Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3708 ggr
Swars
0

Hur ska jag gå till väga?

Det var en sommarkväll i juni som jag träffade min förra kille. Jag var med en kompis och spelade basket på vår förra skola. Han var där med sitt kompisgäng och vi började spela tillsammans. När vi var färdiga och det var dags att gå hem så stannade han kvar och pratade med mig och min kompis. Det klickade verkligen på en gång.

Men planeringen var hemsk då jag åkte till London i tre veckor endast en vecka efter vi hade träffats. Men vi höll kontakten och pratade varje dag. När jag kom hem så träffades vi oftare och oftare och blev tillslut tillsammans.

Efter två månader så började skolan och då jag går på en väldigt stressfull linje och även har en häst så blev det tight med tid och vi träffades endast på helger. Vi gjorde då slut och nu har det gått fyra månader och jag kan inte sluta att tänka på honom.

Jag har försökt att få kontakt med honom och frågat om han vill träffas igen och bara prata. Han säger "vad ska vi prata om, vi har ju gjor slut!". Vi bor ganska nära varandra så ibland ser vi varandra men ingen säger något.

Ni kanske tycker att jag borde gå vidare med mitt liv då jag fortfarande "är liten" men jag har försökt och det går inte.

Så jag ber er, kom med tips! Vad ska jag göra för att få honom att prata med mig?? Rynkar på näsan

Bergspuman
0

Jag tycker det verkar som om den här killen signalerar tydligt att han inte är intresserad längre och han påpekar att det är slut mellan er. Varför ska du då insistera på fortsatt kontakt? Han vill ju inte.

Jag är ledsen, men det kommer inte att funka att försöka få hans uppmärksamhet mer. Han kommer inte att vara villig som det verkar och vad ska du med en sval och ointresserad kille till? Det är väl inte roligt för dig?

Karmatarerskanise
0

Får hålla med #1

ChristineL
0

Jag håller också med Bergspuman, man kan inte tjata sig till kontakt med någon som inte vill.

Maria
0

Här kommer en till som håller med.

Du kommer att göra dig en otjänst genom att försöka ta mer kontakt.

/Maria

Swars
0

Hur ska jag komma över honom då?

Sarah
0

en klyscha, men tiden läker såren… man får låta sig själv sakna och vara ledsen och sen en dag så är det borta.

[Wera]
0

#5 Försök hitta på roliga saker med dina vänner, gå ut o shoppa, festa/gå på krogen och prata om allt och ingenting, du kanske hittar någon annan?  Försökt o inte tänka så mkt på honom, om du har fullt upp, rider/är i stallet och pluggar har du inte så mkt tid över o tänka på honom lika mkt kanske :)