Är du färdig inför jul?
Känner du dig färdig och redo för julafton nu?
Jag har en julklapp till som ska packas, sen är jag redo :) Gravade laxen idag, så den blir färdig lagom till julafton :)

Nope, vi skulle köpa sista klapparna denna veckan, men vi har legat med feber och hosta sen i fredags :(
Idag var sambon feberfri och fixade de flesta klapparna, så i morgon måste vi fixa de sista 3 + att jag måste köpa min till sambon som inte vet vad han önskar sig…
#2 Vilken tur ni har då som blir sjuka när man har så mycket att göra. Hoppas ni kommer på vad han vill ha!
Jodå allt är fixat. Jag ska hem till familjen imorgon så det blir väl att hjälpa med maten och så.

Haha ja det är helt underbart ;) Förhoppningsvis är även jag kry till jul så jag slipper ligga hemma :)
Gluskap; håller tummarna :)
#4 Skönt när man är klar :)
Nej, och det är för att jag inte gillar julen och alltid känner mig stressad.
Köper inga julklappar till jul, så det är inget att behöva tänka på.
Jag har fixat hundvakt till det som behövs, annars har jag bara försökt glömma hela julgrejen.
Vilket inte kommer gå så bra, då det är mitt första riktigt seriösa julfirande på ca 7 år.
Det är riktigt obehagligt och jag vill egentligen inte alls.
Har sillsalladen kvar att göra, det görs ikväll. Och så tror jag att jag ska koka fudge, har en del grädde kvar i kylen.
Imorgon, på själva julaftonen, gör vi ägghalvorna, och steker upp korvar och köttbullar samt kokar potatis.
Och så ska jag städa lite anspråkslöst så där ikväll. Ta ett varv med dammsugaren. Jag har ju bara 43 kvm så det går fort! 
Jag är redo! Känns oerhört bra och välplanerat måste jag säga, trodde jag skulle känna mig panikslagen men det känns bra :) Vi började i god tid med inhandlandet, gjorde julskinka i måndags, strömmingslåda och Janssons igår och ska göra rödbetssalladen idag. Min sambo gjorde köttbullar för nån vecka sen. Jag jobbar 7.30-14 imorron så det är bara hem till Kalle Anka som gäller och sambon får värma på allting så det är klart till när jag kommer.
/Christine

Jag ska koka skinka, städa o pynta i dag efter jobbet. Janssons o strömmingslåda görs i morgon strax innan vi ska äta. Mamma har lagt in sillen och min dotter har gjort köttbullar. Hon ska även göra knäck idag medan jag jobbar.
Urk, verkligen inte.
Idag ska jag ta tåget hem till mina föräldrar. Har en stor och tung resväska och ytterligare två kassar med julklappar att släpa på. Jag har två byten och med tanke på hur dåligt det går för SJ just nu så är jag orolig att det kommer bli en väldigt strulig resa med förseningar.
Väl där ska jag slå in alla julklappar (vill inte göra det innan för dom blir ändå fula vid resandet) och laga min egna vegetariska mat samt kanske två sorters julgodis. Och klä granen såklart, det är alltid mitt jobb. :P
Lång dag blir det, kanske lång natt också. XD
Ska bara slå in alla julklappar, koka knäck, pynta och klä granen och hjälpa mamma med att grilljera skinkan, resten är klart
Jennie
Jag hoppas ni som inte är färdiga hinner i tid, utan allt för mycket stress!
Jag är färdig. Har ju inte haft något att fixa heller så…
Skönt med extra ledighet! Skall njuta.
Grannen skall åka tåg idag med hund, han var orolig.
Vet inte hur läget är på sträckorna, men hoppas hursomhelst att ni som åker tåg får en bra tågresa.
#14 Ja, tågtrafiken, eller ingen trafik är att lita på nu. Så hoppas också att alla som åker tåg får en bra resa!
jag blev klar i blörjan av december typ;D
Min blogg: SweGizmo.se

NU blev jag klar med alla julbestyren 
Jag är inte klar… haha. Det blev ingen fudge igår, kanske skippar det. Och idag ska det lagas ägghalvor. Men det går ju fort.
Jag är redan redo för julen 2011. Och 2012 också, samt alla andra kommande jular. Och hade jag inte varit det hade jag ju ändå inte kunnat stanna tiden. Det blir jul vare sig jag vill eller inte.