Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 1741 ggr
Mia
0

Hur göra med lägenheten?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag och min pojkvän har gjort slut eftersom det inte fungerar att bo tillsammans och jag är inte villig att försöka mer.. Hur gör man med lägenheten? Jag har för mig att mitt namn står först på kontraktet, spelar det någon roll? Vi har ju tre månaders uppsägningstid och jag tänker bara att det måste vara väldigt påfrestande att bo tillsammans i tre månader när man gjort slut.. Vad kan man göra ifall han inte vill betala sin halva av hyran? Tror ju att han kommer att göra det, men i värsta fall?

Tacksam ifall någon har varit i samma sits och hur ni gjorde Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Hilo]
0

Be honom flytta, eller så flyttar du ut först..
Hyrorna måste ni ju lösa.. Betala måste han, och varför skulle han inte?

Mitt ex fick behålla lägenheten, utan problem…
Vå båda står fortfarande på kontraktet och båda kommer göra det, även om jag adressändrar senare.

Inte gjort det än p.g.a. ren lathet, men vi ses ju ibland så jag får ju min post ändå.

Mia
0

#1 Jag kan inte flytta ut först eftersom jag då får dubbla hyror att betala och det har jag inte råd med. Obestämd Och inte han heller om jag säger åt honom att flytta ut..

Karmatarerskanise
0

Man kan alltid flytta till sina föräldrar en kort period om man verkligen inte klarar bo ihop 3 mån.

Om bara en av er står på kontraktet så kan man inte tvinga den andra att betala vad jag vet.

Mia
0

#3 Kan inte flytta hem då jag studerar på högskolan i en annan ort! Vi båda två står på kontraktet, så då måste han ju betala sin halva i tre månader?

Karmatarerskanise
0

Men om han ska betala så måste han ju få bo där också.
Man kan inte kräva pengar, om personen inte bor där.

Mia
0

#5 Klart att han bor här, vi har ju ingen annanstans att ta vägen. Jag ville bara veta hur andra har löst det.. Glad

Karmatarerskanise
0

#6 Men om han bor hos dig e de väl klart han betalar?
Skulle han börja fjanta och inte betalar, så är det bara att kasta ut honom. Man måste göra rätt för sig.

Sorry om jag missförstod Tungan ute

Kalendula
0

Gå till bostadbolaget med en borgenär o säg att du vill säga upp din del av lägenheten om du känner att du vill flytta.

Det du då får göra är att skriva på ett papper som säger att du säger upp din del o din fd kille ensam får stå för hyran.

Säger bostadsbolaget att det inte går att säga upp sin del av lägenheten på det sättet, så be dem kolla igenom stadgarna ordentligt. För även om man har 3 mån uppsägningstid, så går det ändå att säga upp sin del om du har med dig en borgenär som intygar att du är du.

Jag har själv gjort det ett antal gånger, men jag har fått kräva att jag vill säga upp min del o att jag lämnar inte kontoret förrän min del är uppsagd.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"