Relationer iFokus

Relationer

Etikett: känslor
Läst 4892 ggr
Destany
0

Hjälp hur ska jag bete mig?

Jag har ett rätt trassligt förflutet när det gäller kärlek.. har blivit sårad många ggr och killarna har fått mig att känna att jag bara duger till att ha sex med.. min personlighet har de aldrig brytt sig om. Ni kan ju kanske förstå att min självkänsla e under all kritik.. jag litar inte alls på killar. men nu har jag dejtat en kille i några månader och vi bestämde typ i helgen att vi skulle bli ett par. Han verkar ibland känna mig bättre än vad jag själv gör, han e så uppmärksam på vad jag gör o hur jag reagerar.

Han har sagt till mig flera gånger att han undrar varför jag e så osäker och att han aldrig skulle göra mig illa. Han har förstått att jag e lite skadad av mitt förflutna men jag har inte berättat allt för honom.

som nu i helgen vi låg o myste o helt plötsligt sa han vad du e spänd. jag var det omedvetet. jag sa att jag hade mens o han suckade och sa tror du verkligen jag bara ligger här o myser med dig för jag vill ha sex med dig?

jag fattar inte varför jag inte kan slappna av med honom, Jag börjar bli riktigt kär i honom och jag är så rädd att han ska tröttna på att jag e så osäker. Jag behöver och vill ha honom i mitt liv.

Han fick med mig ut o dansa och jag tyckte det var så kul. jag gillar den personen han får mig att vara när jag e med honom.. nyfiken, framåt och positiv. jag e ju sån egentligen men osäkerheten tar över och då backar jag..

hoppas ni fattar nåt av allt detta svammel..

Hemulen
0

Jag kan verkligen förstå din rädsla. Det är så jobbigt när man blir bränd av den man älskar och det sätter djupa spår. Men livet består av risker och du får inte låta dina negativa upplevelser hindra dig från att bli lycklig. Det får inte definiera hur din framtid ska se ut. Ge inte killarna som gjort dig illa så mycket makt över dig.

Att älska innebär att ta en risk, man blir sårbar, men belöningen är också otroligt stor. Var ärlig mot honom. Berätta att du har blivit bränd och har svårt med tilliten och behöver lite tid för att känna dig trygg. Med tiden kommer det lösa sig. Men han måste få veta annars kanske han fyller i luckorna med egna tolkningar som kanske bara gör situationen sämre.

Försök slappna av och njut av det ni har just nu. Ingen vet vad som händer i framtiden men just nu känns det bra så vältra dig i den känslan. Och ha inte sex förrän det känns helt rätt för dig.

Allt ordnar sig. Och grattis till att d hittat kärleken igen. Det är en underbar känsla!

[Thesoulforged]
0

Är glad för din skull att du hittat en sådan kille önskar att jag också kunde det

Maria
0

Jag känner igen mig själv när jag träffade min man. Jag var stel som en pinne och visste inte riktigt hur jag skulle bete mig. Jag var både osäker och rädd.

Nu finns det ju helt underbara killar och du verkar ha stött på en sådanGlad så att jag tror att det kommer att ge sig när ni lär känna varandra bättre och du kan börja slappna av.

Det är bara att önska lycka tillGlad

/Maria

Bergspuman
0

Sådan där kan jag också vara. Det tar lång tid för mig att slappna av och lita på någon och släppa in den i mitt liv och mitt inre.

Men jag tror att du har hittat rätt sorts kille, som kommer att ha tålamodet att "vänta in dig", som älskar dig och som ser juvelen som finns under det lite tilltufsade skalet.

Låt dig omfamnas av hans kärlek och ge dig själv tid, ta det i små små steg som inte skrämmer dig. Du ska se att du blir lugnare vartefter.

Sedan, är det också viktigt att du BERÄTTAR för honom, vad du varit med om. Att han får veta det om dig. Det kan ta emot ruskigt att blottställa sig och berätta sådant som kan tas som negativt om en själv. Men våga och vinn!

Jag var livrädd för att min nuvarande särbo skulle lämna mig när jag efter ca 5 månader ihop, fick ett depressionsåterfall och verkligen mådde skit. Livrädd!

Men jag tog mod till mig och berättade tydligt hur det var fatt, att jag skulle äta medicin, att jag skulle må bättre ganska så snart men att jag skulle vara lite skör ett tag och att jag behövde hans stöd under tiden… Han tog det hur bra som helst, sa bara: Det får väl ta den tid det tar!

Grunden till förtroende är att visa förtroende. Nu är det din tur att visa din kille förtroende och börja dela med dig av dig själv och din historia.

Han kommer att uppskatta ditt förtroende och troligen kommer hjärtat att svälla i bröstet på honom när han får känna att han kan omhulda dig, visa ömhet, trösta och beskydda dig. Så fungerar man när man älskar någon Glad.

JossanH
0

Du får nog helt enkelt vänta på att det ska komma naturligt från din sida. Du är ju tex spänd utan att vara medveten om det så småningom kommer du ju sluta vara det då du inser att du inte behöver vara det med honom.

Vilken tur du har som har hittat en kille som kan motbevisa din kritik mot dig själv :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

ooja
0

Du verkar ha träffat en jätte fin kille! :) Jag tycker att du ska berätta för honom att du blivit sviken och så i tidigare förhållanden och att du behöver tid att repa dig och är därför sådär men att du gärna vill var med honom. Du behöver ju berätta exakt vad som hänt eller med vilka om du inte vill :) Bara lite ytligt sådär så han förstår.