Tid att prata ut eller inte?
Hej!
Jag och min kille bråkar väldigt mycket och det känns som att vi aldrig liksom pratar ut. När jag verkligen känner att jag måste prata om det har han inte möjlighet eftersom han säger att han antingen är trött eller måste plugga till tenta (som nu när han har tentaveckor och jag har ett enooormt behov egentligen av att bara prata ut ordentligt). Men sen när han har tid känns det som att det liksom lagt sig av sig själv, tills nästa gång vi bråkar.
Hur borde jag göra nu? Under kommande två veckor kommer vi endast ses kortare stunder och på något sätt känns det som att allt är ok för honom. Överreagerar jag, borde jag chilla och acceptera att det kan få vara ok nu och ta det nästa gång det blir varit bråk och jag känner detta behovet och det kanske finns tid?
Har han tentaveckor de närmsta två veckorna så är det med all säkerhet ingen bra idé att försöka "prata ut" Han är förmodligen både stressad och ofokuserad på annat runtomkring. Det måste man respektera tycker jag.
Det är ju när allt lagt sig som man får de bästa samtalen och kan resonera mer förnuftigt. Det går aldrig att reda ut saker och ting när man är uppe i ett gräl eller när stämningen är laddad.
Jag föreslår att du väljer just en sådan tidpunkt då allt är ganska bra
/Maria
Det jag tänker är att man kanske ska låta saker och ting vara de stunder det egentligen känns bra? Fast visserligen har jag känt mig väldigt olycklig ett bra tag. Det är när denna känsla av olycklighet växer sig större som jag vill prata och dessvärre kommer den alltid tidpunkter då han har tenta, exempelvis:) jag är så himla otålig också men jag antar att jag helt enkelt får bita ihop och stå ut i två veckor nu tills hans tentor är över och vi kan ses igen.
Tack:)