Relationer iFokus

Relationer

Etikett: leva-tillsammans
Läst 3755 ggr
ankanle
0

Hur vet jag att han är den rätte?

Jag är gravid i 5e månaden och tvivlar på att min sambo är mannen i mitt liv. Hjälp! Jag älskar honom, men vi har båda längre tid av singelliv bakom oss. En dotter var sedan tidigare förhållande och kände inte varann förrän för ett halvår sedan, och det kändes rätt direkt. Han är underbar och jättefin på alla sätt och vis, så varför känner jag då tvivel??

[Fiction]
0

Jag kan inte låta bli att undra: Varför har du valt att behålla ett barn med en kille du känt så pass kort tid?

Maria
0

Det går knappast att svara på varför du känner tvivel.

Du älskar honom och han är underbar och jättefin. Vad mer kan man önska?Flört

Är det hormonerna som spökar måntro?

/Maria

MimmieM
0

Jag tror det är en ganska vanlig tanke. Jag började också fundera på liknande saker trots att jag och sambon varit tillsammans i 5 år.
Jag tror helt enkelt det kan bero på att man inser att man kommer blanda in fler i leken, och att man faktiskt aldrig kommer bli av med varandra efter att barnet kommit till världen :) Det är så otroligt mycket som händer, försök att fokusera på barnet. Och kom ihåg, inga tankar eller känslor är dumma eller konstiga när man är gravid ;)

Carpe Diem

pyromanen
0

Veta kan man ju egentligen alldrig. Många har trott stensäkert att de visste och sen har de skilt sig 5 år senare när allt känns helt annorlunda. Däremot vet du att du ska ha barn med honom och ni vet bägge sedan tidigare vad det innebär att få ett barn.  Ta vara på allt bra som finns och era erfarenheter av relationer.

Sunt förnuft säger säkert att man bör ha känt varandra längre än den första förälskelsen och testat bo ihop och såntdär innan man skaffar barn.  Men det finns också fall där men omedvetet "vet" att det är rätt utan att kunna förklara det med hjärnan.  Min man o jag blev gravida efter 1,5 månad (drygt 10 år sedan). Inte av slarv eller otur utan fullt medvetet. Sett i bakspegeln på sätt o vis vansinningt, men ändå inte, för det var ju helt rätt. Glad

Sarah
0

Man kan aldrig vara säker… ;)

Sara
0

# 1 Varför skulle man göra abort bara för att man inte känt killen så länge? Är barnets liv inte värt nått bara för det?

Sara

[Fiction]
0

#6 Jo och just därför.

Sara
0

# 6 Så det är bättre att barnet dör än att det antagligen får ett bra liv med en ensamstående mamma eller i bästa fall ett liv med en mamma och pappa som älskar varandra även om de inte varit ihop så länge.

Förlåt, men jag förstår inte hur det skulle vara bättre?

Skulle hon inte ha möjlighet att ta hand om barnet finns det massor av ofrivilligt barnlösa människor som skulle adoptera och älska barnet över allt annat.

Nu är jag inte emot abort, det är varje kvinnas rätt. Men jag förstår inte hur det kan vara bättre för barnet i det här fallet.

Sara

[Fiction]
0

#8 Jag anser inte att fostret är ngt annat än just ett foster under tidig graviditet. I annat fall, skulle jag anse att alla som gör abort är mördare - vilket jag definitivt inte anser.

Sara
0

#9 På sätt och vis har du rätt men jag tycker ändå att ett kort förhållande är en dålig anledning att göra abort.

Sara

[Fiction]
0

#10 Okej, då skiljer sig våra uppfattningar åt just där.

Sara
0

# 11 Ja. Glad

Sara