Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3644 ggr
Linn-A
0

Delad glädje = Dubbel glädje? Nej..

Hej, Linn heter jag och jag är ny.
Hittade hit via en kompis som tipsade om sidan och jag skulle verkligen vilja ha er hjälp med ett problem jag har. Prata av mig och höra lite åsikter. Det kan bli långt..

För ett tag sedan gjorde jag och min pojkvän slut.
Vi passade inte ihop längre helt enkelt och vi avslutade det hela som vänner. Vi pratar och umgås ibland, utan problem.
Jag vart kär i en annan kille, som jag nu är tillsammans med.
Jag tycker verkligen om honom och älskar honom.

Mitt problem ligger i att jag saknar mitt ex.
Fruktansvärt mycket vissa dagar.. Jag ångrar mig till och med ibland! Jag har alltså inte släppt honom helt.
Jag vill inte erkänna det, men jag har aldrig vart så kär som jag var i exet. Är kär nu med, såklart. Men det är inte alls samma sak.

Mitt ex vet om mina känslor, men min pojkvän vet inget. Han vet ju att vi är vänner och så.. Jag känner mig nästan elak.. Borde jag det? Vad ska jag göra.. Jag vill komma över exet på så vis att jag inte blir svartsjuk och saknar honom så mycket som jag gör ibland.

Jag är verkligen förvirrad. För jag vill ju inte lämna pojkvännen. Vi har det bra, även om det är lite upp och ner ibland.
Vi båda mår väl lite sådär generellt och ibland kan vi väl gå varandra på nerverna. Men vi bråkar liksom aldrig.. Vi kan bli ledsna på varandra, men vi skriker aldrig eller slåss. Vi ordnar upp det ganska fort och så..

Vad är era tankar kring detta?
Det är bara känslor, men det är jobbiga känslor.. Rynkar på näsan

Tack på förhand!

eliana
0

Jag har gått igenom exakt samma sak, kunde lika gärna ha varit jag som skrev det där!

Trivdes också bra med nya pojkvännen och trodde att jag älskade honom. Vi hade det bra ihop och gjorde mkt roligt och ja, vi fick varandra att må bra.

Men det kändes som om jag ljög för honom. För hur mkt jag än tyckte om honom så saknade jag alltid mitt ex. Jag valde att säga som det var, att jag tyckte otroligt mkt om honon och trodde att jag kommit över exet men insett nu att det hade jag inte. Och att jag inte kunde bygga ett nytt förhållande innan jag kommit över det gamla.

Han blev jätteledsen såklart och även jag men det var bäst så. Särskilt som jag och exet nu träffas igen…

Att umgås med djur är att vila sin själ

[Fialicious]
0

Jag tror att det ligger mycket i det #1 eliana skriver; att man inte kan bygga ett nytt starkt förhållande om man inte kommit över det gamla.

Bygger man på någonting nytt och inte fått bearbeta det gamla så blir det nya skadat. Det är min egen erfarenhet och det är en mycket jobbig sådan… Att vara kär är svårt, att vara förvirrat kär är ännu svårare!

Tror att man måste ta tag i det gamla och reda ut alla sina känslor och tankar innan man kan ge sig in i någonting nytt. Annars är nog risken stor att det nya förhållanden byggs på ostabil grund och det blir sällan bra. Min högst personliga åsikt och erfarenhet det där…

Karmatarerskanise
0

Jag får hålla med om att man inte kan gå in helhjärtat i ett nytt förhållande om man fortfarande känner för den förre.

Hur kommer det sig att ni inte försökt igen? Hur känner exet för dig?

Välkommen hit förresten :)

Linn-A
0

Tack alla för era tankar!

Hera - Han har inte släppt mig heller. Han är fortfarande singel, men gillar mig. Vi har inte försökt igen för att vi inte passar ihop just nu. Vi kan inte vara som vi vill tillsammans sålänge han har sitt jobb, och vi båda mår som vi mår.
Det var därför vi gjorde slut. Innan det vart dåligt så att säga.
Vi umgås såklart bara som vänner när vi ses. Bara en kram vid hej och hej då.
Vi myser inte, pussas inte eller så, då jag är lycklig i mitt förhållande jag har nu.. Vi hade en liten paus förr, men det kändes ändå inte om det vart bättre efter det.. Vi halkade in på samma bana ganska fort. Vi flyttade till och med isär.