Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 4216 ggr
julia12
0

Vad ska jag göra? HJÄLP

Ledsen,arg och förtvivlad….hur kan man? Eller tolkar jag allt fel eller är jag dum….jag vet inte själv längre.

Jag och min pojkvän har varit ihop ganska länge men gjort slut. Nu försöker vi hitta tebax. Vi älskar varandra och går i terapi. Sedan november har vi kanske träffats fem gånger och sedan på terapin. Igår bjöd han hem mig på middag. Jag stannade kvar och nästa dag var vi båda lediga. Han sitter vid datorn och jag vaknar upp och är glad och positiv, och frågar om han vill fika eller hitta på något.

Idag ska jag träna med min bror. Det får jag till svar då. Jag blev ganska paff. Han sa inget mer och jag gick och duschade. Han märkte att jag tagit illa vid mig men det var inge mer med det, jag sa att jag blev sårad för jag trodde att vi skulle göra någe ihop,vi skulle ju försöka lappa ihop vår relation. Han undrade hur jag kunde tro det när vi inte bestämt något och när vi inte var ihop. Så var bråket igång…igen och jag kände mig bort prioriterad. han sa sen att jag kunde vänta tills han var klar med sin träning och då kunde vi fika. Detta har vi bråkat om flera gånger. Det tråkiga är att han har skickat massa gulliga sms och sagt att han vill vara med mig och saknar mig och vill göra prioriteringar. men när det väl gäller…jag är så förvirrad vad ska jag tro….är det jag som gör massa fel

Gerbilflicka
0

Som jag ser det å kan man inte äga varandra i ett förhållande. Varför kan han inte få träna med sin bror? Jag förstår inte varför det vore något att bråka om. Särskilt när han ville fika efter träningen…

Helt ärligt vad jag tycker? Om man tjafsar om något liknande så vet jag inte varför ni ens försöker lappa ihop förhållandet igen. Ska det funka så måste ni kunna ha ett privatliv också.

julia12
0

Tack för ärligt svar….nej men vi har ju inget förhållande…vi försöker komma överrens….jo han får träna med sin bror…men han kunde kanske ha valt en annan dag för han hade redan tränat tidigare under veckan…kunde han inte vikt lite tid för mig denna dag? Han hade bokat in middag med vännerna och den dagen kunde han absolut inte träna….

Maria
0

Det är ju ofta det som inte fungerar i en relation och det är kommunikationen. Man måste kommunicera öppet och inte vänta sig att den andre ska vara tankeläsare och förstå.

Du hade uppfattat att dagen var för er tillsammans men hade ni pratat om det? Han tyckte ni kunde fika efter träningen och jag kan heller inte se något konstigt i det.

Jag tror att man måste försöka vara mer tydlig för att inte bli besviken.

Min man och jag kan fortfarande efter 30 år uppfatta saker och ting helt olika. Men jag trodde….säger jag och då svarar han…Hur skulle jag kunna veta det?Flört

/Maria

Karmatarerskanise
0

Jag ser inte riktigt problemet. Ni kunde ju fikat efter.?
Bråkar man om så små saker, och inte kan prata om det, så finns det nog inte så mycket att jobba på, tyvärr.

Så börja med kommunikationen.

[Liinda]
0

Jag tycker att det inte är något att bli upprörd över eller bråka om. Ni kunde ju fika efter träningen och då ser inte jag problemet. Man ska vara försiktig med att anta saker det blir lätt så fel då och konflikter uppstå. Ni är ju inte tillsammans och då måste du respektera att han planerar saker utan dig. Man måste få ha ett privatliv också. Det är mina åsikter iallafall.

pyromanen
0

Besvikelse beror på förväntningar som inte infrias.  Du förväntade att ni skulle göra nåt ihop just den dagen, men det var inget ni hade bestämt innan eller?  kan altså lika gärna vara en felaktig förväntning från din sida som ett svek från honom.  Nåt helt annat vore om ni hade avtalat att ni skulle fika och sen kom han plötsligt på att han nog förresten ville träna med sin bror istället, då kunde jag förstå om du blev besviken.

Så jag är inne på samma linje som flera andra av svaren: Kommunicera tydligt och försök låta bli att ha outtalade förväntningar.

ChristineL
0

Håller med övriga, och tycker inte det är någon idé att lägga tid och energi på att komma överens iom att det absolut inte verkar funka just nu. Ta ordentligt med tid isär istället, det tror jag ni båda mår bättre av.

Bunn
0

Håller med övriga, jag också. 

Kommunikation är A och O för att få ett förhållande att fungera och det finns få (om några) tankeläsare. 

Var tydlig i det du vill så minskar risken att du känner dig besviken.

julia12
0

Tack för alla ärliga svar….behövs. Ja kommunikationen är inte den bästa i vårt av och på förhållande, det är sant.  Men hur ska vi hitta tillbaka till varandra?

ChristineL
0

#9 - Ja, kan ni inte kommunicera så blir det nog svårt. Som jag skrev tidigare, det är bättre att vara isär och lära sig att vara bekväm med sig själv innan man är det tillsammans med någon annan.

julia12
0

Men är det bara jag som missförstår och gör fel? Varför bjuder man in någon,han hade ju kunnat sagt något tidigare…redan dagen innan att han hade planer….

BranDuir
0

……varför frågade du inte?

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

pyromanen
0

Vad bjöd han in dig till?  Var det tydligt att inbjudan innebar att  skulle göra nåt ihop även nästa dag?

julia12
0

Nej det pratade vi inte om vad som skulle ske dagen efter. Men jag kan inte komma ifrån att vi två har varit ihop i två år…jag är 28 och han 33, vi har ett uppehåll men vill inte ge upp vårt förhållande för vi älskar varandra…vi har kanske setts fem gånger sedan november…min förhoppning var ju att vi skulle ha den här dagen tillsammans eftersom vi båda var lediga….jag hade inte bokat in mig på något…kan kännas lite surt att han inte har velat spendera dagen med mig….

Maria
0

#14 Det är ju precis sådana här saker som man måste vara tydlig med. Du hade en föreställning om dagen och han en annan. Vi tänker ju alla så olika.

Man måste kommunicera och blir det fel så är det lika viktigt att tala om att man är besviken och hur man tänkt så kanske det blir bättre en annan gång.Glad

/Maria

julia12
0

Jo men det känns ju då som att han inte hade tänkt på mig…hans dag innefattade inte mig på samma sätt som jag räknade med honom.

Sarah
0

Håller med alla andra, han är inte tankeläsare och hade redan planer. Det betydde ju inte att han inte uppskattade att ha kvällen med dig. Han bjöd hem dig på middag, det betyder middag, inte dagen efter. Om du ofta gnäller om att du inte känner dig uppskattad får du nog antingen skaffa en kille som behandlar dig som du vill eller jobba med ditt självförtroende. Helt galet att börja bråka för att den andra har ett eget liv. Du kan inte begära att han ska tänka på samma sätt som du.

Bunn
0

Ärligt talat så förstår jag inte vad som är grejen riktigt. 
Du blir besviken över att han planerat att göra saker under dagen, men kunde träffa dig efteråt.

Om han sagt att han inte ville träffa dig alls så hade jag förstår varför du blivit besviken.

julia12
0

Visst kan man träffas senare men det innebär ju att jag ska vänta tills han är klar med sitt och sedan ska vi ses…jag ville känna mig prioriterad denna gången….prioriterar alltid honom och nu hade det varit trevligt att han kunde ha prioriterat mig och sparat sin träning till en annan dag…