Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5813 ggr
Lyan
0

Hur skulle ni tolka detta?

Jag fick ett brev idag från min grannes pojkvän, jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, om jag ska berätta för min granne, hur jag ska tolka det han skriver mm.

Dels kommer det en lång harang om anti-depp, att de är dåliga och att det jag känner bara är rädsla för framtiden mm.

Han kan visserligen inte veta mer om mig än vad han fått höra av min granne och det lilla jag pratat med honom (inte mycket då han bara talar engelska), men jag känner det som ett övertramp, han vet inte hur jag mår, varför jag mår dåligt, vilken medicin jag tar mm så han kan omöjligt veta att jag hade mått bättre utan anti-depp (som jag inte ens äter, inte de traditionella iallafall). Jag hade inte levt idag utan mediciner. Jag har varit deprimerad längre än jag kan minnas och mamma har sagt att jag har sagt att jag vill dö ända sedan jag var så liten att jag inte kommer ihåg det själv. Men som sagt, detta kan han inte veta och då tycker inte jag att man skriver ett brev om hur dåligt det är med "lyckopiller" som han skriver.

Han skriver att han vill gå ut och umgås med mig men att det inte går pga språket. Jag vet inte hur han menar med "gå ut".

Han slutar med P.S You eller Wou som sedan är överstruket och under det står det: Du är vacker, på svenska.

Vad ska jag göra?!

Bergspuman
0

Tycker det låter mycket misstänkt.

Jag skulle avslå inviten och be min granne se till att han inte kontaktar mig igen.

Aviendha
0

Håller med puman ^^

Jag hade blivit redigt förbannad. Jag vet att det finns de som är så anti mediciner att de slår knut på sig själva direkt de hör ordet och inte sällan försöker de omvända en om man medgett att man själv medicinerar. Det är ens fulla rätt att välja mediciner likaväl som att välja bort dem och jag tycker att det är en kränkning att oombedd, okunnig och som främmande människa på det sättet döma en annan individ och påstå sig veta vad som är bäst för den.

Kalendula
0

Jag tycker att det verkar som att han skrev brev för att visa att han bryr sig om dig, men vet inte hur han ska säga eller visa det annat än att göra på det sättet han gjort.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[nadvard]
0

Jag tycker att du ska skriva ett brev tillbaka. Skriv ner ungefär som du gjorde här. Förklara att han inte har en aning om din situation.

Lyan
0

Det är väl inte hans anti-medicinsnack som jag tycker är värst utan att han verkar flörta med mig. Jag vet att de har en del problem i sitt förhållande, jag och hans flickvän pratar en del och kan kanske kallas vänner (har svårt att definera ordet vän)

Jag vet inte om jag ska skriva ett brev till honom och säga vad jag tycker om saken eller om jag ska prata med grannen, vill inte göra deras förhållande värre samtidigt som jag tycker han verkar vara väldigt taskig mot henne av vad hon berättar.

Jag tycker det är viktigt att hon får reda på brevet om hon inte vet om det, men vill inte göra situationen värre :-/

[nadvard]
0

Ush det är en svår situation.
Hade det varit jag så hade jag visat henne brevet (utan att vara dömmande). För att se hur hon reagerar och vad hon säger.
Hon känner förhoppningsvis honom bäst.

Det kanske inte är så smart att skicka ett brev tillbaka då om du och tjejen är vänner. Om hon skulle läsa det menar jag..
Jag vet inte om det finns något rätt eller fel i den här situationen, men jag hade iaf visat henne brevet =)

Lyan
0

#6 Ganska exakt så känner jag också. Ska prata med henne ikväll tror jag

Karmatarerskanise
0

Hade jag varit grannen hade jag velat veta om brevet.
Verkar mycket skumt!

Lyan
0

Har både ringt och skickat sms om att jag behöver prata med henne men hon svarar inte så då får det vara tills hon tar kontakt

Lyan
0

Jag träffade killen idag och han frågade om hur jag hade tagit brevet eftersom jag skickat sms till grannen. Hon hade hjälpt honom att skriva brevet. Vi pratade säkert en halvtimme (på från min sida väldigt knagglig engelska) och allt är utrett (heter det verkligen så?!)nu.

Nu när jag pratat med honom ansikte mot ansikte förstår jag vad han menade med brevet även om det blev fel angående medicinerna, han hade ju bara info från min granne och även om vi pratar mycket berättar jag ju inte allt. Han hade svårt att förstå att de är nödvändiga för mig för de han känt som ätit anti-depp hade slutat och mådde bra igen (som det brukar vara), men jag är liksom annorlunda, jag kommer troligen få gå på medicin resten av livet.