Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1468 ggr
cassie84
2011-03-15 23:17
0

ingen aning

E så trött på att bli behandlad som skit hela tiden. Vad e det jag gör fel?????
Jag ger honom allt o han pissar på mej. Varför bryr jag mej? Varför låter jag honom trampa på mej o sen bara ber om mer? Njuter jag på nåt sjukt sätt av att straffa mej själv? Känna mej som en h**a? En dum idiot som inte förtjänar bättre?

Varför fortsätter jag att ge mej själv till dem som inte vill ha mej? Finns det ens nån som vill ha mej? E jag så dålig att jag inte förtjänar bättre? I så fall varför o på vilket sätt?
Vad ska jag göra annorlunda?

Ljuger för alla om hur det verkligen e, jag ljuger så bra att jag tror mej själv o får en chock när jag märker att min sanning inte e sann.
Då kommer smärtan tredubbel. Hade jag bara kunnat va ärlig o säga hur jag mår åtminstonde till min bästa vän så hade hon sagt till mej att jag ska lämna hoonom o att jag förtjänar bättre. Men då känner jag mej liten o svag. Måste hålla fasaden att jag e stark. Men det e jag inte. Jag e så trasig o liten o svag o klänger mej fast vid minsta lilla värme o intresse till den milda grad att jag tror det e äkta kärlek. Men det e bara en fantasi.

Han sa han ville ge mej allt, han sa han ville va med mej för alltid, han sa att vi var gjorda för varandra, sen sa han att han skulle flytta o nu ser han sej själv som singel innan vi ens har gjort slut. Jag har inte betytt nåt. Har jag inbillat mej allt? Har jag inbillat mej att han sa att jag var den enda han ville ha i resten av sitt liv, när han frågade om jag ville vara hans för alltid, när han sa han ville ha barn med mej, när han sa han ville flytta ihop med mej, när han sa att han aldrig skulle lämna mej? Nej allt det va sagt, trodde jag på det? Ja….

Jag blev egentligen inte kär i honom. Han e inte ens min typ. Han e odräglig o otrevlig o trög. Jag blev kär i hans ord o hans löften. Kände att jag så gärna vill ha för alltid att jag kan ta det med honom o se bort från hans fel o brister. Varför ska jag göra det? Varför ska jag ta nån jag egentligen inte ens vill ha? Vad e det för fel på mej. Och om allt jag känner e sant, varför e jag då ledsen? Om jag ändå hela tiden vetat att han inte e rätt? Vad ska jag göra för att bli stark nog att se mej själv som den fina människa jag egentligen vet att jag är? Jag e snygg, jag e rolig o jag e ärlig o jag ger allt. Varför kräver jag inte att få detsamma tillbaka? Varför??

Finns det nån annan som känner igen sig eller e det bara jag som kännt så här?

[westerlind]
2011-03-16 09:55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tyvärr (eller lyckligtvis) känner jag inte igen mig i dina ord men all värme och alla kramar till dig! Har inga kloka ord att komma med, men behöver eller vill du ha någon att bara prata ut med så är du mer än välkommen att skicka ett meddelande till mig. Många kramar!

Karmatarerskanise
2011-03-16 12:38
1

Tycker det verkar som att du har mycket jobb med dig själv framför dig.
Du måste respektera och älska dig själv innan du kan älska någon annan, och innan någon annan kan älska dig till fullo.

Jag tycker definitivt att du ska kolla upp proffessionell hjälp, samtalskontakt. Kurator eller psykolog så du får in rätt tänk!

FÖr så som du lever nu kan du ju inte fortsätta.

Kram på dig!

[Mairah]
2011-03-16 15:38
1

Ja, det är viktigt att inte nervärdera dig så pass mycket och ställa upp på¨precis vad som helst, bara för att bli uppskattad. Antar att du har en del jobb med din självkänsla framför dig att jobba med.

Och du, kom ihåg att du duger som du är, utan någon annans godkännande. Fast visst vill man ju ha ett godkännande lite då och då. Det är självklart. Särskilt från den man är tillsammans med. Sen att behöva ljuga gör inte saken bättre heller. Det tär för mycket också på självkänslan

Önskar dig lycka till och att allt ordnar sig för dig, att du orkar ta dig ur ditt "beroende" av att känna dig uppskattad av s. k. "fel" person..

Skickar en tröstekram.