Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 552 ggr
_Anna93
0

Tillsammans med kille

Hej jag e 14 år och tillsammans med en kille i samma ålder.  han är verkligen jätte snäll. nästa för snäll. men han har börjat bli lite konstig på sistonde tycker jag. Ena dagen är han jätte kelen och vill kramas och pussas hela tiden sen nästa dag vill han knappt vara nära mej. kan det ha med puberiten att göra?? eller kompis tryck?

Linda
0

kan säkert vara så att han har lite svårt med känslorna, det kan killar ha oavsett ålder;)

-Prata med honom och kolla upp om han fortfarande känner lika mycket som du.

Kram/Linda

[SharpMissy]
0

Hej på dig…

det här med killar och kärlek är verkligen inte så lätt, varken när man är 14 eller när man är vuxen. Det låter jättebra att höra att du träffat en snäll kille, men som du skriver verkar han vilja vara för sig själv ibland. Det kan bero på flera olika saker, bland annat kompistryck kanske, som du frågar om själv, men det kan också vara så att det har blivit lite "för mycket" umgänge mellan er två på sistone och han känner att han behöver lite tid för sig själv. Det är inte ovanligt att i synnerhet killar känner att de har ett större behov av självständighet än vad vi tjejer har.

Ett gott råd till dig är att du bara ska låta honom vara ifred och ta sig den tid han behöver för sig själv. Vänta till han själv tar initiativet att kontakta dig om det behövs, låt det vara lite tyst med sms och telefon någon dag. Rätt vad det är så börjar han fundera över varför du inte hör av dig och så hinner han också känna att han längtar efter dig och saknar dig.

Man kan vara jättekär och vilja vara tillsammans jämt, men bara för att man inte ses hela tiden så försvinner ju inte kärleken. Det kan rent av vara tvärtom, kärleken kan växa till med avståndet.

Vad du inte ska göra, är att gå och oroa dig i onödan. Jag tror nog bara han behöver lite andrum.

*kram*

Gasoline
0

Bara spekulationer: Han kanske har börjat tröttna på dig, han kanske är på dåligt humör, kompistryck, skäms eller så kanske han hellt enkelt inte orkar.

Det bästa vore ju ifall du snackade med honom när ingen annan hör och reder ut det, tro mig, jag har haft konstiga förhållanden och jag är ännu bara 17.

CarolineO
0

hej!
Jag är 22 år nu… När jag var 14 träffade jag också en kille som var jättekelen, eller i alla fall när vi var ensamma eller med hans närmaste kompisar, sen när andra kompisar kom i närheten eller ville umgås med honom hade han inte tid med mej, och de få gångerna jag fick vara med var han jätte elak, puttade mej m.m.    Men det var för att han skulle va tuff inför sina kompisar…   Sen när vi var ensamma igen var han lika kelen o go igen….

Jag dumpade honom….

_Anna93
0

jag har frågat honnon nu varför han var så "konstig" jo det är så här. hans föräldrar har bråkat jätte mycket och ska skiljas och han har varit jätte deppig över detta.

men jag har inga kännslor kvar för honnom. men nu när jag vet detta kan jag bara inte dumpa honnom han kanske blir för ledsen och kanske till coh med skadar sig sj m.m inte för att jag tror att han är en sådan kille men ändå. :(

Gasoline
0

#5 Då hade det ju sin naturliga förklaring..

Att vara tillsammans med någon för att man "tycker synd" om dom kommer att skada personen mer i längden. Förklara för honom vad du känner och säg att du vill vara hans vän

_Anna93
0

okej tack så himla mycket för svaren. kram Anna