Relationer iFokus

Relationer

Etikettsorg
Läst 21541 ggr
RandomBrud
61

Hur kommer man över någon?

Jag har precis gjort slut med någon. Trodde vi skulle klara alla möjliga hinder tillsammans men tillslut funkade det bara inte längre..

Min fråga är hur kommer man över någon, så snabbt som möjligt, eller hur bedövar man smärtan utan att behöva hälla i sig alkohol och dumma grejer? Hur gör ni när nu kommer över någon?

Önskar jag kunde stoppa mina tankar och trycka på delete, för här sitter jag klockan 3 på natten/morgonen och kan inte sova för jag tänker bara på om våra vägar kommer korsas i framtiden och hur det kan komma och ske. Men så stannar jag upp och kommer ihåg att han avslutade kontakten med mig. Något vi båda lovade att aldrig göra, hur jobbigt saker och ting än är, för vi mår dåligare utan varandra helt och hållet än om vi bara är vänner/bekanta. Antar han inte menade det lika mycket som jag, för jag har inte tagit bort hans nummer eller på msn än i hopp om att han ska ångra sig och säga at vi kan vara vänner åtminstone… :(

Mysan59
0

Det finns tyvärr inga mirakelkurer mot detta! Man måste ta sig igenom smärtan och sorgen.

Men försök sysselsätta dig med så mycket du kan, så du distraherar tankarna lite åtminstone.

Det går över, men det kan ta tid och det är smärtsamt.

Lycka till

ChristineL
0

Som #1 säger så finns det inga mirakelkurer, och vi har alla olika sätt att sörja på. Men jag föreslår att du helt enkelt sysselsätter dig med det som DU tycker om, umgås med DINA vänner och bara tänker på dig själv, unna dig saker, inte materiellt, utan kanske en liten resa, kanske bara över dagen?

Man måste ge hjärtat tid att läka, det gör ont men det går över.

mco92
0

Som de andra har sagt, sysselsätt dig så bra du kan!
Det brukar funka, och försök att få så lite slötid som möjligt så du slipper tänka på honom.. Låt vännerna distrahera dig eller något annat intresse.

RandomBrud
0

Synd att mitt liv består 90% av slötid och resten åt att söka jobb och kolla skolor… :( Är ute en gång i månaden bara..

Aviendha
2

#4 Perfekt! Om man redan har en hel del att göra så är det ju svårt att klämma in mer, en större förändring och sysselsättning kan fungera susen och har gjort för många och om du nu har 90% slötid så finns det ju ingen ursäkt för att inte påbörja något nytt, ta kontakt med vänner eller vad det nu kan vara och när du gör det så får du ju en markant förändring i vardagen iom att du inte "slöar" hela dagarna.

Träna, rita, cykla, fotografera, virka, plantera blommor, tälj pinnar, fiska, lägg pussel, sy, snickra, laga mat (mer komplicerade/tidskrävande rätter) möblera om, bågskytte, spela spel av något slag, lär dig teckenspråk, slutför ett halvfärdigt projekt, rid, gå en danskurs eller krukmakarkurs eller kurs i ryska eller vad det nu kan vara. Vad som helst egentligen.

Mysan59
0

Japp, håller med Aviendha! Kläm in en massa intressanta saker i ditt liv, så hinner du inte tänka så mycket.

JossanH
0

Att han har brutit kontakten efter att du gjort slut är helt normalt och inte ovanligt. Det behöver inte betyda att han inte vill vara vän med dig- bara att han inte klarar av att vara det om han inte får något mer av erat förhållande.

Jag har alltid sagt som så att om jag gör slut med någon så ska inte jag vara den som håller kvar den andre i en vänskap, och har den andra parten velat ha en vänskap så har jag alltid frågat vad han mår bäst av och då har vi kommit fram till att bryta helt är skonsammast för oss båda.
Ibland har vi hittat tillbaka till varandra efter ett par år, och kan umgås igen som 2 goda vänner.

Jag förstår att det är jättejobbigt att vara i din situation och för att inte gräva ned sig totalt kan det vara mycket nyttigt att sysselsätta sig som andra föreslagit.
Tvinga dig själv till att göra minst en sak varje dag som kräver lite av dig och utöka sedan med fler och fler saker.

Sajtvärd på Iller.ifokus

freudiana
0

Du har fått många bra råd som svar på din fråga!

Jag har fått mitt hjärta krossat och blivit dumpad ett antal gånger…Man måste ge hjärtat tid att läka, det ÄR jobbigt men snarare än du anar kommer det sluta göra ont. Du har många killar och romanser att se fram emot i ditt liv, det här är bara början! :-)

Det är alltid svårt att vara vänner när det precis tagit slut. Man behöver lite tid att smälta att relationen helt förändrats, men det verkar ju som om ni båda vill behålla vänskapen så ge det bara lite tid.

Lycka till! :-)

seba
2

Det är superjobbigt att bli lämnad och många gånger lika jobbigt att själv lämna någon.

När jag och mitt ex gjorde slut fick jag ett bra boktips, "Det är slut - konsten att bryta upp utan att bryta ihop". Suverän bok! Massvis med historier om andra som blivit lämnade/lämnat någon. Där i står en flerstegs-metod om hur man ska ta sig igenom en sån här grej utan att bli ett vrak. Jag har följt alla råd som står, bl.a. bryta ALL kontakt med den andra i 60 dagar, skaffa sig en uppbrotss-kompis (det är en personen du pratar om allt som har med exet att göra, ingen annan), göra sig av med alla hans saker och allt som påminner om honom, att motionera på något sätt varje dag (även om det betyder att du tar dig ett varv runt kvarteret och inget mer) samt att inte gå ut iförd ditt uppbrott (dvs. inte gå utanför dörren om din utsida speglar din insida).

Mitt bästa råd är att köpa den boken och göra allt som står i den!

Jag blev lämnad i början av december och trodde såklart att livet aldrig skulle bli bra igen. Jag jobbade inte, träffade inte några människor, slutade äta osv osv.

Nu, nästan 2 månader efter är det mycket lättare. Såklart att jag fortfarande ibland kan tänka på mitt ex med lite saknad, men just den delen att inte ha någon kontakt med honom på 2 månader har hjälpt mig oerhört.

Lycka till och tala gärna om hur det går!

Destany
0

#9 det låter som en bra bok =)

smärtan kommer att försvinna förr eller senare men tillåt dig själv att vara ledsen och vara nostalgisk ibland..

jag har oxå fått komma över killar många gånger och vissa går snabbt att komma över medans vissa alltid kommer ha en liten plats i ens hjärta i en liten box som man kan öppna ibland men inte för ofta..

Hoppas att det går bra för dig o att smärtan snart försvinner för dig