det förflutna kommer ifatt
behöver nog mest skriva av mig.. Jag fick reda på för nån vecka sen att mitt ex ska flytta till denna lilla byn. O jag mår seriöst dåligt över det, Han sårade mig så otroligt mycket och jag fasar för den dagen jag möter på honom här. Varenda gång jag haft kontakt med honom så rivs allt upp igen.. jag har äntligen hittat en kille som jag tycker så jädra mycket om och jag kämpar varje dag för att lita på honom och tro att han tycker om mig med.. så det känns lite som om mitt ex kommer fördärva det på nåt vis.. jag har redan en kille i denna byn som jag undviker pga krossat hjärta jag behöver inte 2 som jag måste undvika…
mår så risigt nu
Förstår att du mår dåligt, men jag tror du kan behöva mäta honom igen. Du har en ny nu, därför tror jag det kommer gå bättre, och att du kanske kan släppa det om du ser honom igen.
Du kommer klara det! Se till att ta stöd av din nya!

Jag vill inte berätta det för min nya. Jo får hoppas det släpper om jag träffar honom.. jag e inte rädd att jag ska få känslor igen jag vill bara inte påminnas om den tiden..Jo jag hoppas jag klarar det jag måste klara det, han ska inte få fördärva mitt liv längre..
Precis, han ska INTE ta din tid mer, på ngt vis!
Ta kontroll själv igen! Jag vet att du klarar det. Det kanske inte känns så, men tänk på alla fördelar!
Jag tycker att det låter som om du behöver hjälp att komma över det som har varit. Synd att du inte kan prata med pojkvännen. Såna förtroenden gör att hjärnspöken kan gå upp i rök! Det kan även stärka ert förhållande.
Har du ingen vän du kan prata med? Eller något proffs?! För det låter som en riktig jobbig situation som kan förstöra mycket…

Du behöver inte prata med honom om du skulle stöta på ditt ex i byn. Bara låtsas att han är som luft, säg inte hej och titta inte på han
Det är vad jag skulle ha gjort om jag skulle råka stöta på mitt ex, då han även har sårat mig rejält så.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

*4 jo jag e rädd att det ska förstöra mycket men jag har ingen att prata med det om….
*5 nej jag kommer smita in på en annan gata eller nåt, vill inte prata alls med honom.
Tror man kan "konservera" såna jobbiga vibbar genom att inte konfrontera dom/honom. och på så vis är det jobbiga kvar år efter år efter år.
Varför ska du gömma dig på en annan gata? Du har rätt att vara där du är och om det han som betedd sig uselt är det väl snarare han som borde gömma sig i en annan gata. Jag tycker du ska försöka vända dina rädda/osäkra känslor till ilska. Gå lugnt och rak i ryggen precis på de gator du vill.
Tycker även du ska berätta för din kille, om han är din närmaste är det väl lite konstigt att inte kunna prata med honom. Att prata om sina "demoner" får dom dessuom att krympa.

*7 Jo jag har inte haft kontakt med honom på 4 år typ men jag e rädd för min reaktion när jag möter honom.. han tror vi e vänner typ. Helt enkelt sagt så har han fått mig att sluta lita på män.. så det e för min skull jag inte vill träffa han..
Jag vill inte berätta för min kille vi har bara varit ihop ca 1 månad och jag vill inte att han ska få reda på alla mina demoner än.. jag e helt enkelt inte redo att öppna mig så för han.. jag har berättat en del för honom men inte de jobbigaste… vi bor inte i samma by och på så vis slipper han se mig de gånger jag bryter ihop