Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4101 ggr
Karmatarerskanise
0

Tar du hand om dig själv?

Tar du hand om dig själv fysiskt och psykiskt?

ChristineL
0

Ja och nej. Jag tränar i stort sett ingenting, men tror mer på vardagsmotion så försöker ta en extra promenad nästan varje dag, har blivit dåligt med det nu på vintern eftersom det är så knöligt att gå ute, ser fram emot våren när det kan bli lite raska skogspromenader!

Sen så älskar jag långa varma duschar, med kroppspeesling och hårinpackning och sedan rejält med bodybutter. Sånna där lyxdagar försöker jag ta ett par gånger i månaden och då använder jag något dyrare märke. Det är bra för själen!

Karmatarerskanise
0

Jag har varit riktigt dålig på det hela mitt liv, att ta hand om mig och min kropp.

Men nu har jag verkligen kommit in i ett "flow" där jag sköter om mig själv. Äter bra, tränar och motionerar, slutar röka och dricker ingen alkohol alls.

Detta gör ju så att kroppen mår bra, men också att psyket mår bra. Det är härligt att märka effekterna av detta.

Jag unnar mig också saker för pengarna som bli över nu när man inte röker. Har köpt 3 kokböcker och öronhängen, äter gott osv  Glad

Synd att jag inte kom på detta tidigare i livet Flört .

[Mairah]
0

# 2 Bättre sent än aldirg Hera Flört

Jag försöker också göra så gott jag kan med att sköta om både kropp och själ och psyke.

pyromanen
0

Har blvit bättre på det, men hamnar gång på gång i mönster där jag hoppar över/glömmer vila. Är lite arbetsnarkoman på gott och mest ont. Men har som sagt blivit lite klokare och lite bättre på att upptäcka när jag håller på o fallar in i mönstret.

Maria
0

Psykiskt har jag nog alltid tagit hand om mig väl.

Värre med det fysiska. Avskyr att träna, har rökt i större delen av mitt liv och spottar inte i glaset heller för den delen.

Nu däremot får jag nog inte smaka en öl förrän till sommarenRynkar på näsan

/Maria

ettlitetalias
0

Nä, det kan jag inte påstå att jag gör. Försöker motionera nångång i veckan, men mer än så blir det sällan. Målar naglarna ibland.

Psykiskt så är jag en expert på att alltid välja sämsta tänkbara val när det gäller migsjälv, och mår därefter.

thilda-
0

Fysiskt:
Jag försöker att gå till stallet och även vara ute och promenera med voven

Psykiskt;
Mitt sätt att rensa hjärnan och varva ner är faktiskt att mocka en hästbox! :) och sen så är jag ute o tränar ponnyn och det är något som får mig att tänka på något annat för stunden :)

och sen så brukar jag unna mig själv genom att baka något riktigt gott och äta :) ibland går ja även och shoppar :)

[Hilo]
0

Psykiskt - Tar itu med saker på en gång när jag mår dåligt.. Det brukar vara att "försvinna" in i musiken och gråta ut.. Fundera och komma över det.. Bättra att gråta ut en gång än att gå och sucka i en evighet..

Fysiskt - Nja, går ut och går flera gånger per dag då jag har hundar.. Men äter inte speciellt nyttigt, eller så. Mer än att all mat är hemlagad.
=Inga färdigrätter, eller färdiga köttbullar eller dyl.

MoaL
0

Njäe, jag kan inte påstå att jag anstränger mig särskilt mycket. :S Jag är visserligen en väldigt glad människa som trivs med livet, men jag är extremt långsint och blir lätt arg och hatisk - och det är förstås inte det bästa varken för kroppen eller huvudet.

När det gäller fysiskt så dricker jag varken kaffe eller alkohol, och jag röker eller snusar (/eller dylikt) inte heller.
Jag motionerar inte annat än det jag går ut med hunden och jag äter dåligt. Jag hatar att laga mat, så jag äter mestadels bara mat en gång om dagen, plus frukost - och så är jag sockerberoende så jag äter extremt mycket godis. :S

Men jag gör annars mycket sådant som jag vill göra - har och håller på med olika djur, sitter vid datorn, läser extremt mycket böcker, håller mig borta från folk, och så vidare. Så jag trivs med mitt liv. :) Men jag kan inte påstå att jag lever ett nyttigt liv där jag tar hand om mig själv. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Destany
0

Nä jag gör nog inte det när jag tänker efter..

Psykiskt så e jag en sån som samlar tills jag bryter ihop..Tillåter inte mig själv att vara ledsen..det e kanske inte så hälsosamt,

Fysiskt så gör jag hårinpackningar ibland o så och tar hand om mina händer lite då o då med handkräm. Rör mig mycket i jobbet o inbillar mig ibland att det räcker.. för att röra mig mer borde jag skaffa en hund men det har jag inte tid med..

Jag mår bra psykiskt o fysikt när jag umgås med mina vänner o katterna =)

gatonegro
0

Tycker nog att jag tar hand om mig själv, tränar mycket på gym, åker slalom o längdskidor vintertid. När nu sommaren kommer blir det golf som gäller också. Så brist på motion finns inte, snarare tvärtom.

Försöker också ha lite egen tid, ta ett skönt bad, lyssna på musik och läsa en bra bok. Brukar passa på när exet har sonen.

Äter nytttigt också, man mår så mycket bättre då.

Sen viktigt med bra vänner att umgås med.

[Mairah]
0

Förr var jag träningsnarkoman, gick på gym bl.a. Fast idag så satsar jag mera på vardagsmotionen Glad

Gerbilflicka
0

Psykiskt - Absolut! Jag försöker peppa mig själv och ge utrymme för drömmar. Har en riktigt barnslig "allt är möjligt"-inställning och trivs med det. Gör sånt som får mig att må bra och ser till att fortsätta läsa böcker och lära mig saker nu när jag inte pluggar längre (tror man mår bra av att hålla hjärnan igång).

Fysiskt - Helt okej. Jag dricker ytterst sällan, röker inte och äter nyttigt (dock för mycket, haha). Tränar 1-2 dagar i veckan och går ut långa promenader med min hund, så det räcker en liten bit även om jag borde motionera mer.

Om jag inte mår bra så är jag en usel flickvän och djurägare. Därför tycker jag det är extra viktigt att jag tar hand om mig själv ordentligt.