verkligen vill ha honom så skriv nåt till han, berätta hur du känner.. asså killar e inte helt korkade han fattar ju att du e arg för tjejen i polen..
Jag kämpade inte tillräckligt för min stora kärlek o nu ser jag honom aldrig mer… så gör inte nåt överilat så han försvinner ur ditt liv..
hoppas att det ordnar sig