Saknaden är för stor
Behöver verkligen skriva av mig. 
Jag var den där lilla osynliga myran som inte vågade synas och höras. Jag var tyst, ful, blyg och ledsen. Han var den coola som alla var kära i. Han var snygg, häftig men läskig, tyckte jag.
Men en dag när vi gick i sexan började vi smsa, och efter två månader var vi tillsammans. Fredag den 13/2. ?
Han var mitt allt, han gav mig självförtroende. Jag vågade synas mer, och höras. Vågade säga mina åsikter, jag började fixa mig så jag blev fin, iallafall finare än innan haha. Jag var så lycklig, jag hade allt. Egentligen inget, men jag hade honom, och han var ju allt för mig.
Vi var tsm ett bra tag, men nu i våras började vi bråka en hel del, och en dag ringde han och sa att han hade en annan. Jag bröt ihop helt. Gick inte en dag utan att jag grät. Gick inte till skolan för att jag inte kunde se honom. Hade så mycket ångest, gick ner i en djup depression och jag hälsade på i helvetet. Jag fick två hästar, en systemkamera och ja, nästan allt jag ville ha, men jag blev inte lycklig. Det har gått 7 månader nu, och jag gråter ännu.
För några veckor sedan gjorde han slut med sin tjej och nu han har börjat söka kontakt till mig. Och det gör att jag bara vill ha honom tillbaka. Han är ett svin, ni anar inte vad han har gjort mot mig, men ändå saknar jag honom så sinnessjukt mycket. Även om jag träffat andra, gillat andra osv. Så kommer jag inte över honom.
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag kan inte ens se honom i ögonen, det gör för ont.
Kärlek är ett helvete.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Jag vet faktiskt hur det är. Min första pojkvän tog mig faktiskt ett par år att komma över. Och han gjorde mig mycket ont.
Men på något sätt lyckades jag hålla mig borta, även då det fanns chanser till närhet.
Jag tor inte det är honom du saknar. Du saknar att ha ngn som känner dig, någon som du har sällskap med och som "bryr dig om dig"!
Jag vet inte vad jag gjorde för att komma vidare. Men vidare kom jag!
Jag hoppas du lyckas hålla dig borta, så du inte blir mer sårad.
Kram på dig
#1 Jo det är nog faktiskt sant. Jag tänker inte lika mycket på honon när jag träffat någon annan. Men eftersom det aldrig blivit något så kommer saknaden tillbaka så fort jag blivit dissad. Mitt "gäng" i skolan består av mig, han, en till kille och tre till tjejer. Jag umgås med honom varje dag men inte sagt ett ord till varandra på 7 månader. Det hade nog varit enklare om förhållandet var kort, men det var ju flera år.
Tänkte ta upp det med min psykolog på måndag, hoppas att hon har några tips!
Att träffa personen gör det genast MYCKET svårare. Försök att inte träffa honom. Även om ni är ett gäng, så borde ni kunna träffas på någotvis utan honom.
Riktigt bra ide att ta upp det med din psykolog :D Det måste du göra!
Kom ihåg att du förtjänar BÄTTRE, och KOMMER hitta bättre :) Bara börja tro på dig själv, så kommer det automatiskt! Det är vad som hände mig.
Jag vet, men om jag inte är med dom så sitter jag ensam. Vi går ju i samma klass så jag träffar/ser honom varje dag.
Ja, dock ska min mamma följa med nästa gång så kommer inte våga säga något då. Min mamma har nämnligen något emot honom, även om hon inte har en aning om vad som hänt.
Vart hittar man dom bra killarna då? Här finns bara omogna killar som är ute efter sex, tyvärr.

#4 leta inte, det är oftast då man inte finner… iaf mina erfarenheter ;)
Jag gör inte det, men eftersom jag typ inte känner några killar så kommer man ju inte finna någon..
Han pratade med mig idag, första gången på 7 månader. Han var med mig och en till på rasten, han tittade på mig hela tiden. Usch vad jobbigt det är. :(
#6 Jag kände en massa killar, men det var ingen av dom som jag blev tillsammans med.
