Tur eller otur?
Är det så enkelt att man antingen är en turmänniska eller en otursmänniska?
Vinner somliga flera gånger på triss eller Lotto, medans andra aldrig gör det?
Trampar vissa i vattenpölen medans andra aldrig gör det?
Vad tror du?
Tror det kan bli självuppfyllande, om man tror mycket på att det kommer gå åt skogen som vanligt då fokuserar man på det och då går det åt skogen.
Jag är en otursmänniska så det skriker om det :-( Har haft så mycket otur sista tiden att jag i princip ligger passiv framför datorn hela dagarna och känner att det är inte ens lönt att försöka göra det bättre just nu
#1 Haha, jag tänker alltid positivt när jag spelar bingo eller skrapar lotter, men inget fungerar ;)
#2 Vad tråkigt! Men för att det ska vända till det bättre måste man ställa sig på benen igen! Jag vet hur svårt det är, men det går!
För övrgit så tror jag faktiskt att vissa har mer tur än andra. Har en väninna som vunnit stora summor på triss 3 gånger!! En av gångerna skrapade hon fram miljoner!
Dessa vinster var på de få lotter hon köpt i sitt liv.
Min mellandotter vinner gång på gång. Om hon åker till Liseberg då kan man ge sig tusan på att hon kommer hem med en såndär 2 meters låda med keckchoklad. Har funderat på att hon ska få skrape en trisslott åt hela familjen, jag vinner alldrig!
Haha, ja man får ju prova utnyttja andras tur ;)
#3 Som det ser ut nu vill jag inte ens försöka. Jag väntar hellre och ser hur det går, främst med hunden. Känns inte lönt att kämpa mig upp om han ändå måste avlivas om några månader och jag får ännu en käftsmäll
Om man bortser från pappas "sinnessjukdom" är han en sorts turmänniska. Han vinner väl inte så mycket pengar och så men i tex poliskontroller smiter han i mellan gång på gång! Han kör som en dåre, alldeles för fort och har noll koll på trafikregler överlag. Vet inte hur många gånger han fått ett infall och saktat ner för att sedan stå öga mot öga med en irriterad polis som missat att få honom med radarn innan han saktat ner. Eller de otaliga gånger de tagit bilisten framför och inte hunnit ta pappa, eller missat honom och tagit bilisten bakom. Eller den gången han missade ett rödljus och försökte smita från polisen (inte på riktigt eller hur man ska säga, han gjorde ett halvhjärtat försök att virra bort dem) och polisen stannade honom några kvarter bort och sa att de tänkte inte brytt sig om rödljuset men medan de kört efter honom hade han missat några stoppskyltar, kört mot enkelriktat mm men de släppte honom iallafall med en skämtsam kommentar att han måste vara den dummaste jäkel de träffat.
Jag har tur (eller hur man nu ska säga) med att folk vill alltid ge mig saker helt utan anledning. Både kläder och andra presenter eller som nu när Mattis varit sjuk har jag fått flera tusen rabatt på vet.kostnaderna (som ändå snart är uppe i 70 000 trots det, tack och lov för försäkring!). Lyckades även få behålla körkortet trots att det skulle ha dragits på plats (böla i polisbilen hjälper tydligen)
Jag tycker att turen oftast dimper ner när man som minst av allt anar det!
Gud vad platt det lät hm…!

men jag tror att mycket beror på hur man styr upp allt runt omkring sig,sen endag så kanske man vinner 10 mille

Jag har otur i spel. Men tur i kärlek… vilket är bra mycket trevligare *nyförälskad*
Jag tror att alla får lite tur efter att ha fått lite otur. Alltså att finns det inte någon som enbart får det ena. Kanske för en period, men inte för alltid.
Allt dåligt leder förr eller senare till något bra och vice versa. Tja, vice versa kanske är en lite sorgligare syn på det hela, men har man den andra synen med är det inget att oroa sig över egentligen. Och enligt mig är det bara att vara lite realistisk.
Sedan kanske vissa får lite mer avgörande tur än andra får, men lika många tillfällen. Ungefär så tänker jag.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

jag har tur och har haft det i hela mitt liv. det har nästan gått så långt att jag blivit lite noncharlant :P faktum är att jag tänker inför stundande problem "det löser sig". som när jag och sambon var på vippen att bli hemlösa för att andrahandskontraktet nte skulle förnyas. jo, då visar det sig att en kompis var fastighetsskötare och ett en 3:a precis blivit ledig då en äldre herre dött. en månad senare flyttade vi in. ett halvår senare kunde vi köpa lägenheten i en ombildning och har i dagsläget gjort oss en rejäl slant på det. precis innan ombildningen upptäckte jag, av en slump, att det var något med väggen. vatten rann tydligen rakt in från badrummet så vi hade en stor vattenskada. tack och lov var inte ombildningen igenom, så gamla fastighetsägaren fick stå för det kalaset, och få grund av ett missförstånd mellan de som renoverade och fastighetsägaren blev det inte bara återställt, utan totalrenoverat. 120 000 gick den renoveringen på. vi betalade inte en slant.
samma dag som jag hoppade av skolan blev en kollega till mamma plötsligt sjukskriven så de behövde akut extrapersonal. dagen efter jag ringt skolan kunde jag alltså börja jobba heltid…
jag bara fasar för den dag det vänder…
min bror, å andra sidan, har ständig otur. där är det alltifrån jobb till fritid. det tycks liksom inte funka.

Jag har alltid otur. alltid.. Om det är något man hoppas på så blir det inte så.
Vissa har hemsk otur medan andra bara glider fram i livet.
Men inte är jag ledsen för det. Man måste ha lite motgångar, då uppskattar man det roliga mer.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag hade riktig bonnatur igår :-D Jag hade fått en anmälan till djurskyddet så en tjej från länsstyrelsen dök upp på oanmält besök. På måndagen hade jag fått städryck och röjt upp hela djurrummet och inte bara burarna. Inte för att det hade gjort någon skillnad på utlåtandet med lite smutsiga burar och stökigt rum, men det ger ju helt klart ett bättre intryck med nystädat. Inte en anmärkning :-D

Jag tror att det alltid går jämt ut, har jag en super period med något bra då händer något hemskt för att väga upp det och tvärtom.. så jämna plågor är mitt svar :)
#14 Varför hade du fått en anmälan då?

oh-la va skönt att veta att man har haft tur hela livet…
#18 Sånt är tråkigt. Men man ska stå upp mot sånt, så det var bra gjort av dig.
#19 Tack. Nu har jag iallafall svart på vitt att mina djur har det bra. Jag avlivade ett sjukt marsvin själv när jag konstaterat att han inte skulle överleva, detta hände vid 23-tiden en lördagskväll och närmaste vet. fanns drygt 10 mil bort, det var detta jag blev hotad för, men djurskyddsinspektören tyckte jag hade gjort helt rätt och det är fullt lagligt att avliva smådjur med nackslag (men bara för att det är lagligt får det mig inte att må bättre för Perry är fortfarande borta och kommer inte tillbaka
)
Ibland får man göra saker som är riktigt jobbiga, man måste ju se det som är bäst för djuret.
#21 Precis :-(