Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 4293 ggr
Mia
0

Kär i två olika personer?

Tror ni att man kan vara kär i två olika personer? Eller i flera?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mosaik02
0

jo jag tror det i alla fall

människor som man har mött som berör en så himla starkt som man verkligen känner kärlek för men nånstans på vägen så antingen funkar man inte ihop som par eller så kommer man ifrån varann

jag har några i mitt liv där vi båda två känner otrolig stark kärlek till varann men livet och hur vi är som person gör att vi har kommit ifrån varann

tråkigt ja men man inser att så blir det ibland

Karmatarerskanise
0

Jag tror det. Jag har aldrig varit det däremot.
Men jag tror man känner mer kärlek för en av dom.

Maria
0

Jag tror också man kan vara det fast jag har aldrig råkat ut för det själv.

Men jag tror ändå att känslorna är på olika sätt. En ren gissning…

/Maria

LaSadie
0

Jag var det, men hade mer känslor för en av dom som avgjorde det hela :)

Mia
0

Jag tror också man kan vara det.. Fast att man då märker att känslorna är olika på något vis? Man är kär i båda men det kanske är förälskelse i den andra och "riktigt" kärlek på den ena?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Namiko
0

Jag tvivlar inte på att man kan vara kär i flera personer samtidigt, men jag tror också att kärleken är olika till de olika människorna också. Jag har iaf aldrig känt på samma sätt för två personer även om jag inte har tvivlat på att det varit kärlek. Har man tur, och kan leva så själv, så behöver man inte heller välja om man en dag upptäcker att man blivit kär i mer än en person.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Fiction]
0

Att vara ordentligt nyförälskad i två personer samtidigt, tror jag är en smärre omöjlighet. Men kär? Jadå; definitivt.

[Hilo]
0

Absolut.. Inga problem.

Bergspuman
0

Jo jag tror det är fullt möjligt. Men jag tror också att eftersom det är två olika personer, blir kärleken till var och dem också lite olik.

pyromanen
0

Ja, man kan vara kär i flera och attraherad av flera och älska flera,  men håller med #7 om det med stört nyförälskad nog inte skulle vara möjligt med mer än en åt gången.

coffee-girl
0

Ja, det tror jag man kan vara. Jag tror däremot att man oftast har mest känslor för en av dem man är kär i, så att man vet vem man skulle välja om man har chans att få en dejt med bara den ena.