Jag hittade kärleken då jag minst anade det.
Jag förstår att det är jättejobbigt, men jag tror i alla fall att även om du inte vill prata med honom, så kanske du kan lyssna till vad han vill säga till dig. Kanske kan du också berätta hur du känner med. Kramar om. Inget är så viktigt som att faktiskt prata med varandra.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
#8 Grejen är att han inte har något speciellt och säga. Men han är i min närhet hela tiden. Men han kan liksom säga saker som:
Han: Såg ni nyheterna igår om den där björnen?
Jag: Jag såg det!
Han: Asså det är ju helt sjukt hur stor den är.
JA, det var bara ett exempel, haha. Men ändå är det jobbigt.. :(
#9 Han säger ju sånt för att få din uppmärksamhet. För att seo m du reagerar på vad han säger. Förmodligen skäms han för vad han har gjort, och vågar väl inte ta kontakt på riktigt.
**skammen är en av de absolut jobbigaste känslorna vi har, vi gör oftast allt vi kan för att slippa uppleva skam.**
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
#10 Ja, så är det nog. Ärligt talat, han är en underbar kompis, jag vill kunna vara kompis med honom men isåfall vill jag att alla känslor ska vara borta. Han känner mig bättre än någon annan, han känner mig bättre än vad jag själv gör, haha.
Han har gjort riktigt dumma saker mot mig. Och sagt dumma saker, som fått mig att vilja dö. Har skadat mig själv pga honom. Så jag tänker inte börja ta kontakt med honom mer än det är nu förän han sagt förlåt. Då kan vi prata om det..
#10 En del människor har svårt för att be om ursäkt. Därför att skammen är starkare och stoltheten tar vid. Ingen vet vad du känner vill eller tänker på om du inte informerar om det. Om du kan, så kan du ju skriva ett mail till honom. Där du beskriver vad du vill och vad du känner och att du skulle uppskatta att han ber om ursäkt. Men att ursäkten ska han säga IRL till dig. Han vet ju inte om att du väntar på att han ska be om ursäkt om du inte sägar att du vill ha en. 
#12 Ja det är sant. Jag får försöka säga det till honom på något sett.
Grejen är att jag vill vara i hans närhet, jag vill bara gå och krama om honom. Men samtidigt vill jag inte vara nära honom, han har förstört mig otroligt mycket och han är en idiot.. :/
#13 Skriv ett brev och skicka till honom eller lägg i hans skåp eller ge direkt i handen om ni är ensamma. Men tänk på när du skriver brevet att skriva hur du känner utan att nervärdera honom, för det löser inga problem. Vad saklig och tydlig, sedan är det upp till honom att ta kontakt med dig. Då har du i allafall fått fram vad du vill ha sagt.
Ärligt så vill jag nog hellre sägs det irl, på något vis.
Det känns så fel annars.. Och jag kan prata med honom, han känns fortfarande som min bästa vän även om vi inte pratat om ett halvår.
#15 Då är det ju bara att gå fram till honom och prata med honom. 
#16 Haha ja men orden ska falla på plats också, det är nog det svåraste.
Jag säger en sak och tänker en annan, haha! 
#17 Jag förstår precis vad du menar 
#18 Imorgon tänkte jag iallafall fortsätta som idag. Och på torsdag ska vi orientera i skogen och kommer bli indelade två och två. Båda vi har valt att gå så det finns en risk att vi kommer i samma, isåfall kommer vi ju prata en hel del.
#19 Jättebra, jag önskar dig all lycka till som finns i världen 
Känns bättre idag, även om jag ofta tänker på honom. Jag känner inte längre någon saknad av honom. Men när jag ser honom vill jag bara.. a jag vet inte, skrika åt honom. Vi har inte snackat med varandra sen dess, men nu kan vi iallafall titta på varandra.
Nu inser jag iallafall att det inte var han jag var kär i. Jag var kär i själva tanken på kärlek.