Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 5457 ggr
lolobrigida
0

Fast i min egen missär

Hej,

Vet inte vart jag ska börja eller hur jag ska avsluta det här inlägget. vad vill jag, vad ska jag göra och hur gå till väga är mina problem.

Är i ett förhållande med en man sen 1,5 år. Ett förhållande vet jag egentligen inte om det kan kallas så. Vi har haft problem från början till nu. Vi bor inte ihop men ses regelbundet, sover över hos honom (när han är på humör). Han är 10 år äldre, och har en annan bakgrund..om det spelar roll.

Det började fint första veckorna, vi var intresserade..väldigt. Men sen berättade vi lite mer detaljer om våra liv och han kunde inte acceptera en del av mitt förflutna. Han kände att respekten på något sätt inte kunde finnas från hans sida pga hans värderingar bla bla bla. Han ville göra slut, men jag insisterade för jag visste att han tyckte om mig väldigt mycket. Vi var galet kära, passionerade i varandra. Problemet är skillnaden mellan oss…han är väldigt uttåt, individualistisk och kräver mycket sin tid för sig. Samtidigt är han väldigt varm och god när det gäller, när han är "in the mood". Problem uppstår alltid på grund av svartsjuka antingen från min sida eller hans,och vi hotar båda med att göra slut båda två. Ett annat problem är att jag har starkt behov av närhet och intimitet, han också men inte lika ofta som jag. Han är ofta trött och vill ägna sig åt sitt och vill samtidigt att jag ägnar mig åt mitt,,,acceptera det eller sticka är hans ord:-(. Jag är helt galen i honom, och vet att han är det i mig, saknar mig väldigt när vi inte ses, men sen är vi tillbaks i samma onda cirkel. Mitt förnuft säger ge dig iväg, men jag vet inte om det är den bästa lösningen. Min erfarenhet säger att alla förhållanden börjar med kärlek och går över till vardag och ta varandra för givet, gnäll hit och dit och mindre lust och romantik. Jag drömmer om det perfekta. Det här förhållandet får mig att må toppen när det är bra, och skit när det är mindre bra…speciellt när han vill vara ifred. Så vad vill jag, är helt förvirrad…vill va med honom, skaffa barn och bilda familj…men samtidigt är jag rädd att han kommer bli värre, eller jag kommer bli mindre  accepterande. Varför måste det vara så himla svårt. Finns det ingen som har det bra? Måste man vara antingen ensam eller i en dålig relation, alternativt i korta kärleksfulla och passionerade förhållanden. Hjälp mig, jag är så fast..det här är destruktivt och plågsamt även om det har sina ljusa himmelska stunder..

Aviendha
0

Tycker du svarar på din egen fråga ganska bra ^^ Det är underbart när det är bra - men. Och ditt "men" är inte något litet, utan det verkar påverka dig och er ganska mycket. Visst kommer det en vardag, men även om den inte är rosenskimmrande så ska den inte vara smärtsam och jobbig stor del av tiden med bara korta stunder där allt känns bra. Det finns de som kan acceptera dig för den du är idag, och acceptera att du bär den ryggsäck du bär men att det var förr. Det finns de som kan finna en trygghet så att gnabb om svartsjuka inte är så vanligt som det tycks vara nu. Det finns de som har ungefär samma behov av närhet som du har. Och även om en vardag kommer med den människan med så kommer den att vara helt okej, rätt bra faktiskt.

freudiana
0

Det verkar på din beskrivning av honom som om han inte är redo att stadga sig på det sätt som du vill/behöver. En del människor blir aldrig redo, eller så vill han inte stadga sig med just dig….Rynkar på näsan Tänk på vad du själv behöver, inte bara just nu utan i framtiden också. Kan han verkligen ge dig det du behöver? Du, och alla andra, förtjänar en partner som helt accepterar dig och älskar dig som du är!

[loveyourchaos]
0

Det kanske kan vara nyttigt att inte träffas på ett tag? Så att du kan tänka igenom hur du vill ha det. När man inte är helt nöjd i en relation, är det lätt att "fastna" i sina känslor och till slut känns ALLT hopplöst just för att situationen varken blir bättre eller sämre. Ge det ett litet tag, så att du får lite nya perspektiv. Prata gärna med en god vän om problemet för att ventilera. Det har hjälpt mig!

Håller med freduiana om att han inte verkar helt och hållet mogen. Och skulle du verkligen vilja bilda familj och satsa på ett äktenskap med en sådan karl? Hur känner han för dig rent emotionellt? Vill han satsa lika mycket som du?