Dagens ros går till...
Min dotter får inte ha med sin mobiltelefon till skolan. Tydligen hade hon idag ändå smugglat med mobilen i smyg utan att jag visste det, och tydligen hade hon då såklart tappat bort telefonen i bussen när hon skulle åka hem till en kompis efter skolan. Hon hade inte vågat berätta för mig på hela dagen men kom för en stund sedan gråtandes och berättade. Stackaren var helt förkrossad och hade sån ångest över att hon tagit med telefonen.
Jag tänkte att, jaha så var det med den telefonen (som dessutom var ny då hon fick den i födelsedagspresent i oktober av sin mormor), för vem sjutton lämnar tillbaka en ny obunden musikmobil med fullt kontantkort och en massa roliga spel i dagens samhälle?
Men så…
Nyss ringde en kvinna. Hon förklarade att hennes son (en 15-åring på högstadiet!) hade hittat mobilen mellan två säte i en buss, tagit med den hem och gett den till henne.
Sim-kortet i luren var utplockat och borta så hon hade då satt i sitt eget kort, bläddrat fram till där det stod "mamma" bland kontakterna och ringde mig!
Mobilen var helt oskadd (förutom det försvunna sim-kortet) och eftersom de bor många mil härifrån kunde hennes son gå in på dotterns skola (som ligger granne med högstadieskolan) i morgon och lämna den.
Så himla glad och tacksam jag blev! Det finns hopp om mänskligheten trots allt! 
Så en stor ros till den snälla mamman och hennes duktiga son! @}-,-`---
Och så en liten ros till min mormor också. Världens bästa och sötaste mormor! @}-,-`---
Som helt apropå ingenting dök upp med vars en stor räkmacka till mig och dottern, 3 flaskor schampo, ett fotoalbum fullt med bilder från hennes ungdom och en stor påse härlig vitmossa till Gary!
(Vi har en tam men rysligt bortskämd vinbergssnäcka vid namn Gary, som trots att han är född i Göteborg, enbart nöjer sig med nyplockad fluffig vitmossa (som inredning i sitt terrarie) plockad djupt inne i de värmländska skogarna av min morfar när han är där uppe och jagar).
Vem vill ni ge dagens ros till?
Men vad härligt att se att det fortfarande finns ärligt folk, som lämnar tillbaka det dom hittar :D Och vad mysigt med en så snäll mormor :)
Dagens ros ger jag till mamma, som precis genomgått en ryggoperation där dom gick in i ryggmärgen. Hon har alltid ställt upp och fått stå ut med så mycket! Hon förtjänar miljoner rosor!
Åhh vad glad jag blir när jag läser sådant här
Visst finns det hopp om goda människor i våran värld.
Jag vill ge dagens ros till våran fantastiskt snälla granne som kom helt frivilligt med sin fyrhjuling (med snöskovel på) och skottade på våran gård igårkväll då det var nästan en halvmeter snö!
Tusen tack för din spontana vänlighet kära granne, då vi kom hem sent på kvällen och var trötta och trodde att vi skulle behöva skotta en massa snö. Och då slapp vi. Tack åter tack.

#2 Vad trevligt med snälla grannar :)
# 3 Visst är det 
vad snälla dem var:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.